Alleen maar huilen na vaccinatie?

<p>Hallo! Onze zoon heeft gisteren zijn eerste vaccinaties gehad. Was bij ons nooit een vraag of we hem zouden laten vaccineren (zeker weten), alleen hij lijkt er wel veel last van te hebben. Vraag me af wat jullie ervaringen zijn, tot hoever is last ervan hebben ‘normaal’ en wanneer zouden we de huisarts moeten bellen?</p><p>Even voor het idee: hij heeft bijna de hele nacht gehuild (en ook een heeeel zielig huiltje), misschien één uurtje niet. Hij slaapt nu wel net bovenop m’n vriend. Heeft verder geen koorts (beetje verhoging), maar is totaal niet de blije baby die we normaal hebben. Dat is logisch op zich natuurlijk, maar de hele nacht huilen vind ik toch wel heftig..</p>

Oja hebben verder nog geen ervaring met dat hij ziek is ofzo (behalve een verkoudheid nog geen zieke baby gehad), dus zou heel goed kunnen dat dit gewoon in is zoals ie is als hij ziek is. 

hoi!
wat je zelf al benoemt,het zal eerder toeval zijn dan dat het geheel door de vaccinatie komt.
de weerstand van je mannetje wordt even goed beproefd, het kan zijn dat hij net iets onder de leden heeft en wordt versterkt na de vaccinatie. sneu altijd zo'n ziek mensje. 
mijn dochter had nauwleijk  last van de vaccins, de zoon echter niet te genieten!
temperatuur en plasluiers in de gaten houden,daar kan je goed op vertrouwen. 
en als je het echt niet vertrouwd mag je natuurlijk altijd huisarts bellen!!
kruip lekker op de bank met je mannetje erbij en afstandsbediening bij de hand, daar knappen alle kindjes van op?
beterschap!!
ps. je kan denk ik ook wat antivaxx tegenkomen in deze topic.. laat ze maar lekker kletsen?

Wat sneu. Maar zoals hier boven genoemd misschien was hij al beetje ziek en heeft dat het versterkt. Hier al 2x vaccinaties gehad en de eerste keer was ze helemaal van de leg huilerig, hangerig en beetje verhoging en ze had duidelijk last van haar beentjes. 2e keer ging al wat beter nog steeds beetje huilerig maar geen verhoging meer. Als tip voor de beentjes meteen na de inenting goed masseren. 

Hier heeft het een paar dagen geduurd voordat we onze blije baby weer terug hadden. Als je het niet vertrouwd gewoon  bellen. Sterkte voor jullie en hopen dat je kleine mannetje snel weer de oude is.

Beide kinderen van mij reageren ook zo op vaccinaties. Moet zeggen dat de eerste 2 heel heftig waren. Veel geduld hebben en eigenlijk zijn ze er geen voorstander van maar ik heb wel een zetpil van 60 mg gegeven. Had gelijk een ander kind.

Wat vervelend dat ie zo slecht slaapt. Altijd zo sneu bij die kleintjes. Een zetpilletje hielp bij ons mannetje altijd goed. Dan voelde hij zich snel beter en sliep dan ook weer goed. Je zoontje voelt zich hopelijk snel weer de oude. 

Ja kan zeker door de vaccinaties komen hoor, mijn dochter had er ook altijd vreselijk veel last van. Ik gaf haar altijd al gauw een zetpil (ze mogen al gewoon die van 125 mg!, heb ik pas ook gegeven toen mijn 9-weken oude baby haar eerste prikjes kreeg. Mocht van het CB). Helpt fantastisch, dan slapen ze in ieder geval een paar uurtjes. Dus hop, zetpil erin! Krijgen ze niks van. Als je zelf pijn hebt, ben je ook blij met paracetamol. 

Terug
Bovenaan