allergie voor pinda en kippeneiwit

Hoi

gelukkig is J. alleen voor kippenei en pinda allergisch en niet zo superheftig als bij jouw kleine.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar kreeg van de dagverblijfleidster de volgende site getipt http://www.sorgente.nl/Sorgente.asp, ik heb de eivervangende poeder besteld om edcember toch wat meer te kunnen bakken. De goedkoopste is wel met soja, maar de duurdere niet dacht ik. Ik ben benieuwd of het werkt en smaakt.
 
Hoi hoi,

Wees inderdaad maar blij dat J. het ziet zo erg heeft, want het beinvloed ons gezins leven meer dan buitenstaanders wel is denken. Maar goed, een week of 2 geleden zat ik te zoeken naar eivrij mayonaise en kwam toen bij hun op de site terecht. Mayo van de Rit. Was het al weer min of meer even vergeten. Maar toen kwam ik ook dat ei vervangende poeder tegen. Ik weet niet meer hoe het zat, maar zag wel dat Levi die goedkopere mag hebben omdat hij geen soja allergie heeft, bij die duurdere zit er ook geen soja in. Maar het prijs verschil is belachelijk hoog. Fijn dat mijn geheugen weer even opgefrist is........... ik ga het morgen gelijk bestellen. Ben alléén bang dat mijn zoontje het niet neemt. Ik heb wel is taart gebakken zonder ei enz. en Levi durfde dat dus gewoon niet  te eten omdat hij het niet kent en eigenlijk niet beter weet dan dat hij het niet mag. Ik denk wel is dat hij er al te oud voor is om hem aan sommige dingen te laten wennen als je begrijpt wat ik bedoel. Soja zou hij ook nooit eten of drinken dat lijkt te veel op melk. Maar goed, we gaan de gok nog is wagen en bakken een taart en een caké. Heb jij nog leuke en lekkere ideën om wat te maken ??

Groetjes Mariska.
 
Hoi,

Die ei-vrije (en pinda vrije) mayonaise van de rit die kun je op de site van www.TopGoods.nl bestellen, ik was in de war met de site van Sorgente.
Bij Sorgente heb ik ook dat ei-vervangende middel besteld en nog wat producten. Bij TopGoods heb ik dus de mayo besteld, cracottes (hij wil die zo graag eten) en nog een boek met recepten voor kindertaarten speciaal voor kinderen met een voedsel allergie. Er zat een recept van een taart in de vorm van een piraten schip bij. Levi wordt op valentijnsdag 4 jaar, misschien kan ik wat met de recepten en het eí-vervangende middel. Ik zal als ik het binnen heb, is gaan experimenteren. Je hoort wel of het wat is geworden.

Groetjes Mariska.
 
Hoi Merle,

ik ben niet echt een bakker hoor, maar soms zie ik een makkelijk recept waar ei in moet, dan leek mij die eivervanger wel handig om te proberen. Mayonaise missen we niet, als we al eens iets van frite ofzo hebben dan eten we het gewoon alle3 met tomaten ketchup.
Leuk zo'n taartenboekje, ik geloof dat mamaBal ooit schreef nog geen lekker taartrecept te hebben. Mocht het niet lukken, de Multivlaai, hebben we een tijdje terug gebeld,  heeft aardig wat ei- en pindavrije vlaaien en taart, die kun je met een versiersetje ook omtoveren tot kinderverjaarstaart.
Bakze!
 
Terug
Bovenaan