Alleen op vakantie met babe!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

De titel zegt het al, ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben in het alleen met een baby op vakantie gaan...
Zoals jullie misschien wel al weten ondertussen ben ik een alleenstaande moeder, maar deze moeder heeft wel heel veel zin in zon zee en strand! Nu vraag ik me af hoe dat is, sowieso met een baby op strand vakantie? Ik zou dan wel pas in september gaan omdat ik niet in de volle hitte met haar weg wil zijn. Ik vind het een beetje eng eerlijk gezegd, alleen met haar in het vliegtuig en dan naar een hotel enz... Zo stom van die dingen die je normaal altijd gewoon doet, en dat is dan nu echt spannend en iets om over na te moeten denken! Sowieso vind ik het een beetje gek want ik ben iemand die normaal gesproken altijd met een rugzak op en zonder vaststaand plan naar vreemde werelddelen trekt, dus dit wordt wel even een andere vakantie...
Wie kan mij een beetje helpen en wie heeft er een leuke suggestie voor een bestemming?
Veel liefs, Sarah

Hoi Sarah,

Helaas kan ik je niet helpen. Waar wil je naar toe?

Gr linda

Hi Sarah,

Lijkt mij met je kindje alleen op vakantie ook een hele spannende uitdaging!  
Ik heb ff gegoogled voor je en kwam dit tegen:

www. adotravel . nl / content / menultemView.aspx?ID= 34

Moet je maar ff kijken of het wat is....

Veel plezier met je vakantie uitzoeken. Altijd leuk!

Groetjes,
Marie-José

geen ervaring maar ik denk dat je het wel gewoon moet doen, het is inderdaad eng, ik ben net terug van een kleine vakantie, eiegnlijk is het voor mij hetzelfde als voor jou, ookal ben ik normaal met zijn tweeen en de kleine, nu waren we met zijn tweeen en de baby op een andere plek, voor jou is het net zo, normaal ben je alleen met de baby en dan met de baby op een andere plek,

als het je thuis lukt, lukt het je daar ook!!!!

geniet ervan.

O ja, van GoBest hebben ze ook nog een speciale kidsworld. Kamers met evt. keukentje (misschien wel handig voor het maken van een fruithapje of groentehapje/flesje) babyfoon, etc.etc.)
Gr. MJ

Hoi Sarah,

You go girl, samen met je baby op vakantie! Ik vond het al een heel gedoe met man en 2 kinderen  en vind het super van je dat je het alleen gaat doen.
Is het misschien ook iets om ergens een appartement te huren met een aparte slaapmogelijkheid voor je baby? Dan kun je haar te slapen leggen als het daar tijd voor is en dan kun je zelf nog lekker lezen, puzzeltje doen en dergelijke. Dan hoef je niet heel zacht te doen en heb je wat meer leefruimte om je heen dan wanneer je in een hotelkamer zit.
Ik weet niet of een vakantiepark wat voor je is. Daar komen meer mensen met kleine kinderen en dan heb je wat aanspraak. Maar ik weet niet of je daar op zit te wachten....

veel succes en laat je even weten waar je keuze op gevallen is?

groetjes,
Kiki (mv Iris maart 05 en Stijn maart 07)

Bedankt voor de tips alvast! Meer tips zijn welkom,
Goed idee trouwens om twee kamers te nemen, heel suf daar had ik dus nog niet aan gedacht, maar dat scheelt wel enorm in aanpassing/slaap en dergelijke.
Ik heb geen idee of ik behoefte heb aan aanspraak, gek is dat eigenlijk! Ik moet mezelf nog leren kennen als het om vakanties met mijn meisje gaat... Waarschijnlijk is het na een paar dagen wel lekker inderdaad om ook eens met een volwassene te praten!
Ik zit zelf te denken aan Turkije omdat ik dat land goed ken (heb een jaar in Istanbul gewoont) of misschien Griekenland. Bij het surfen net kwam ik een super aanbieding naar Gambia tegen, maar ben toch een beetje huiverig voor alle intentingen en malaria risico's. Ik hou het maar bij "Europese"landen denk ik dit jaar! Gelukkig heeft Sol wel haar hepatitus inclusief in haar inentingen dus daar hoef ik niet meer over na te denken.
Nou ik kijk nog even vrolijk verder! Alle tips zijn welkom.
Groet, Sarah

Hoi sarah,

Echt goed hoor, dat je een vakantie aan het boeken bent. En ik denk dat het idee nu spannender is dan straks de uitvoering. Wat iemand hierboven al schreef, je bent gewoon saampjes daar ipv saampjes hier en dat zal best gaan hoor!

Gambia zou ik je afraden met een kleine baby. Er zijn daar hele mooie luxe resorts, maar het is toch tropisch afrika met malaria muggen en andere ziektes die erbij horen.
Succes met je keus!

Terug
Bovenaan