Alleen seks op dag positieve ovulatietest

Zoals CoVo zegt, je moet regelmatig seks hebben om de kwaliteit van het sperma op peil te houden. Om de paar dagen doen is voldoende. Als je je cyclus in de gaten houdt, weet je op een gegeven moment wel rond welke dag je eisprong is. Je zou er dan voor kunnen kiezen om 3 a 4 dagen voor de eisprong geen seks meer te hebben en dan op de dag van de eisprong wel.
Ja, bij inseminatie worden de goede zaadjes achterin je baarmoeder gebracht, die hoeven een stuk minder te zwemmen dan bij seks (daar worden ze voor of voorin je baarmoeder afgeleverd). Maar die inseminatie wordt natuurlijk niet voor niets gedaan, het betekent dat er vaak sowieso al minder sterk zaad is.

Dus ik zou toch proberen iets meer zin in seks te creëren. Voor de man lijkt mij dat ook fijner, anders weet hij dat het er echt maar 1x per maand toe doet. De ene kan daar wel mee om gaan en de ander krijgt dan performance problemen!
 
Ooh maar mijn man komt wel geregeld klaar hoor, dus zijn zaad zal wel goed zijn. (Heb immers een zoon in de 2e maand zwanger ook op deze manier) Ik wil alleen niet standaard om de dag sex want dan wordt het echt een moetje. Ik heb net gelezen dat mijn kans nu (1 dag voor ovulatie sex hebben) 33% is. En dat je niet meer kans hebt als ik het dagen van tevoren ook had gedaan. Er lag zaad klaar voor de eisprong. Dubbel zaad is onnodig. Dus ik ben gerust nu haha.
Bedankt in ieder geval allemaal voor jullie reacties.
 
1x sex zou eigenlijk voldoende moeten zijn. Je hebt immers 1 zaadcel nodig om de eicel te bevruchten. Het klopt inderdaad dat een zaadcel paar dagen in leven kan blijven in een vrouw, maar de vruchtbaarheid van de zaadcel neemt wel af. In leven zijn en vruchtbaar zijn totaal verschillende dingen. Een zaadcel wat 4 dagen in je leeft, betekent niet dat het ook 4 dagen in staat is om een eventuele eicel te bevruchten.
 
Lola K; ja dat is waar. Maar ik heb 's avonds rond 22:00 uur seks gehad en de volgende dag in de middag heb ik de eisprong gevoeld.
Dus hopelijk heb ik toch een kans.
Ik ben er eigenlijk weer veel teveel mee bezig. ?
 
Ik hoop het voor je Lindamam! Ik heb hem ook gisteren gehad. Ik voel hem (helaas) nooit. Gisteren had ik een smiley en vandaag is die verdwenen. Dus ik vermoed dat die gisteren is gesprongen. Eergisteren en gisteren hebben we het gedaan. Dus afwachten nu….
 
Ja bij mij is die dus ook gisteren gesprongen. Ik zag in het andere topic dat het voor jou ook de 3e ronde is voor je 2e kindje toch?
Wat toevallig, bij mij precies hetzelfde.
Ik hoop het voor jou natuurlijk ook!
 
Terug
Bovenaan