Als de werkgever niet langer meewerkt

Sorry dames, even geen vrolijk bericht.
Met Uk gaat alles goed hoor, dus daar gelukkig geen zorgen om.
Ik ben alleen al vanaf het begin van de zwanger te moe om 8 uur te werken. Ik werk daarom al een poos 6 uur per dag. De tijden wisselen alleen heel erg. Als ik maar vroeg kan beginnen hou ik het prima vol. Duik ik als ik thuis kom even in bed tot mijn man thuis komt en dan heb ik daarna weer een enigszins normale avond (iets korter dan anders, maar toch)
Ik geeft al zeker 1,5 maand aan dat ik de latere diensten niet volhou. Steeds krijg ik het antwoord dat het niet anders kan (kan wel degelijk trouwens, dat is al bewezen)
Nu heb ik vorige week tijden afwezigheid van mijn leidinggevende en tevens HR een brief gehad van vk om alleen nog maar vroeg te starten zodat ik 's middags kan rusten. Hier werd door de vervanger van HR (directeur in dit geval) mee ingestemd met directe ingang.
Gisteren kwam de leidinggevende weer terug en je raadt het vast.... Of ik eerst even langs de arbo ging, want zo werkt dat dus niet!
Ik kon wel door de grond zakken en heb me de rest van de dag beroerd gevoeld, last van mn buik en geen eetlust meer.
BAH!
Heeft er iemand een goede tip voor hoe ik nu kan handelen?
Uitnodiging van de Arbo ga ik sowieso gewoon maar accepteren, maar verder?

Liefs

Hai Linda,

Wat een verhaal, ik zit echt met een mond vol tanden je verhaal te lezen!

Zo werkt het dus WEL!! Als je vk heeft aangegeven (notabene schriftelijk) dat je geen late diensten meer mag/kan werken en de vervanger heeft daar per direct mee ingestemd dan werkt het zo dus wel.

Vind het echt heel vervelend voor je en helaas hoor je vaker dat werkgevers moeilijk doen tijdens een zwangerschap. Ik hoop echt dat je voor jezelf op komt want zo kan het dus niet langer.
Als ik jou was zou ik het rigoureus aanpakken: Je ziek melden totdat je bij de arboarts bent geweest. Dan maar zo! Begrijp dat dat moeilijk is maar wat willen ze nou? Dat je er wel bent of dat je straks helemaal niet meer kan/mag werken, dan zijn ze verder van huis, ja toch?

Ik hoop echt dat jullie er alsnog gezamelijk uit komen maar anders echt voor jezelf kiezen en je kleine uk die in je buik groeit.

Sterkte! Liefs Lynn.

Oh altijd fijn werkgevers! Niet dus! Meestal zijn het ook mannen en hebben daardoor geen idee hoe een vrouw zich kan voelen tijdens een zwangerschap.

Je lichaam verbruikt gewoon ontzettend veel energie tijdens zo'n zwangerschap dus is het logisch dat wanneer je late dienst hebt je je meeste energie al verspeelt hebt.

Ik zou denk ik hetzelfde doen. Zowiezo bij een avonddienst ziekmelden omdat je dat op dat moment niet meer trekt.

Hoop dat je een arbo hebt die meer begrip voor je situatie heeft, maar meid denk aan je ukkie, je gezondheid en jezelf. Anders heb je er later alleen maar last van.

Liefs

Met nachtdiensten is de regeling zo dat je met de zwangere aankijkt hoekang ze het kan en volgens mij mag het vanaf een bepaalde tijd zelfs niet meer. Maar dat kan verschillen per werkgever.

Ik vind dit echt verschrikkelijk. Als de directeur het zelfs goed vond......... Ik zou daar ook weer naar toe stappen. Dit is echt een klacht waard. En maak je niet druk over de ARBO, zij zien echt wel hoe het in elkaar zit.

Zoals de andere dames ook al aangeven. Ziek melden als ze toch late diensten aandringen.

Succes ermee meid. En kom voor jezelf op.

Meid wat vervelende situatie. Maar gewoon naar de arbo gaan hoor! meestal geven die je in soort gevallen wel gelijk.
Weet ff niet meer welk werk je doet maar kijk eens in de coa. Bij ons is het zo als je zwanger bent hoef je geen nachtdienst meer te draaien en vanaf 3 of 4 maanden Als je dit echt niet wilt geen late meer! Kan me voorstellen dat dit eigenlijk ongeveer overal het zelfde is... Meid laat je niet gek maken en kies voor jezelf. En idd als je je ziek meld heeft hij snel genoeg in de gaten dat hij geen andere keus heeft!

liefs

Hier even vanuit het september forum.... Ik ken het... de wisselende diensten in ieder geval!! Ik moest een uur heen en een uur terug rijden naar mijn werk en daarbij werd dus voor mij ook te zwaar om middag/avond te werken, en ik had ook aangegeven dat ik best tot aan mijn verlof wilde werken maar dan alleen maar de vroege!! Gelukkig was iedereen heel begripvol en medelevend en kreeg idd alleen maar vroege diensten!!

Ik zou als ik jou was gewoon de Arbo afwachten.... je heb het schriftelijk staan dat je die diensten niet meer mag werken, en dan zou ik heeeel vreemd staan te kijken als ze daar tegenin gaan... als de arboarts ook aangeeft dat je alleen maar vroege mag dan zal je leidinggevende er wel naar moeten luisteren!!

Het is kiezen of delen hoor voor hun! Of je ziek melden tot na je bevalling of je de vroege geven waardoor ze de diensten toch ingevuld krijgen! Jij laat in ieder geval van je goede kant zien dat je wilt werken....

Vervelend dat je leidinggevend zo moeilijk doet.
Ik zou zeggen als de de directeur akkoord is gegaan het oke is. Als jou leidinggevend daar niet mee akkoord is, moet hij maar met hem praten.
Je kunt id nogmaals aangeven dat je geen late diensten kunt werken en anders genoodzaakt bent je ziek te melden. En verder de Arbo afwachten. Die zal echt niet tegen het advies van de VK ingaan.
Vervelend dat ze het zo moeilijk voor je maken.

Je werkgever moet blij zijn dat je dagdiensten wel gewoon kunt werken! Dat kan ook anders hè!
En ik denk ook dat de ARBOarts met jou mee denkt! Die wilt jou het liefst zolang mogelijk aan het werk zien, dus dan maar dagdiensten!
Sterkte ermee!
X anneke

Terug
Bovenaan