Al sinds mijn kindje twee weken is (ze is nu 3 maanden), hebben we last van spruw. Zij lijkt er geen last van te hebben (ze drinkt over het algemeen goed) maar ik wel. Eerst op m’n tepels maar inmiddels vooral stekende pijn in m’n borst (of is het normaal dat te voelen bij toeschietreflex? Dit gebeurt ook buiten voedingen om bijvoorbeeld als ik onder een warme douche vandaan kom, dan lekken mijn borsten inderdaad ook). Ik heb zo’n 6 weken gesmeerd met Miconazol en mijn baby heeft Nystatine, één dosering Fluconazol (dat hielp een paar dagen maar mochten we niet langer geven) en nog een ander middel gehad. Allemaal met te weinig effect. Inmiddels smeer ik al meerdere weken met kokosolie. Zowel bij haar als bij mezelf. En sinds een week heb ik ook Fluconazol capsules. Mijn kindje heeft nog altijd een witte tong. Het liefst geef ik haar geen medicatie oid meer aangezien ze al veel gehad heeft en het niks heeft geholpen. Ze daarmee wel steeds allerlei geneesmiddelen binnen..
Ik lees online over een Candida dieet. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Mag je bijvoorbeeld helemaal geen suikers meer (bijna niet te doen lijkt me) of moet je bijvoorbeeld alleen snoep, frisdrank etc schrappen uit je eetpatroon?
Ik heb van Gentiaan Violet gehoord maar lees daar wisselende dingen over qua veiligheid. Ook van zaken als cranberrysap twijfel ik of het gebruikt mag worden bij baby’s. Ik hoop heel erg op iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt en HET advies voor me heeft. Is er in dit stadium nog kans dat de spruw vanzelf overgaat? Ik word er helemaal GEK van. Ik hoop dat jullie met me mee willen denken.
Wat we verder allemaal doen/gedaan hebben:
-Elke dag speen uitkoken
-Bij gebruiken kolf alles uitkoken
-Voor elke voeding schone doeken gebruiken
-Alles wassen op 60graden
-Elke voeding schone zoogcompressen gebruiken
Ik lees online over een Candida dieet. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Mag je bijvoorbeeld helemaal geen suikers meer (bijna niet te doen lijkt me) of moet je bijvoorbeeld alleen snoep, frisdrank etc schrappen uit je eetpatroon?
Ik heb van Gentiaan Violet gehoord maar lees daar wisselende dingen over qua veiligheid. Ook van zaken als cranberrysap twijfel ik of het gebruikt mag worden bij baby’s. Ik hoop heel erg op iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt en HET advies voor me heeft. Is er in dit stadium nog kans dat de spruw vanzelf overgaat? Ik word er helemaal GEK van. Ik hoop dat jullie met me mee willen denken.
Wat we verder allemaal doen/gedaan hebben:
-Elke dag speen uitkoken
-Bij gebruiken kolf alles uitkoken
-Voor elke voeding schone doeken gebruiken
-Alles wassen op 60graden
-Elke voeding schone zoogcompressen gebruiken