Als dit niet je eerste is, hoe was / waren jullie vorige zwangerschap ( pen )?

Voor zover ik het nu kan inschatten is deze zwangerschap ( het is mijn 2de ) heel anders. Bij de vorige was ik niet misselijk maar wel heel moe en depri. Nu zit ik onder de puisten, toen had ik juist een gladde huid. Ook had ik toen veel rugpijn.

Mijn vorige zwangerschap is uiteindelijk nogal dramatisch verlopen, maar gelukkig wel met een goed afloop. Ik kreeg in de 7de maand een pancreatitis en heb een maand in het ziekenhuis gelegen. De eerste week was het zelfs kritiek. Trouwens, dit is zeer zeldzaam dus jullie hoeven er niet van te schrikken. Ik weet dat ik zelf nu nogal slecht tegen horrorverhalen kan dus om jullie gerust te stellen, het komt bijna niet voor.
Iig geval voel ik me nu een stuk beter dan toen in die eerste maanden en dat zie ik als een heel goed teken. Toch zal deze zwangerschap voor mij geen geheel onbezorgde zijn.

Oh en hoe is het met de buiken ( ook voor diegenen die voor het eerst zwanger zijn )? ik had van de eerste pas met 20 weken positiekleding aan maar je zag het pas echt rond de 28 weken. Nu is mijn taille al wel helemaal weg maar dat zie je niet als ik mijn kleding aan heb. Ik pas mijn broeken gewoon nog makkelijk. Zou het deze keer sneller te zien zijn? Ik denk het wel.

hallo
bij mij was de zwangerschap   van Dani helemaaal geweldig ideaal gewoon.. nergens last van... geen misselijk heidje helemaal niks.. tot dat ik op 39weken iets voelde knetteren op de grond.. Ja dacht ik dat is het vrucht water!! hup vk bellen... en ja hoor me vruchtwater was gebroken om ff een verhaal kort te houden.. ziekenhuis zei dat et niet gebroken was en was dus eigenlijk wel.. heb in totaal met 64 uur en 53 minuten met gebroken vliezen rond gelopen!! erg fijn hooor... dani lichte infectie.. 10dagen in het ziekenhuis moeten blijven om dat hun zo'n stomme fout hadden gemaakt..
verder kreeg ik bij Dani pas een buikje bij 20weken...
Nu al gaan mn knopen al bijna niet meer dicht
dus kdenk wel dat het sneller een buikkie word..
Met de zwangerschap gaat het verder goed het zelfde als bij Dani..nergens geen last van.. kvoel me bijna echt niet zwanger..en soms weer wel..
maar goed .. de fouten die ze hebben gemaakt bij deze zwangerschap in het ziekenhuis
de onzekerheid blijft toch altijd een beetje opdrijven..
Maar het komt allemaal wel goed
Groetjes,
Manuela en Dani

Hoi hoi,

Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger van onze tweede.

Puk is in april geboren en is maandag precies 9 maanden oud.
Bij haar had ik alleen heel erg last van puistjes (normaal heb ik die echt nooit!!) maar had ik verder niets te klagen! Ja tuurlijk, rond de 32 weken word je het wel een beetje zat en is het allemaal wat zwaarder, zeker met die hitte golf in april vorig jaar. Maar het was verder allemaal heel goed te doen.

Deze keer daarintegen hang ik iedere ochtend spugens boven het porselein en ben ik de hele dag ontzettend misselijk en heel erg moe! Echt niet grappig gewoon maar je moet wat voor over hebben natuurlijk.

Misschien is het wel verschil in geslacht ofzo? Toen een meisje, nu een jongen? Ik heb geen flauw idee maar ervaar het totaal anders dan vorige keer.

Mijn buik werd dikker rond de twintig weken en bij 26 weken begon mijn buik op te vallen. Heb wel een bescheiden buikje gehad tot mijn bevalling, maar Puk was niet heel klein. Nu merk ik dat mijn broeken, en vooral spijkerbroeken, alles behalve angenaamd zitten en mijn borsten gaan ook wel erg hard ineens (auw!). Je hoort erg vaak dat je bij een tweede een stuk sneller een buik krijgt omdat je baarmoeder al opgerekt is geweest en het nu dus en stuk makkelijker groeit en uitzet.

Ben benieuwd, we zullen het snel genoeg merken!

Liefs Lot

hai,
Mijn vorige zwangerschap vorig jaar was een verschrikking. Veel spugen, zwangerschapsmasker, ischiasontsteking,33 kilo aangekomen, heel erg moe, en af en toe depri en angstig. De bevalling was ook heftig 15 dg overtijd een dag voor de inleiding begonnen mijn weeen, ze waren te slap dus weeninfuus mocht alleen maar op mijn zij liggen vanwege overtijd en mindere beweging in buik. En dat 20 uur lang op je zij!!
Na 20 uur nog maar 8 cm ontsluiting en uiteindleijk keizersnede!
Nu weer zwanger en wel misselijk maar nog niet overgegeven, gebruik vsm granule's.
Voel me fitter als toen. Dus afkloppen maar als t zo blijft gaan teken ik ervoor!
Ik probeer te blijven bewegen en gezond te eten. Bewegen moet ik wel want heb er eentje van  4,5  mnd rondlopen. Wel heb ik bruin bloedverlies vanaf week 5, de vorige echo met 7 wk was wel goed. Nu volgende week weer echo. Als alles goed mag blijven gaan wil ik perse een keizersnede! Die bevalling wil ik nooit meer zo over doen, ook al zeggen ze dat t nu anders kan zijn, no way!! Dan weet ik zeker dat ik een depressie erna krijg.

gr loona

Hoi,

Ik ben zwanger van de tweede. Mijn zoontje wordt 5 feb. 1jaar.
Bij de vorige zwangerschap was het hoogzomer in de eerste weken, ik was toen (ook) flink misselijk en futloos. Alleen was het toen dus vakantie en kon ik het sowieso rustiger aan doen. Dat is nu niet het geval, omdat  ik  al een kleintje  heb.
Ik merk wel dat dit zwaarder is. Logisch eigenlijk. Neemt minder tijd voor jezelf. Maar ik ben benieuwd hoe het straks wordt als je echt een dikke buik gaat krijgen..

Bij mijn eerste zwangerschap bleek ik bij 39 weken zwangerschapsvergiftiging te hebben. Ik moest toen hals over kop naar het ziekenhuis en heb daar uiteindelijk nog een week gelegen. Een hoop gedoe, met veel onderzoekjes e.d. Gelukkig is de bevalling goed verlopen en heb ik het zelf mogen doen. (vanwege de hoge bloeddruk was er eerst nog sprake van een keizersnee).
Omdat ik bij de eerste zwangerschap dus zwangerschapsvergiftiging heb gehad, moet ik nu bij deze zwangerschap onder controle blijven van de gynaecoloog. Dat vind ik erg jammer want ik mis het persoonlijke sfeertje van de verloskundigepraktijk.
Maar ja.. Volgens de gyn. is er een kans dat het deze zwangerschap weer gaat gebeuren en daarom willen ze het zekere voor het onzekere nemen. Op zich een veilig gevoel natuurlijk.
Maar ik voel me op dit moment eigenlijk wel goed. Ben wel vaak duizelig door een LAGE bloeddruk... Hoe bestaat het, ik heb een lage bloeddruk op dit moment, dat was vorige zwangerschap wel anders!!

groetjes Hompie

Hallo,

Mijn vorige zwangerschap ben ik de eerste weken ontzettend misselijk geweest. Ik lustte bijna niets behalve komkommer, crackers en cherrytomaatjes. Ik ben toen ook een paar kg afgevallen in die eerste weken. Vanaf de 10 weken namen de klachten af. Ik heb alles bijelkaar gewoon een hele fijne en goede zwangerschap gehad. Mocht absoluut niet klagen, dus deed ik dat ook niet. Al met al ben ik 7.5 kg aangekomen, dus dat was ook lekker weinig.
De bevalling is ook heel goed verlopen. Die heeft in totaal 11 uur geduurd, met als enige minpuntje dat ik vanaf het begin meteen om de 5 minuten weeën heb gehad. Dus veel rust heb ik tussendoor niet gehad. Ik had meteen na de bevalling ook zoiets van: Ja, dat doe ik nog wel een keer, alleen niet binnen een jaar.
Ik heb alleen niet zo'n goede herinneringen aan mijn kraamtijd. Ik hoop echt dat die nu anders mag verlopen.
Ons zoontje heeft de eerste 2 dagen nauwelijks geslapen (max. een half uurtje achterelkaar), dus wij waren na die dagen helemaal oververmoeid. Vervolgens heb ik nog 2 nachten niet goed kunnen slapen, dus op zondag zat ik er helemaal doorheen. Die nacht eindelijk wel goed geslapen ( voor zover dat kan natuurlijk), kreeg ik er op maandag nog eens een buikgriep overheen. Een week na de bevalling was ik 14 kg lichter dan net voor de bevalling en een compleet wrak. Gelukkig had mijn man nog vakantie, maar daarna ben ik eindelijk langzaamaan gaan opknappen.

Groetjes,
Leeuwtje

Bij onze Teun had ik de eerste 3 maanden nergens geen last van. Daar begon de 'ellende' pas na de 3 maanden:suiker,maagzuur,rusteloze benen,bekken,en uiteindelijk vliezen gebroken met 33,4 weken en uiteindelijk ingeleid met 34,1 weken. Nu ben ik me toch beroerd,overgeven en echt de hele dag misselijk en moe. Ik heb sinds 2 dagen nu pilletjes van de dokter en ik ben een heel ander mens!!
Gelukkig niet meer overgeven en iets meer energie!
Het was hier ook voort een puinhoop en vriendlief moest na een dag hard werken ook nog zelf zijn potje koken. Hopelijk gaat dit snel over en komt er niks meer voor terug!

Groetjes Mikkie.

Ik moet zeggen dat het niet heel veel anders is als bij de eerste. Ik was bij de eerste alleen iets minder misselijk. Tenminste alleen in de ochtend. Nu wat meer over de hele dag, maar nog heel goed te handelen.

Verder alles hetzelfde. Niet overdreven moe en wat pukkels. Ach als de hele zwangerschap verloopt als de eerste dan zie ik het heel erg zonnig tegemoed.

gr Linda mama van Charlotte

Terug
Bovenaan