allergie

Mijn zoontje van 4 zit al vanaf zijn geboorte onder het eczeem. Hij bleek bij zijn geboorte koemelk-allergie,dauwworm en constitiueel-eczeem te hebben. zijn koemelk-allergie is hij bijna overgroeid maar dat eczeem blijft hij houden. We zijn al bij een dermatoloog geweest,maar daar kregen we veel hormoonzalven(en dat is echt rotzooi) Hij heeft er een hele dunne huid van gekregen. Daar zijn we dus mee gestopt. Ook zijn we bij een homeopaat geweest en daar knapte hij heel erg van op. Maar omdat 1 afspraak al vrij prijzig is en we de kosten zelf moeten betalen, kunnen we ons dat niet meer veroorloven om naar toe te gaan. Maar die droge huid en dat eczeem gaan dus niet over.We zijn een keer op vakantie geweest in een bos,nou na 1 dag zat hij helemaal onder het eczeem en het vocht liep er gewoon uit.en hij werd gek van de jeuk.
Wie kan mij helpen en heeft misschien een goeie tip? Na alle hormoonzalven en vaseline weet ik het nu niet meer.

Vraag je HA eens om dit mengseltje;

29.400G FUCIDIN LEO 20MG/G CREME
300.000MG HYDROCORTISONI ACETAS MICR
0.300ML PROPYLENGLYCOLUM

Weet niet wat het precies is, maar bij m'n zoon werkt 't. (vooral tegen de jeuk)

Beste anoniem
Bedankt voor je reactie,maar ik zoek iets waar GEEN HORMOON in zit. In de zalf die u heeft zit HYDROCORTISONI en dat is dus een HORMOON! Mijn zoontje heeft die zalf al gehad en daardoor heeft hij ook een dunnere huid gekregen.
Ik ben dus echt op zoek naar iets waar geen hormoon in zit. Maar in ieder geval bedankt voor de reactie

Beste anoniem,
Ik bedoelde het ook niet verkeerd,en ik wilde al helemaal niet agressief over komen ( zo ben ik helemaal niet)
Ik begrijp dat je het goed bedoelde, ik was juist blij met je reactie maar jammer dat ik er verders niks mee kan. Dat ik het met grote letters schreef was meer bedoeld voor andere mensen die mijn bericht zouden lezen om duidelijk te maken dat hydrocortisoni een hormoon is,en dat wil ik niet meer ( hormoonzalven zijn tevens slecht voor de nieren)
Nogmaals zo heb ik het echt niet bedoeld...sorry
Groetjes Diana

hoi,
Jij zegt dat de homeopaat heel erg geholpen heeft. Misschien moet je het dan toch in die sfeer blijven zoeken. Kijk eens op internet en zoek het op. Er zijn vast natuurlijke middeltjes die in ieder geval tegen de jeuk zullen helpen. Of kijk eens bij een natuurlijke winkel welke planten er in een homeopatisch middeltje tegen exzeem zitten. Dan kun je misschien zelf een goedkoop middeltje kunnen maken. Ik weet dat een bepaalde plantsoort namelijk tegen exzeem goed kan werken. Ik ben alleen de naam vergeten. Hopelijk kan je er wat mee

Terug
Bovenaan