Alles op 60 graden wassen??

Tegenwoordig wassen we alles kouder, vroeger was het alles heet wassen. 

Ik was wel alles op 60 graden. Voor de eerste keer had ik dat niet gedaan. Maar na al het spugen, poepen (wasbare luiers), eten knoeien, buikgriepjes en verkoudheidjes enzo... tja... ik vind het wel frisser. Kleertjes zijn tot nu toe niet gekrompen.  
Onze eigen was doe ik soms ook heet, bijvoorbeeld ondergoed, handdoeken, beddengoed enzo. 
 
Top! Ik hoopte al op deze reacties..
Ik dacht ik vraag het toch even want misschien is er een reden die ik niet ken ?
Ik heb de boel wel gestreken inderdaad, maar dat ga ik ook echt niet elke keer doen hoor ? Bedankt voor jullie reacties!
 
Vieze Rompertjes en hydrofiele doeken & handdoeken en ondergoed doe ik wel vaker op 60 graden wassen maar kleertjes niet.
 
Ik vind het maar onzin dat alles tegenwoordig steriel moet zijn. De baby moet ook weerstsnd opbouwen en moet ook een eigen huid- en darmflora gaan ontwikkeken. En kan me niet voorstellen dat er in babykleertjes gevaarlijke bacteriën zitten dus ik zou het zeker niet opnieuw gaan wassen hoor. En 60 graden is voor sommige kleertjes ook echt wel te warm!
 
Terug
Bovenaan