Alles delen met man/vriend?

A

Anoniem

Guest
<p>Hallo dames, </p><p>wij zijn het nu een half jaar aan het proberen en ik begin er steeds meer (vooral als NOD nadert) mee bezig te zijn. Elk symptoom wat ik voel maakt me gek en kan slechter wachten met tests doen. Dit soort frustraties wil ik natuurlijk het liefst met vriendlief delen allemaal, en wanneer ik een test kan doen en wat ik voel etc. Helaas is mijn vriend iemand die er dan heel erg mee bezig is en gaat piekeren en het natuurlijk ook rete spannend vind allemaal. Hij wilt dus het liefst dat ik er niks van zeg, en hem pas verras met het nieuws als het zover is. Hoe doen jullie dit? Delen jullie alles of houden jullie ook alles voor jezelf totdat het zover is? </p>

Ik kan echt niet wachten tot ik kan testen maar il zeg dat thuis niet dat ik liefst nu al doe terwijl over 6 dagen pas mijn NOD is.
Ook niet als ik bepaalde dingen voel, want je bent gewoon op elk pijntje gefocust. Wil geen valse verwachtingen scheppen dus ik zeg niks tenzij ik echt iets ergs voel maar meestal is het wat krampjes dus dat zegt natuurlijk niks.
Hij weet alleen wanneer mijn NOD is en natuurlijk wanneer de eisprong maar verder zeg ik niks. 

Ik deelde best wel veel met mijn vriend behalve symptomen.
ik deelde de smiley van de CB ovulatie test, dan wist hij ook dat we seks moesten hebben. Als ik ongesteld werd liet ik het weten, maar met enorme symptomen op vakantie heb ik de dag dat we terug waren meteen getest terwijl hij lag te slapen. Dus een leuke verrassing omdat hij het niet zag aankomen maar ik me anders voelde dan normaal

Ik deel alles met mijn man. Zou het niet anders willen. Hij is de nuchtere van ons twee ;)

Aangezien ik elke maand wel denk "dat het nu echt wel eens zo ver kan zijn" deel ik dat niet allemaal haha. Hij zou helemaal gek worden en zich net zo erg laten meeslepen. 
Dat ik ook vrij intens om ga met testen (lees vroeg voord nod) weet ie ook niet. Het is ook geen staatsgeheim ofzo maar meer iets van mezelf. 
Wel laat ik nu wat duidelijker weten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, dat probeerde ik in het begin een beetje spontaan te houden... maar goed wij zijn ook alweer 1.5 jaar verder inmiddels. 
De 2 keren dat ik (vals) positief getest heb, deelde ik uiteraard wel.

Wij besloten eind 2017 dat we ervoor zouden gaan. Januari 2018 positieve test en inmiddels een gezond dochter van bijna 6 maanden. Ik zat niet aan de pil oid maar we hebben ook gewoon gigantisch veel geluk gehad! 
Ik wist dat halverwege januari mijn vruchtbare dagen zouden zijn, toen hebben we redelijk veel 'geklust' (lees: een week lang iedere dag). Ik heb het hem echter niet verteld dat er dan ongeveer een ovulatie zou moeten plaatsvinden. 29 januari eerst nog negatief getest (had menstruatie achtige klachten maar tóch anders) en de 31e positief! Van de negatieve test heb ik hem niets gezegd, de positieve uiteraard wel ?
Veel succes!

Heb in het begin veel met hem gedeeld, maar merkte dat als ik ongesteld hij ook erg teleurgesteld was omdat ik elke keer dacht dat het raak was. Heb tussendoor verschillende testen gedaan waar hij niks vanaf weet. 
Wat hij wel aan gaf was dat hij het lastig vindt omdat hij niet begrijpt wat ik voel. Voor mannen is dit natuurlijk een hele andere ervaring. Daardoor ben ik daarna wel wat minder gaan delen. Om hem ook niet onzeker of extra zenuwachtig te maken. Maar je doet dit samen dus je hoeft het niet alleen te doorstaan ?

Terug
Bovenaan