alleen vruchtzakje op echo...

Hallo meiden, wie wil met mij  haar  ervaringen delen over een vroege echo?
Ik had vanmorgen een echo en terwijl ik dacht dat ik zeven weken zwanger was vandaag was er nog niets te zien, alleen een vruchtzakje. Het kan dus zijn dat het vruchtje gestopt is met groeien, maar het kan ook zijn dat ik korter zwanger ben dan ik dacht. Wie had dat ook met een week of zeven en hoe liep het af???

Liefs, qwebbel
 
Hoi Hoi,

Ja dat had ik dus ook. Ik kreeg een termijnecho om te kijken hoe ver ik was, tot mijn grote verbazing was er een kleine vruchtzak en een klein streepje daarin te zien. Verder (nog) niets. Twee weken later moest ik terugkomen met het antwoord of het zich goed ontwikkelde of niet. Nou ik moet je zeggen dat waren 2 hele spannende weken.
Eenmaal terug in het ziekenhuis was er dus veel meer te zien!! en zelfs hartactiviteit!!
Ik was dus geen 7,5 week zoals ik eerst dacht toen ik de eerste keer langskwam maar net 5,5 week waardoor er dus weinig te zien was. De verklaring hiervoor was mijn onregelmatige cycus. Ik ben nu inmiddels 11 weken en ga volgende week het hartje horen! Zo zie je maar dat het ook goed kan gaan!!

Sterkte de komende tijd en hopelijk krijg je ook goed nieuws.
 
Hoi,

Na die positieve, nu helaas een negatieve. De eerste zwangerschap overkwam mij hetzelfde. Ook 2 weken gewacht (je weet maar nooit) Maar niks gebeurd. Uiteindelijk heb ik een curetage gehad. Daarna een pracht zoon, en pas geleden weer mis. Alleen was er dit keer een vruchtje te zien. Geen 8 weken, maar 5,5 week. Na 3 dagen weer kijken: groei! Weer 4 dagen wachten: groei!, maar nog geen hartje. Na het weekend weer terug, en toen was de hoop weg. Geen groei meer, geen hartje. Weer een curetage. Inmiddels op controle geweest, en gehoord dat het al heel in het begin mis is gegaan. Dan kan het kennelijk nog even groeien, maar het houd dan op een gegeven moment gewoon op. Vol goede moed gaan we weer opnieuw beginnen. Natuurlijk doet het pijn, maar we weten dat het kan. En ook dat het goed kan gaan.

Ik hoop voor jou dat het net zo gaat als bij degene boven mij, maar hou ook rekening met het ergste. Ik snap dat je dat liever niet wilt. Maar anders komt de klap straks nog een keer. Een kleine tip: overleg met je partner wat je wilt als het niet goed is. (wachten/ curetage) Dan kunnen jullie het makkelijker bespreken met de gyn.

Ik ga in ieder geval voor je duimen! Sterkte!
Groetjes, Kat
 
Toen ik zes weken zwanger was kreeg ik  ook een echo
en op die echo was ook alleen maar een vruchtzakje te zien,
ik moest twee weken later terug komen, toen ik terug kwam was er gelukkig wel een vruchtje te zien, maar ik bleek gewoon een week korter zwanger te zijn.
Dus geen acht weken maar zeven.
Maak je nog maar niet te veel zorgen.

groetjes Jolanda
 




Dit is de echo die op 26augustus werd gemaakt,ik dacht toen op een dag na 7weken te zijn.
De GYN zei dat ie alleen een leeg vruchtzakje zag(hij meette ±5.5 wkn)  maar ik mocht na zijn vakantie(2 1/2 week later terug komen voor een nieuwe echo.
geloof me die weken warren slopend, als ik had geweten dat er een echopraktijk niet eens zover bij mijn huis vandaan is had ik op eigen houtje een echo laten maken!
Eindelijk kon ik voor de echo komen en er was een vruchtje te zien (dat precies meette hoever ik was) inmiddels was ik 9.2wkn.
 






En dit is het resultaat, Rico werd op 6 april geboren (11dagen eerder dan de uitgerekende datum) helemaal gezond,


Waarschijnlijk heeft de gyn (bij ons)bij het maken van de echo te weing tijd genomen en het vruchtje precies vanaf de bovenkant van het hoofdje vastgelegd, waardoor het leek of er een leeg vruchtzakje was.
Heel veel succes, ik hoop dat het voor jou ook allemaal goed afloopt.

Jeanette
 
Hoi meiden, onzettend bedankt voor jullie lieve reacties!
Jeanet, mijn echo zag er inderdaad precies zo uit als die van jou, alleen een paar vage witte streepjes in het vruchtzakje (eiwit volgens de gyn). Ik zit nu al keihard te duimen dat ik ook zo'n 'dwarsligger' in mijn buik heb, wat een prachtig kindje is het geworden zeg!

Ik troost me nu met de gedachte dat ik geen bloed verlies en geen kramp heb (mijn vorige twee zwangerschappen eindigden in miskramen). Er zit niets anders op dan afwachten nu....
Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, qwebbel  

 
Hoi Qwebbel,

Nog effies,
Ik had voor deze zwangerschap ook een MK gehad,daarom was ik al vroeg bij de gyn voor een echo.
Hij keek naar de laatste menstr datum en zei je bent er vroeg bij, ik denk dat ie daarom zo weinig aandacht aan ons besteedde.
Ik vond het ronduit bot, dat ie zo recht voor z ´n raap zei, dat ie een leeg vruchtzakje zag.

Toen ik eerder dat jaar (in maart) een MK kreeg hadden we al een hartje zien kloppen, terwijl ik toen exact, even ver was.
Toen zagen we op de eerste echo dat er veel te kort vruchtwater was en ik had op het moment van de echo een bloeding.
Niet te vergelijken dus, toen zei hij, met een blik op de monitor, je hebt een miskraam, ook al zo bot dus.

Ik koos er dan ook voor mijn zwangerschap,toen het allemaal goed bleek te gaan, bij de VK voort te zetten.

Heel veel sterkte en probeer of je zo snel mogelijk een echo kunt krijgen

Jeanette
 
Terug
Bovenaan