Alles goed bij iedereen??

Heeey, wat een gezellig topic :)

Hier gaat het ook lekker allemaal! Ben nu 33 weken en loop erbij alsof ik elk moment ga bevallen, zo'n buik, haha! ach wat klachten hier en daar, maar ondanks dat is het zoooo fijn om zwanger te zijn!!
Wij hebben de nieuwe zolder bijna af...van de week wordt het geschilderd en dan kan ik aan het teutebellen met inrichten etc. Dan gaat onze oudste (15mnd) naar boven en kan ik het babykamertje herinrichten.
Ik werk nog 4 weken en dan ga ik ook enorm op mijn luie gat, haha!
En tja, die warme dagen....we kunnen er helaas niet omheen....we hebben al geluk gehad met het weer tot nu toe! Het weer is hetgene waar ik vanaf het begin van de zwangerschap het meest tegenop heb gezien....maandag en dinsdag +30'! Laat ik nu net op ma en di moeten werken (voor de klas in een noodgebouw met een plat dak)....Hoop dat ik het vol ga houden! Heb de flesjes water al klaar staan :)
Allemaal veel plezier met de laatste loodjes en geniet geniet geniet!!!!!!
 
Fijn om te lezen dat het over het algemeen goed gaat hier met iedereen!
Met mij gaat het redelijk. Veel last van maagzuur opt moment maar goed, dat overleven we ook wel weer.
Nog twee week (lees: 4 dagen ) werken en dan heerlijk met verlof. Ben nu stiekem wel blij dat ik 6 week van te voren moet stoppen i.p.v. 4...... mijn lijf is toe aan rust.
De kleine is goed beweeglijk en loopt zo'n anderhalve week voor in de groei.

En inderdaad dat warme weer maandag! Ook ik dan voor de klas.... * zucht*...... laatste dag voor de klas, dat wel. Dinsdag vrij op last van de bedrijfsarts, woensdag interne begeleiding en maandag 4 juli studiedag..... komende maandag voor mij dus al afscheid nemen van mijn kindjes... gek idee hoor!

Het einde is in zicht dames!!!!
 
Wat gaat het snel, we leven allemaal al naar ons verlof toe! Ik zit sinds 1 juni in de ziektewet en 1 juli gaat mijn verlof in. Ik kan alleen nog niet gaan genieten van mijn welverdiende rust, ten eerste omdat we al twee jongens hebben en ten tweede omdat we eind juli nog verhuizen. Pas dan kan de babykamer en alles klaargemaakt worden maar gelukkig heb ik alles nog dus ben wel alvast begonnen met wassen zodat alles straks zo de kast in kan als we verhuisd zijn en ik hopelijk nog van de laatste 3 weekjes rust kan genieten. Tenzij deze boef zich eerder aandient. Verder gaat alles goed, mag niet klagen. Alleen wat vermoeider, soms last van maagzuur en sinds donderdag erge last van mijn rug, ik denk dat ik me een beetje heb vertilt met boodschappen doen. Dus ik hoop dat het snel weer over is. Zie ook op tegen de warmte, zo vanuit het niets ineens 30 graden en dan twee dagen later weer onweer.....Nou ja, daarna is het weer iets aangenamer als we de voorspellingen moeten geloven. Allemaal sterkte met het warme weer....
 
Hier gaat het matig.. nu 6 kuren afgerond voor de blaasontsteking door mijn gbs-bacterie, maar het is nog niet goed. Zal dus nog wel een paar kuren moeten vrees ik.
Lesgeven lukt al een tijdje niet meer, dus ik zit in de ziektewet. Gelukkig kan ik mezelf wel een beetje nuttig maken door nog wel alles na te kijken en voor te bereiden voor de toetsweek. Ga dus nog wel 2 of 3 ochtenden naar school, ben ik nog een beetje nuttig!
Ik vind de laatste loodjes inderdaad moeilijk, vooral omdat ik zelf niet meer zoveel kan dus best afhankelijk ben, das helemaal niks voor mij. Herkennen jullie dat ook? Nog 8 weekjes, moet lukken toch!? Succes allemaal met de laatste loodjes!
 
Ja de laatste loodjes.....

Opzich gaat het wel goed hier de baby springt af en toe bijna mn buik uit....zo druk kan ie zijn...
En ik geniet er ook heel erg van...vooral omdat dit denk ik de laatste zwangerschap is ivm mn bloeddruk.
Veel last van mn bekken mn rug en benen..zo erg dat ik soms wel kan huilen omdat ik me bijna niet kan bewegen.
mn voeten die zijn zo opgezwollen dat ik vrees dat ik wle moet blijven aankomende disndag in eht ziekenhuis....mn bloeddruk is niet echt laag met mn medicijnen en dan ook zulke dikke voeten,af en toe pijnscheuten in mn been..(weet niet of dat ook dooor mn bloeddruk kan komen) maar ieder geval het is niet echt een top zwangerschap maar goed dat wist ik van te voren want mn vorige 2 zijn ook zo een beetje gelopen.
ben nu dan 31 weke nzwanger mn vorige 2 kwamen de een met 35w6d en de adners met 36w precies dus in dat geval dan zou ik er nu nog 5 moeten... dus dat schiet op.
Ben eigenlijk pas 27 augustus uitgerekend maar ivm een geplande keizersnee wordt ie met 39 weken gehaald maar ze denken allemaal ook dat deze baby ook eerder komt dan die 39 weken...dus ik leef echt naar die 36 weken toe..... dan heb i een grote kns om de baby al in mn armen te houden.....

nou ja dus het gaaat opzich wel okee,maar ja de kwaaltjes en zo die worden wel vervelend maar het eind is toch al in zicht.......

dus heel erg gaan genieten!!!
 
Vrijdag bij de verloskundige bleek dat m'n bloeddruk iets hoger was ten opzichte van de keren daarvoor. Dat in combinatie met m'n klachten (hoofdpijn, buikpijn, misselijk, overgeven en lichtflitsen zien), werd ik door de verloskundige naar het ziekenhuis gestuurd voor bloedonderzoek, omdat ze bang was voor zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig kon mijn man iets eerder stoppen met werken, zodat hij mee kon. Ik moest ook naar Leiderdorp, omdat we hier in Alphen geen "echt" ziekenhuis hebbben (wel poli's, maar geen opnames e.d.). Daar aangekomen werd ik meteen een verloskamer ingestuurd en moest een ECG... dat was even schrikken, want ik dacht dat alleen m'n bloed even onderzocht werd. Ik heb bijna een uur aan het apparaat gelegen. Wel grappig om de hartslag van de kleine te kunnen volgen. Het ene moment rustig, daarna druk aan het bewegen en liep de hartslag ook op. Je hoorde ook de bewegingen van de baby, dat was wel leuk. Minder leuk om een uur stil aan zo'n apparaat te liggen, maar alles voor een gezonde baby. Verder werd mijn bloeddruk om de 10 minuten gemeten en gekeken of ik weeen/harde buiken had (gelukkig niet). Mijn bloeddruk daalde ook aanzienlijk in de tijd dat ik er lag.
Na zo'n anderhalf uur dan de uitslag van bloed- en urine-onderzoek: gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging of andere enge dingen. Maar ik moet het wel nog rustiger aan gaan doen (van 75% naar maximaal 50% werken) en beter op m'n voeding letten... verplicht meer eten eigenlijk. Ik krijg momenteel gewoon niet zo veel weg en heb nergens trek in, maar de baby wil wel steeds meer voedingsstoffen, dus die pakt eerst, zodat er voor mezelf te weinig overblijft. Volgens de verloskundige leek het er ook op dat de baby nu wat achter blijft in groei. Volgende week krijg ik een groeiecho om te kijken hoe het met hem gaat. Gelukkig valt het allemaal mee, maar ik ben er wel van geschrokken.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt!
 
Hallo allemaal, wat een verschillende soorten zwangerschappen zijn er toch! Interessant om te lezen en ook veel verhalen gelezen van dames die een beste zware zwangerschap hebben tot nu toe, maar toch niet verdrinken in zelfmedelij en ook nog zo blij en tevreden kunnen zijn, dat vind ik heel erg knap! Eigenlijk vind ik niemand tot nu toe zeuren, en dingen benoemen of even wat kwijt willen is helemaal prima!
Met mij gaat alles best goed, al merk ik wel dat de kilo's meedragen steeds zwaarder word voor me. De buik gaat nu ook scheuren en dat vond ik wel even slikken hoor! Twee weken geleden bloed geprikt bij de verloskundige en toen bleek ijzer aan de lage kant, onderzoek ziekenhuis bleek dat er niets ernstigs aan de hand was.
Nog 4 weken werken en ondanks dat alles prima gaat ( ik slaap best goed en dat doet natuurlijk wonderen!), vind ik het niet vervelend dat het einde in zicht is wat betreft werken en heb ik best zin in thuis zijn!
 
Hoi,

Hier alles goed! Nu bijna 32 wkn zwanger en voel me nog best goed. De buik wordt nu wel zwaar en af en toe wat misselijk, volgens mij omdat ze wat tegen mijn maag aan zit te drukken.
Ze ligt nu meestal met het koppie onder.
Nog 2 wkn werken dan lekker verlof. Ik hoop niet dat het trouwens zo warm gaat worden nog als vandaag, dat was toch echt geen pretje!!!
 
Terug
Bovenaan