Alleen seks op dag positieve ovulatietest

Het wordt geadviseerd om om de dag seks te hebben. Maar ik heb hier geen zin in en gebruik ovulatietesten. Ik heb nu op de dag van de positieve ovulatietest sex gehad. Meer niet. Heb ik dan minder kans om zwanger te worden dan als ik het vaker had gedaan? Gisterenavond dus seks gehad en vanmiddag voelde ik mijn eisprong.

Bij inseminatie gebeurd dat toch ook maar één keer of niet?
 
De reden dat het wordt aangeraden, is om een grotere voorraad sterke levende spermacellen klaar te hebben staan zodra je eitje springt. Een spermacel kan meerdere dagen in jouw baarmoeder blijven leven, dus als je dan om de dag sex hebt, is het mogelijk om meerdere zaadlozingen beschikbaar te hebben in je baarmoeder, op het moment van je ovulatie.

Wanneer je dus maar 1 keer sex hebt, heb je minder beschikbare spermacellen in je baarmoeder, en dus idd een minder grote kans. Simpelweg omdat je statistisch gezien minder deelnemers hebt in de race. ?‍♀️

Maar goed, dat wil niet zeggen dat je niet zwanger kunt worden van 1x sex hoor. Als het je tegen staat om vaker sex te hebben kun je het idd toch een periode op deze manier proberen? Lukt het niet kun je altijd nog vaker aan de slag gaan. Met tegenzin lijkt me ook niet heel prettig

Ik denk niet dat inseminatie vergelijkbaar is, omdat daarbij het sperma eerst volledig wordt nagekeken en volgens mij worden de beste spermacellen ingebracht.
 
Ik heb net even wat opgezocht over inseminatie en het is wel vergelijkbaar. Er worden inderdaad de goede zaadcellen uitgehaald, maar het wordt direct ingebracht in de eileider. Bij normale seks komen ook alleen de goede zaadcellen in de eileider terecht, de rest is onderweg al gesneuveld.

Nouja ik denk wel dat ik het echt op het juiste moment heb gedaan, zo'n 18 uur voor de eisprong. Dus nu maar weer afwachten haha.
 
Ik heb heel lang ovulatietesten gebruikt zonder resultaat. Mocht dat bij jou zo blijven dan zou mijn tip zijn: gewoon doen wanneer jij zin hebt en houd je afscheiding in de gaten. Deze twee pijlers waren voor mij de juiste momenten. Je lichaam geeft zelf heel goed aan wanneer de eisprong komt.
Vervolgens was ik bij beide kindjes zwanger. Puur op zin en afscheiding gebaseerd.
 
Ik heb het ook zo gedaan zoals je schrijft, 1x seks na een smiley van clearblue. Inmiddels 32 weken zwanger, dus bij ons werkte het ;). Zal er net aan liggen hoe je lijf reageert etc. Zelfde als waarom de ene direct zwanger is en de ander er wat meer moeite mee heeft.
 
Ja bij mijn eerste zwangerschap was ik de 2e maand zwanger, ook met ovulatietesten. Toen heb ik het 2 dagen voor de positieve test en op de dag van de positieve test gedaan. Dus ovulatietesten wil ik wel echt blijven gebruiken, want ik heb echt geen zin om om de dag sex te hebben de hele maand lang. ?
 
Triatlete; oke fijn om te horen. Ik weet dat het natuurlijk niks zegt, maar ik heb het dus wel op het juiste moment gedaan. Er lag zeker zaad klaar voor de eisprong.
Ik was bij mijn zoon de 2e maand zwanger. Ik ben nu weer 2 maanden bezig en allebei de maanden een positieve test voor nod (te vroeg getest) en alsnog ongesteld geworden. Dus stelt me wel een beetje gerust dat de bevruchting wel vaak plaats vindt.
Ben benieuwd, nu weer afwachten.
 
Hier ook alleen seks gehad op de dag van de positieve ovulatietest en zwanger geworden, dus is prima mogelijk hoor!
 
Terug
Bovenaan