Alles geprobeerd spruw

Ik heb wel positieve dingen gehoord over gentiaalviolet als de reguliere medicatie niet werkt. Wat had je er voor nadelen van gelezen? Behalve het paarse mondje ?

Lieve Cato-Roos,
Ons meisje had na de kraamweek spruw, helaas door meerdere antibioticakuren die ik moest slikken. Ik geef borstvoeding en ik merkte dat mijn tepels wat gingen jeuken en ze kregen een wat rodere kleur. Ook ik had regelmatig stekende pijn maar dit kwam door de toeschietreflex, ook een branderig gevoel.
De spruw hebben we eerst even aangekeken aangezien zij er helemaal geen last van had. Wel hebben we alles wat jij opnoemt ook gedaan, ook heb ik mijn tepels behandeld met miconazol crème. Na drie weken probeerden we nystatine uit, ze was er compleet door van slag. Ze had enorm veel last ervan, dus na twee dagen zijn we direct gestopt.
Een tijdje later kocht ik een flesje gentiaanviolet en na twee dagen gebruiken bij zowel haar als bij mezelf was het al vele malen beter. We hebben het een weekje twee keer per dag gebruikt en het was helemaal over. Toen het een paar maanden later weer terug was meteen weer de gentiaan gebruikt en direct weg!  
ierna dacht ik soms nog dat de spruw er ineens weer was, alleen het was echt melkaanslag op haar tongetje. Dat is toch niet altijd helemaal weg te vegen, net als wat RJKB aangeeft als ervaring.
Veel geluk toegewenst met je dochtertje!

Klopt wij kwamen via de HA bij de kinderarts terecht omdat ze mee wilden kijken naar de spruw. Was blijkbaar bijzonder dat het steeds terug keerde. Onze dochter gilde het uit van de pijn, daarom wel met medicatie verder gegaan. Gelukkig effect!

Dag allemaal, dank voor jullie berichtjes! Heb er veel aan en fijn om wat herkenning te lezen. Of naja, niet fijn dat anderen dezelfde klachten hadden maar jullie snappen het vast ;-) 
Ik wilde inderdaad de HA vragen of we naar de kinderarts mogen om te kijken óf het inderdaad spruw is. Het drinken gaat nu de laatste dagen ook steeds moeizamer. We krabbelen voort ?

Terug
Bovenaan