Alleen zwanger

Hoi allemaal
Ben nu 9 dagen overtijd en heb een test gedaan en ben zwanger. Mijn vriend reageerde heel blij en trots. tot 3 dagen geleden. Hij zag zichzelf als slachtoffer.en wil dat ik de zwangerschap afbreek. Het ging niet zo goed in onze relatie en we probeerden er nog iets van te maken. Ik ben 38 en ben er zelf blij mee. Hij zou niet met de zwangerschap kunnen leven laat staan met een kind. Hij wil aan de relatie werken maar zonder kind. dus denk ik er over om de relatie te breken.Ik ben zelf sterk genoeg om het alleen op tevoeden. Heb een goede baan en ik weet zeker dat ik een goede moeder zal zijn.Zelf heb ik geen ouders meer die mis ik nu wel. Heb wel veel verdriet over zijn houding.maar ik denk dat ik voor het kind moet kiezen.Ik zou graag met vrouwen in contact komen die ongeveer het zelfde meemaken. Misschien kunnen we elkaar tot steun zijn. Ik woon omgeving zuid/oost brabant. Ik zou ook graag weten hoe andere vrouwen hier over denken twijfel wel een beetje.
Ik hoop op jullie reactie,
Groetjes
 
Hoi Petra,

Ik wil je heel veel sterkte wensen met deze moeilijke beslissing (hoewel ik denk dat je die eigenlijk al genomen hebt). Ik vind het dapper dat je voor jezelf en het kindje kiest (zo klinkt je berichtje tenminste).
Succes, liefs Kiki
 
Hoi Petra,

Ik maak gelukkig niet hetzelfde door wat jij door maakt. Ik wil bij deze gewoon even zeggen dat ik het heel goed vind hoe sterk je in de situatie staat. Ik wens je heel veel geluk en ik weet zeker dat je het gaat redden, volgens mij ben je een sterke vrouw!!!

Liefs, Ank
 
Als jouw vriend wil dat jij de zwangerschap afbreekt terwijl jij het heel graag wilt houden, dan vind ik het ook geen echte vriend en zou dan ook voor m'n kindje kiezen. Hij stelt je wel voor een heel moeilijk dilemma en dat is niet eerlijk (het klinkt mij bijna als chantage). Stel nou dat je de zwangerschap afbreekt en jullie komen er alsnog niet uit samen? Dan krijg je spijt als haren op je hoofd! Een abortus is sowieso al iets waar je je levenlang spijt van zou kunnen krijgen. Nee, als jij dit kindje graag wilt, dan moet je het echt houden hoor. Het zal allemaal niet gemakkelijk zijn, maar volgens mij de beste keuze die je kunt maken. En wie weet draait je vriend later nog bij? Heel veel sterkte in deze moeilijke situatie!

Groetjes,
Jacqueline
 
had hij eerder moeten bedenken dat hij toch maar liever geen kind wil, gedane zaken nemen nou eenmaal geen keer! en zeker een kind niet. maar nu krijgt hij het benauwd. Ik vindt het heel verstandig en moedig van je dat je voor je kind kiest, dat is het beste wat je kunt doen volgens mij. Ik hoop voor je dat hij nog bijtrekt als hij straks zijn kindje zal/mag zien. Een groter wonder bestaat er niet dan een kind te mogen krijgen. en je bent al 38 schrijf je, mijn god misschien wel je allerlaatste kans op een kindje!!!

heel veel sterkte en liefs

sandra (moeder van kim 8 mnd)
 
Hoi Petra,

Toen ik net zwanger was ging mijn relatie ook uit, niet omdat hij het kindje niet wilde maar weer om andere redenen die later weer op een misverstand bleken te berusten. De breuk heeft maar een paar weken geduurt en het gaat met ons weer prima. Maar, in het begin heb ik dus ook een tijd gedacht dat ik het alleen zou moeten gaan doen. Ik heb er geen moment over getwijfeld of ik daar wel aan zou beginnnen of dat ik dat wel zou kunnen. Ik weet zeker dat iedere vrouw het ook alleen kan. Het is verre van ideaal maar niks is onmogelijk en je zal zeker niet de eerste zijn. Jij kunt dit, echt waar. Ik lees dat je geen ouders meer hebt, heb je wel nog andere familie of vrienden die je kunnen steunen?

Ik wens je heel veel succes en vind dat je echt de goeie keuze maakt als je voor je kind kiest.

groetjes, Jane 38 weken
 
Ik zou ook voor het kindje kiezen ! Je bent tenslotten "al" 38....ga er maar iets moois van maken en wie weet....heel veel succes en vooral geluk.
 
Terug
Bovenaan