Hoi mama's,
Allemaal onwijs bedankt voor jullie vele lieve reacties via hier, Hyves, per sms, belletje of kaartje!!!! Erg hartverwarmend.. Wat ben ik blij met jullie!!
Gisteren middag ben ik ontslagen uit het ziekenhuis, welliswaar nog steeds "ziek". Zoals jullie al wisten waren ze bij de laatste ingreep vergeten het operatiegaas uit mij te halen. Dit heeft bijna een week in mij gezeten en zorgde voor een ongelooflijk heftige bloeding. Het liep er snachts ineens als een straal uit en stopte niet meer. Als een idioot en in paniek naar het ziekenhuis en daar werd bij controle een prop gaas in mij gevonden zo dik als een vuist. Schrok me helemaal rot! Weer naar huis gestuurd met de woorden dat de antibiotica de ontsteking wel zou genezen.
De ochtend erna idem dito, hevig bloedend naar het ziekenhuis. Bleek met een echo dat daar waar het gaas had gezeten een grote wond zat (doordat het tegen de huid had gedrukt en dus los was getrokken) en dat er ook nóg steeds in mijn baarmoeder een restje weefsel zat!! Ook was alles zwaar ontstoken en zat tegen een bloedvergifteging aan. Ik had bijna 39 graden koorts. Het enge aan alles was het abnormale bloedverlies. Na deze echo, in een gynaecologestoel, lag er één grote plas bloed op de grond, ook de stoel zat helemaal onder. Dat was erg heftig om te zien en was dan ook helemaal van streek..
Ik werd gelijk opgenomen en kreeg via een infuus antibiotica toegediend die de onsteking zou gaan aanpakken. In de 4 dagen dat ik er lag is de onstekingswaarde gezakt van 150 naar 80, maar dit moet uiteindelijk 0 worden. De laatste dag nog een echo gehad en alles zag er nog "onrustig" uit. Wat betreft het weefsel (placenta-restje) in mijn baamoeder was er een overleg. Men "dacht" dat dit wel vanzelf zou oplossen omdat het in mijn baarmoederwand zat en het er anders eruit gesneden moest worden en daar wilde ze niet aan. Mijn baarmoeder had al teveel te verduren gehad. Ze hadden liever ook niet gezien dat ik nog vloeide, maar mocht dus tóch naar huis. Ze wisten ook niet meer wat ze moesten doen op afwachten na..
Op de vraag of al deze ingrepen invloed zouden kunnen hebben op mijn vruchtbaarheid werd ontwekend en bot geantwoord: "Daar kan ik u geen antwoord op geven, maar u heeft nu toch een gezond kind?.." Eikels!! Jullie geloven toch wel dat hij toen even de wind van voren kreeg! Mijn herstel kon volgens hem nog weken duren, pff..
Het ziekenhuis heeft de medische blunder gemeld bij een commissie en erkend, en ook de betreffende gynaecoloog is bij me geweest om zijn excuses te maken. Zometeen zelf nog een klacht indienen, al staat mijn hoofd er niet naar. Weer mijn kostbare tijd steken in zaken waar ik alleen maar boos en verdrietig van wordt! Zijn ze me eigenlijk niet waard..
en nog zo iets, Gwen had haar neusje dicht en vroeg aan de zuster zoutwater en een spuit om haar neusje te spoelen. Kwam ze terug met de spullen en legde ze me uit hoe het moest (wist het al maar oke) en moest dan met de spuit in haar neus etcetcetc.. ik dacht nog wat een smalle spuit, maak het open had die doos me een injectienaald gegeven!! Ik haar dus weer geroepen dat ze me een andere naaldloze spuit kon brengen.. Ze schrok zich rot en bood haar excuses aan. Voor hetzelfde geld wist ik van niks en had ik dit in de neus van Gwen gestoken, het was immers nacht en zag weinig.. ongelooflijk wat een prutziekenhuis.. Ook mijn bel deed het niet, had zel een paar keer gebeld maar er kwam steeds niemand, of per toeval. Moet er niet aan denken als er écht iets was geweest.. De bel is toen vervangen.
Nu dus thuis met een antibioticakuur van 2 weken en afwachten hoe dit gaat aflopen. Heb er wel een flinke klap van gehad, en Roger ook.. Maar als ik die kleine meid in mijn armen hou kan ik alleen maar zeggen :"Het is wel een eerlijke ruil.." Ze is zo lief, mooi en tevreden.. Daar heb ik dit alles echt wel voor over (gehad)!!!..
Nu hopelijk even rust zodat ik de boel tussen mijn oren kan ordenen. Maar met dit zonnetje wordt je al een stuk vrolijker en positiever, heerlijk!
enne,.. deze is voor jullie voor alle steun!
Liefs,
Esmé mv Kay en Gwen