allergrootste wens

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, ik heb een aantal berichten gelezen en ik ben heel blij om te ontdekken dat ik niet de enigste ben die elke dag bezig is met: Ik wil zwanger zijn. Ik wil graag een vraagje stellen.
Ik ben sinds vorig jaar september gestopt met de pil en sinds januari gaan we voor het echie, ik ben  tot nu toe onregelmatig ongesteld en ben ovulatie testen gaan doen, eerst van sensitest maar daar kon ik geen wijs uit worden, dus ben ik de digitale test van clearbleu gaan doen, vorige maand heb ik een smiletje gezien maar deze maand helemaal niet.
Ik ben bang dat ik geen ovulatie heb en dus geen kans maak. Eigenlijk is het best frustrerend, ik probeer mezelf gerust te stellen, dat ik het tijd moet geven en erin moet geloven dat het gerust goed komt en dat we nog niet zolang bezig zijn maar ik vind het moeilijk omdat ik liever gister dan vandaag zwanger wil zijn.
Ik heb deze wens al ontzettend lang en nu het eindelijk zover is om deze wens in vervulling te laten gaan ben ik onzeker en bang. Ook kan ik mijn eisprong niet echt waarnemen,  ik heb pds (prikkelbare darm syndroom) dus mijn darmen zijn altijd aan het rommelen en heb vaak krampen en ik zou niet weten wat ik dus moet voelen als zijnde eisprong  het enige wat ik kan bemerken is de verandering van afscheiding gedurende de cycles

Zou het zo kunnen zijn dat ik de ovulatie test niet op het goede tijdstip heb gedaan, dat ik net te vroeg of net te laat ben geweest ? Is het raar om nu al naar de huisarts te gaan om me door te sturen naar een gyneacoloog ?
Heeft iemand van jullie ook deze bovenstaande ervaringen ?

We hebben gewoon maar wel geklust want je weet het nooit toch?? niet geschoten is altijd mis :) Ik wil zo ontzettend graag.

bedankt alvast dat ik dit even kwijt kon.

groetjes

Hoi,

Heb je misschien al aan temperaturen gedacht? Mocht je naar de huisarts/gyn gaan dan zegt 9 van de 10 artsen dat je moet beginnen met tempen. Misschien een tip om alvast te gaan doen en een voordeel het is gratis, op de thermometer na dan. Elke ochtend op het zelfde tijdstip tempen. Nog vordat je moet plassen ofzo. Gelijk als je wakker wordt. Heeft bij mij/ons goed geholpen. Zo zijn wij er achter gekomen dat ik een late eisprong heb.

Gr en succes Ester

Hee meid,

Ik wou even snel vanaf mijn werk hierop reageren. Ik heb ook PDS en heb ook regelmatig krampen.. Maar ik voel wel mijn eisprong.. Tis voor ons eigenlijk een optelsommetje Krampen (zonder misselijkheid) + slijm uit je vagina wat wat steviger is dan normaal slijm (kan je een draad van  trekken.. (sorry!) Ook heb ik voor mijn ongie ineens vast ontlasting.. Ik ben nu 5 maanden bezig en al 2 en halve week overtijd.. DUs er is hoop voor ons!! ZOu in prencipe niets uit moeten maken..

Welke medicijnen geruik je.. Niet alles mag samen met een eventuele zwangerschap!

xxxx Mamoetje

Ik sluit me aan bij Esterale: probeer een aantal maanden te temperaturen. Ovulatietesten geven een stijging in een bepaald hormoon aan dat betrokken is bij je eisprong. Temperaturen geeft echt inzicht in of je daadwerkelijk een eisprong hebt.
Ik gebruik ze allebei (helaas nog niet zwanger in ronde 10) en vind het een prettige manier om inzicht te krijgen in m'n cyclus. Als je na twee rondes temperaturen geen eisprong hebt gevonden (na je eisprong stijgt je temperatuur met 0.3-0.5 dagen voor minstens 3 dagen) kan je altijd nog naar de huisarts.

Als je "voor het echt' bezig bent sinds januari van dit jaar zit je nu ergens in de 4e of 5e ronde. Gemiddeld zeggen "ze" dat je het een jaar moet proberen voordat je een arts inschakelt, tenzij je echt vermoed dat er iets mis is, of dat er andere omstandigheden zijn waardoor je weet dat het "gewoon" niet lukt.

Nog een tip, hou je temperatuur en andere dingen (zoals ovulatietest) bij op de site www.fertilityfriend.com  , dat is een hele handige tool die, als hij een ovulatie ziet, je ovulatie ook aangeeft. Ik ben er zeer tevreden over. Je kan het gratis gebruiken, maar je kunt er ook een abonnement op nemen.
Succes!
Esk

Lieve BellyB,

Ik zou als ik jouw was ook gaan temperaturen. Het is de goedkoopste mogelijkheid en ook wel 1 van de beste.

Ik ben zelf ook onderbehandeling geweest van een gyn en van hem moest ik ook elke ochtend op het zelfde tijdstip rectaal mijn temp meten. Als ik een verhoogde temp had teste ik ook altijd met de ovu strip van clearbleu die met het lachende poppetje! En als de temp gestegen was lachte het poppetje ook!

De ovu strips zijn best wel prijzig.

Ps, blijkt het zo te zijn dat je geen eisprong hebt dan zijn daar ook weer middelen voor. Ik word zelf maar eens in de 3 maanden ongesteld.

Maar ben nu wel moeder van een zoontje van 4 maanden!

Dus heb geduld het komt goed, en ik denk dat iederen hier op het forum heeeeel erg graag wil!

Dus heb geduld! Veel suc6 met zwanger worden!

hoi,

niet elke cyclus gaat gepaard met een eisprong. Het is normaal als dat af en toe voorkomt. Dus niet te veel zorgen maken hoor!

Elke

Allereerst wil ik jullie even bedanken voor alle snelle reacties :)
Ik ben blij dat ik even mijn verhaal heb gedaan, dat lucht toch wel erg op.

Ik denk dat ik dus maar ga beginnen met temperaturen :) Ik wilde het vanochtend al doen maar heb er niet meer aan gedacht en nu ben ik al op gestaan, geplast en gegeten dus morgen ga ik er maar mee beginnen.  De ovu testen laat ik maar even zitten

Ik moet me gewoon niet zo druk maken, maar af en toe word ik echt gek van mezelf

Echt ontzettend bedankt.

groetjes bellybutton

Hoi Bellybutton,

ik wil je ook een hart onder de riem steken! Ook ik hen de digitale ovulatietesten van Clear Blue gebruikt. Niet een keer een smiley gezien, ondanks dat ik (denk ik) wel mijn eisprong voelde. Ik heb mijn klachten c/q symptomen bijgehouden in mijn agenda. En ik ben "gewoon" zwanger geworden. Inderdaad wat hier boven staat aangegeven heb ik mijn slijmvorming in de gaten gehouden en ben op mijn gevoel afgegaan en het is goed gekomen!

Staar je dus niet blind op die testen! Het kan ook heel goed zijn dat je een gewone eisprong hebt, maar hem niet voelt of er geen klachten van hebt!

Succes,

Leonie

Terug
Bovenaan