Misschien een stukje onbegrip, maar m'n mond viel weer open toen ik boodschappen aan het doen was.
Ruben en ik keuvelen altijd lekker die supermarkt door (ahum, heb echt een hekel aan boodschappen doen). Maar we maken er het beste van.
Dus kian lekker met een koekje in z'n hand, wij door de schappen struinen.
Komen we bij de afdeling Mayonaise ... Wij stonden daar lekker alle tubes te bestuderen op zoek naar de mayo met de minste calorietjes ( hoezeer kun je jezelf voor de gek houden ...).
Staat er ineens een vrouw naast me die zegt: "allergiekind?"
Het kwartje viel niet zo snel dus ik verontwaardigd: "pardon?"
Vrouw: "of u een allergiekind heeft?"
Ik: "nee"
Vrouw: "Oh ik wel, ik moet ook altijd alle etiketten afstruinen naar alle E-nummers".
Op zich niet zo'n rare conversatie, maar het woord "allergiekind" deed mij echt verbaasd staan. Zo negatief klonk het. Alsof het een besmettelijke ziekte is, een kind waar je haast allergisch van zou worden.
Misschien is het onbegrip hoor. Zijn er hier moeders met kinderen die last hebben van een allergie? Heet je kind dan een allergiekind? Of heb je gewoon een kind met een allergie?
Haha, nu ik het zo lees denk ik: 'waar val je over? Lekker belangrijk'
Maar het heeft de hele dag door m'n hoofd gespookt.
Liefs Nelleke
Ruben en ik keuvelen altijd lekker die supermarkt door (ahum, heb echt een hekel aan boodschappen doen). Maar we maken er het beste van.
Dus kian lekker met een koekje in z'n hand, wij door de schappen struinen.
Komen we bij de afdeling Mayonaise ... Wij stonden daar lekker alle tubes te bestuderen op zoek naar de mayo met de minste calorietjes ( hoezeer kun je jezelf voor de gek houden ...).
Staat er ineens een vrouw naast me die zegt: "allergiekind?"
Het kwartje viel niet zo snel dus ik verontwaardigd: "pardon?"
Vrouw: "of u een allergiekind heeft?"
Ik: "nee"
Vrouw: "Oh ik wel, ik moet ook altijd alle etiketten afstruinen naar alle E-nummers".
Op zich niet zo'n rare conversatie, maar het woord "allergiekind" deed mij echt verbaasd staan. Zo negatief klonk het. Alsof het een besmettelijke ziekte is, een kind waar je haast allergisch van zou worden.
Misschien is het onbegrip hoor. Zijn er hier moeders met kinderen die last hebben van een allergie? Heet je kind dan een allergiekind? Of heb je gewoon een kind met een allergie?
Haha, nu ik het zo lees denk ik: 'waar val je over? Lekker belangrijk'
Maar het heeft de hele dag door m'n hoofd gespookt.
Liefs Nelleke