Allergie-kind (???)

Misschien een stukje onbegrip, maar m'n mond viel weer open toen ik boodschappen aan het doen was.
Ruben en ik keuvelen altijd lekker die supermarkt door (ahum, heb echt een hekel aan boodschappen doen). Maar we maken er het beste van.
Dus kian lekker met een koekje in z'n hand, wij door de schappen struinen.
Komen we bij de afdeling Mayonaise ... Wij stonden daar lekker alle tubes te bestuderen op zoek naar de mayo met de minste calorietjes (  hoezeer kun je jezelf voor de gek houden ...).

Staat er ineens een vrouw naast me die zegt: "allergiekind?"
Het kwartje viel niet zo snel dus ik verontwaardigd: "pardon?"
Vrouw: "of u een allergiekind heeft?"
Ik: "nee"
Vrouw: "Oh ik wel, ik moet ook altijd alle etiketten afstruinen naar alle E-nummers".

Op zich niet zo'n rare conversatie, maar het woord "allergiekind" deed mij echt verbaasd staan. Zo negatief klonk het. Alsof het een besmettelijke ziekte is, een kind waar je haast allergisch van zou worden.

Misschien is het onbegrip hoor. Zijn er hier moeders met kinderen die last hebben van een allergie? Heet je kind dan een allergiekind? Of heb je gewoon een kind met een allergie?

Haha, nu ik het zo lees denk ik: 'waar val je over? Lekker belangrijk'
Maar het heeft de hele dag door m'n hoofd gespookt.

Liefs Nelleke

Haha Nelleke... herken het wel hoor. Zoiets kan de hele dag in je hoofd blijven zitten. Ik vind het ook altijd raar als mensen het over een “huilbaby” hebben. En dan zeker raar opkijken als zo’n kind een vreemd eigenbeeld heeft. Hoe kunnen mensen (onbewust) een stempel plakken hè?!

O ja... ik heb er nog één (hoezo gefrustreerd ): wildvreemden die dan zeggen dat het zo’n leuke leeftijd of dat het steeds leuker wordt. AHUM, het is vanaf dag één al geweldig hoor!

Zo, nu jij weer., haha

Haha, ja wat spreek je uit over zo'n kindje he! Inderdaad, dat over dat zelfbeeld had ik nog niet over nagedacht (in dit geval dan). Maar zo is het precies. Een kind denk over zichzelf zoals jij 'm dat leert! Inderdaad enorm oppassen wat je zegt over een kind.

Heb even geen 'overtreffende trap' voor je, maar wel fijn dat het herkend wordt.
Liefs Nelleke

een over enthousiast kind die alles wilt ondekken en geen seconde rust in zn kontje heeft (alleen met eten voor 5 minuten)..........

die bestempelen we al ADHD kind

Hoe vaak ik de vraag al niet gekregen heb of yoëll al getest is op adhd, pffff als ik ieder die het vroeg een euro had laten betalen, had ik al heel wat geld ontvangen

Maar eh ook ik kijk in de schappen op de etikettten, maar niet voor yoëll gewoon voor mezelf. Ik ben namelijk een overgevoelige miep hahahaha

Hoi,

Waar bemoeit dat mens zich mee?

Hier laatst ook zoiets. Thom (5)  ging bij  een vriendje spelen. Ik maak eens goed kennis met zijn moeder, broer en zus. Tja, zegt moeder, Cas is ons wormvormig aanhangsel. Ehhh, wormvormig aanhangsel? Ja, hij is ons nakomertje. De oudste 2 waren al 10 en 8. Cas is 4.
Nou, zo noem je je kind toch niet?!

Groetjes, Cathy

Hoi,

Ik heb een "allergiekind" . Nee hoor. Ik heb gewoon een kindje die allergisch is. ik vind allergiekind ook wel heel raar klinken. Jamie heeft voor heel veel verschillende dingen een allergie gehad. Ondertusen is hij er goed overheen gegroeid, alleen kan een papfles nog neit. Laatst dacht ik brinta te proberen en meneer zit weer onder de uitslag. Ach als dat alles is.

Maar goed, ik dwaal af, hihi. Ik vind het heel raar klinken en zo noem ik mijn kindje die overgevoelig is voor heel veel dingen echt niet.

Groetjes Natasja mv Jamie

Hiya Nelleke!

Ach gut, dat arme mens in de supermarkt dacht waarschijnlijk alleen maar "yay, een lotgenoot!" Ze struint de hele supemarkt af op zoek naar producten met of zonder bepaalde E-nummers voor haar "allergiekind" en denkt in jou een medemoeder te hebben ontdekt. Probeert een praatje aan te knopen, wie weet om ervaringen en/of tips uit te wisselen. Niemand in haar vriendenkring heeft een allergiekind...etc etc.....hahaha voel je je al schuldig?

Oh en ik vind "wormvormig aanhangsel" juist wel een grappige naam voor een nakomertje. Vind inderdaad niet dat je "labels" moet plaatsen op de kids, maar aan de andere kant...ik heb ook een allergie, en wel voor politieke correctheid. Hier in de VS is dat inmiddels echt op hol geslagen en is zowat alles wat je zegt beledigend voor deze of gene. Als we er nou eens van uit gingen dat de meerderheid van de mensen geen kwaad bedoelen met wat ze zeggen, uitzonderingen daar gelaten.
Hahaha all I am saying, is give peace a change....group hug everybody! LOL

Ajuus, ilja

ook ik heb een allergie kind..
nee hoor daar hou ik dus ook niet van,mila heeft avontoe wat last van exceem op haar rompje.
waar ik ook niet van hou is een "adhd 'kind wat veel mensen zo leuk zeggen...of die heeft zeker adhd..het wordt zo makkelijk gezegd tegenwoordig!
ik heb een broer die aan heftige adhd lijdt,nou ik kan je zeggen dat je dat niet zomaar even constateerd en het is wel wat meer dan alleen druk zijn.
maar goed ik dwaal af...
ik begrijp je dus wel phira..
groetjes piewie.

Terug
Bovenaan