Als de werkgever niet langer meewerkt

Wat een gezeur, daar zit je toch niet op te wachten! Wel vreemd dat de directeur akkoord gaat en jouw leidinggevende niet. Is het niet zijn directeur?
Laat hem lekker dreigen met de ARBO. Jij hebt het zwart op wit dus de ARBO zal dat advies volgen. Jouw leidinggevende krijgt het dan weer van hen te horen. Hij probeert je de stuipen op het lijf te jagen en zijn zin door te duwen!

Wat een lieve reacties allemaal. Bedankt!
Even iets rechtzetten :). Met de late dienst wordt bij ons tot 17:30 bedoeld. Als ik die nu draai volgens de huidige regeling betekend dat van 11:00 tot 17:30. Daar komt wel bij dat ik een uur reistijd heb en niet uit kan slapen. Doorgaans sta ik om 6:00 op, dat is helaas ook t ritme wat mn lijf aanhoudt als ik laat kan beginnen sinds ik zwanger ben. Vk heeft aan mij gemerkt dat t te zwaar is en dat ik dus perse 's middags extra moet rusten.
Opzich ben ik voor de arbo niet bang (het verhaal is duidelijk genoeg zoals jullie ook al zeggen). Ik ben hiervoor al 2 weken uit de runinng geweest omdat de leidinggevende de druk te hoog opvoerde (het is nota bene een vrouw!!). De arbo heeft mij toen in een soort "beschermingsregeling" gezet voor (dreigende) arbeidsconflicten. Als er dus iemand is waar ik ni bang voor ben is t de arbo wel :) het beroerde is alleen dat de wachttijd altijd minimaal een week is :s.
De regeling is overigens in mn voordeel.

Ik heb morgen een gesprek over de tijden hoor ik net via de mail. Laat jullie daarna gelijk weten wat daaruit kwam.
Thnx voor t meedenken meiden!!

Nou meid het is duidelijk dat je leidinggevende fout zit. Probeerhet naast je neer te leggen, je werkgever kan niks anders dan het advies van je vk en de aro opvolgen. Maar, wel heel vervelend!

Vrouwen zijn soms nog veeeel erger dan mannen. Helemaal de vrouwen met fantastische zwangerschappen! :-(

Jeetje mina, wat een waardeloze leidinggevende! Kan ik echt heel boos van worden. Kun je de reactie van je leidinggevende niet terugkoppelen met de directeur (die stemde toch in)?. Verder zou ik idd naar de arbo arts gaan en de brief van de vk meenemen. Hier kan de arbo arts echt niet tegenin gaan. Heel vervelend, maar probeer het nit teveel aan te trekken. Is moeilijk!! Sterkte en doe rustig aan!

Niet te druk over maken. Bedenk je dat minder werken voor jou goed geregeld is, maar dat het de werkgever geld kost. Dit geld krijgt hij alleen als daar een goede reden voor is en die is er in jouw geval. Soms gaat zijn verzekering akkoord met verklaringen van gewone medici, soms wil de verzekering een vérklaring van de Arbo. Met mijn zwangerschapsverklaring van de gynaecoloog kwam ik ook niet weg. Netjes even naar de bedrijfsarts geweest, vond het allemaal prima en nu is het geregeld. Het ligt denk ik niet aan je werkgever zelf hoor!

Het is inderdaad erg vervelend wanneer een leidinggevende zich niet kan inleven in jou situatie. Tot nu toe is mijn leidinggevende nog makkelijk. Zelf moet ik slaapdiensten draaien en deze trek ik nauwelijks meer, stop dan ook per september. Dit staat overigens ook in het CAO en daarbij staat volgens mij in elk CAO dat vrouwen die zwanger zijn recht hebben regelmatige uren.
Maargoed die brief van de verloskundige zal daarin leidend zijn en daarmee zal de arbo arts instemmen denk ik wel hoor. Probeer je daar inderdaad niet al te druk om maken. Dat is namelijk ook weer niet goed voor de kleine.

Terug
Bovenaan