allergie

bij mijn zoontje heeft het wonderpotje
(oriflame) heel goed geholpen, het werd minder rood en de jeuk werd veel minder, uiteindelijk is hij er overheen gegroeid.
misschien heb je er iets aan, het helpt ook bij andere plekjes zoals waterwratjes. het bestaat uit vaseline met nog iets, het bevat geen hormonen, er is tegenwoordig ook iets nieuw op de markt zonder hormonen dat kun gewoon kopen bij de drogist ben alleen de naam vergeten.
veel succes
succes christa

Hai Diana,
Mijn zoontje heeft ook eczeem.
Ik heb wel de zalf met de hormoon,maar ik weet wel een naam zonder hormoon nl: Protopic.
Het wordt tot zover ik weet nog niet vergoed door het ziekenfonds, en het middel is niet voor elk kind prettig (kan een branderig gevoel geven).
Ik smeer tevens mijn zoontje s avonds in met hele vette zalf.(op recept verkrijgbaar bij de dokter).
Omdat de huid zo droog is heeft het eczeem meer kans.
Misschien helpt het.
Groetjes, Sandra

Bedankt allemaal voor jullie adviezen.
Ik heb nu een goed middel gevonden wat pas vrijgegeven is door apotheken en het heet Parfanac.
Echt geweldig spul.
Er zit geen hormoon in maar het werkt wel als een hormoonzalf.
Tot nu toe werkt het heel goed bij hem.
Misschien een tip voor anderen.
Groeten Diana

Wat ook zou moeten helpen is je kindje in zee laten zwemmen.
Ik heb vaker gelezen over een kindje dat het de eerste dagen niet zo fijn vond, maar dat het na een aantal dagen beter is geworden en helemaal verdween.
Moet het wel een beetje warmer weer worden natuurlijk.
En er blijkt een nieuwe zalf te zijn wat erg goed werkt zonder hormoon, dat is echt rotspul voor kinderen, alleen weet ik niet meer hoe het heet.
Succes!!

Voor mijn zoon van 3 gebruik ik 's nachts Lidocaïne Vasline. Er zit geen hormonen in en is wel goed jeukstillend. Is te koop in de apotheek, maar als je een recept vraagt bij de huisarts, dan wordt het waarschijnlijk vergoed door de verzekering. Parfenac heb ik ook gebruikt, maar dat hielp minder goed en was bovendien niet op recept te verkrijgen. Succes!

Jou verhaal lijkt wel het verhaal van mijn zoontje.
Ook ik wil zonder hormonen verder, ik heb het zelf ook jaren gebruikt en mijn huid is ook een stuk dunner (lees perkamentachtig op sommige plekken).
Toch lukt het niet bij mijn zoon om er helemaal mee te stoppen. In principe houd ik hem vet met een hele vette zalf en bij hoge nood smeer ik hem SUPERDUN in met cutivate(zeer sterke hormoonzalf). Sinds ik na het douchen hem niet meteen afdroog, maar eerst met natusan babyolie zonder parfum insmeer en dan afdep met een katoenen luier is zijn huid wat minder "olifantachtig".
Maar de zomer blijft een ramp.

Terug
Bovenaan