Allergisch voor Nutrilon HA?

Vraagje...

Ik wil na vier maanden kolven graag de overstap gaan maken naar het geven van kunstvoeding. Aangezien we aan mijn kant van de familie wel eens een allergietje hebben, is me aangeraden om de overstap te maken naar Nutrilon hypo-allergeen. Dit is ook wat Lise in het ziekenhuis kreeg.

Inmiddels heeft Lise een keer of vier een flesje kunstvoeding gehad en alle keren heeft ze het ook weer uitgespuugd. Niet een beetje spugen, maar gewoon overgeven... de hele fles. Vandaag zelfs pas twee uur na het geven van de fles.

Zou het een intolerantie kunnen zijn? Zelf drink en eet ik gewoon alles, dus ik neem aan dat ze door de borstvoeding ook al aan dingen als koemelk enzo is blootgesteld en daarop geeft ze geen reactie. Heeft iemand van jullie ervaring?

Liefs,
Arwen
 
Misschien is de overstap toch te groot. Hier ging het meteen goed met de h.a.
Je kunt het ook mengen met bv. Marieke doet dat geloof ik ook. De vraag is dan nu welke Marieke was het ook alweer, hihi.

Succes met het overstappen.
Liefs banka
 
Dankjewel banka. Ik heb het inderdaad gelezen bij Marieke en ga denk ik dezelfde tactiek maar eens proberen. Ook heb ik Nutrilon gebeld met de vraag en zij stelden hetzelfde voor (30cc kv mengen met 90cc bv). Het consultatiebureau belt me ook nog even terug met een advies. Lise drinkt nog altijd onrustig, heeft veel slijm, al vanaf de geboorte een verstopt neusje en heeft hier en daar ook wat eczeem-achtige droge plekken. Misschien is er dus toch een allergie in het spel.

Wel fijn dat je je - ook als je thuisblijft - niet hoeft te vervelen *big smile*

Liefs!
 
Lieve Arwen,

Dit ligt inderdaad wel een beetje in mijn straatje ;-)

Inmiddels zit ik na een week op 60 BV + 90 KV
Ik maak de KV aan met slappe rooibosthee, Gabriël vind het lekkerder en prettiger om het zo te drinken.

Wij hebben natuurlijk wel speciale dieetvoeding, als Lise inderdaad koemelkintollerant zou zijn zou ze ook op de BV kunnen reageren (tenzij je zelf helemaal geen koemelk en lactose binnenkrijgt). Buiten het uitspugen van de flesjes was Gabriël natuurlijk ook heel erg onrustig en prikkelbaar en had veel pijn, ook de droge exceem-achtige plekken en verstopt neusje klinken heel herkenbaar. Als het alleen het uitspugen van de flesjes is, zonder pijn en verdere klachten zou het het wennen kunnen zijn, maar goed daar lijkt het dus niet erg op.

De speciale dieetvoeding zou je wel kunnen krijgen via de KA en dat moet je dan de eerste maand zelf betalen, omdat proberen de enige manier is om erachter te komen of dat het ook daadwerkelijk is. Als het het niet is krijg je het niet vergoed en anders wel (zo is het mij tenminste verteld). Wel balen uiteraard want zo'n blik zoals wij krijgen betaal je 25 euro voor 400 gram (wat genoeg is voor zo'n 17-22 voedingen). Ik heb vanmorgen weer 4 blikken besteld (hopelijk genoeg tot de 28e), want gezien ik afbouw met de BV heb ik echt niet genoeg aan 1 blikje voor een maand (had ik anders ook niet gehad, maar goed).

Liefs!
 
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord Marieke.

Inmiddels ben ik teruggebeld door het CB en zij raadden me aan om te starten met Nutrilon Pepti, omdat ze vermoeden dat het een intolerantie zou kunnen zijn. Inderdaad een maand proberen, bonnetjes bewaren en dan na een maand weer gaan belasten met gewone hypo allergene voeding om te kijken of de koemelkallergie vastgesteld kan worden. Ik denk overigens dat dit het niet is... De pijn en worstelingen die jij af en toe beschrijft bij Gabriël, die herken ik (gelukkig) niet bij Lise. Hier geen slapeloze nachten en veel gehuil, maar alleen maar heel veel onrust en de klachten die ik eerder al beschreef.

Zojuist even zitten te dubben met manlief... Eerst het mengen proberen, of meteen starten met een andere voeding? We hebben het mengen nu geen eerlijke kans gegeven, maar als mijn meisje pijn in haar buikje krijgt van de gewone kv, dan wil ik haar dat nu eigenlijk ook niet meer geven.

Ik weet dat we het zelf moeten beslissen, maar toch... Wat zouden jullie doen?

Nogmaals dankjewel Marieke. Echt fijn om je reactie te lezen.

Xxx
 
Terug
Bovenaan