Als het goed is hoor ik hier ook...

Hallo,

Iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap!

Ik mag me nu voor de derde keer aanmelden op het zwangerforum. Het is erg onverwacht, maar ik ben er blij mee.

Ik had vorig jaar een spiraal laten plaatsen, maar de draadjes zijn zoek en nu blijk ik zwanger te zijn. Ik heb al 2 kindjes. We hadden altijd het idee dat twee wel genoeg zou zijn, maar dat we niet zouden uitsluiten dat er ooit een derde zou komen, maar dan pas als de meiden wat groter zouden zijn en allebei op school zouden zitten.

Ik weet niet zeker hoe ver ik ben, maar ik denk dat het een augustus-baby gaat worden. Ik ga straks de gyn bellen voor een afspraak. Zal het spiraaltje er evengoed nog zitten? Hoe lang ben ik zwanger? Erg spannend allemaal.

Mijn mannetje moet nog erg aan het idee wennen (ik ook trouwens), maar dat zal wel goed komen. Het is natuurlijk best een schok als het niet verwacht wordt.

Ik hoop in ieder geval dat het allemaal goed zal gaan en dat we in 2008 een mooi cadeautje zullen krijgen.

Groetjes,

Paula

Hoi Paula,

Gefeliciteerd hoor. Wel bijzonder dat je toch zwanger bent geraakt. Zijn de draadjes zoek? Is dat niet gevaarlijk? Ik kan me er weinig bij voorstellen omdat ik nog nooit een spiraal heb gehad. In ieder geval wens ik je een fijne zwangerschap toe!

Geniet er van he.

Groetjes Petra

Hallo,

Vandaag de huisarts gebeld en die heeft ook even gekeken of hij de draadjes van het spiraal kon vinden. Hij zag ze ook niet.

Om uit te sluiten of hij er echt niet meer zat heeft hij de gyn gebeld en ik moest meteen langskomen voor een echo, omdat de kans op een buitenbaarmoedelijke zwangerschap met spiraal wel groot zou zijn. De ha en de gyn denken dat ik tijdens het gebruik van de mirena toch zwanger ben geraakt en dat ik toen een miskraam heb gehad door de mirena en dat die er met de stolsels uit is gekomen. Ik heb een paar maanden geleden namelijk erg veel kramp gehad en bloedtolsels verloren. Maar zeker is dit dus niet.

Op de echo was echter ook geen spiraal te zien. Er was ook nog maar een heeeeel klein vochtblaasje te zien, maar ze wilde dat nog geen dooierzak noemen. Ze hebben toen bloed geprikt om te kijken hoe hoog het HCG gehalte is. Daaruit kunnen ze opmaken of de zwangerschap nog heel pril is of dat het niet goed is. Een hoog HCG gehalte zou betekenen dat ik al een tijdje zwanger zou zijn en dat het dus niet goed zou zijn met de zwangerschap, een laag gehalte zou betekenen dat de zwangerschap nog erg pril is. Ik heb vanmiddag meteen de uitslag gekregen en het gehalte was 395 en om met een (inwendige) echo iets te kunnen zien zal het HCG gehalte minstens 1500 moeten zijn. Ik maakte me daar ook niet erg druk over, omdat ik wel weet dat ik niet erg lang geleden ongi was, maar precies wanneer weet ik niet meer. Ik moet donderdag weer een bloedtest laten doen om te kijken of het HCG gehalte genoeg is gestegen. Als dat niet het geval is moet ik me gaan voorbereiden op een miskraam. Het kan nu alle kanten op, mocht ik erge buikpijn krijgen moet ik meteen de gyn bellen, want dan is het ws. een bbz. Ze gaan geloof ik ook nog een echo maken, maar dat heb ik niet helemaal goed begrepen.   Ik heb er zelf een goed gevoel over, maar je weet maar nooit. Ik voel me in ieder geval wel zwanger.

Voor mij in ieder geval nooit meer een spiraaltje, want heb al de nodige rottigheid ermee gehad. Toen ik hem een jaar geleden heb laten plaatsen, heeft de ha mijn baarmoeder ermee geperforeerd en zat hij in mijn buikholte, waardoor hij er operatief uitgehaald moest worden.Verdere details zal ik jullie besparen.

Wordt vervolgd....

Groetjes,
Paula

Hoi Paula,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een spannende tijd voor jullie!

Ik kan me voorstellen dat je het wel hebt gehad met een spiraaltje. Hopelijk zit je zwangerschap goed en mogen jullie in augustus weer een wondertje in jullie armen sluiten.

Groetjes,
leeuwtje

Hai Paula

Profietsgejat met jullie zwangerschap. ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn van het bericht.
Ook wij schrokken toen ik zwanger van de eerste raakte, ik was immers aan de pil. Achteraf is onze zoon ons mooiste ongeluk wat we ooit gehad hebben.
Ik wens jullie heel veel plezier van de zwangerschap en ik hoop dat ook jullie (net als ons) in augustus jullie wondertje in jullie harten mag sluiten.

Groetjes Tamara

Hallo,

Bedankt voor de reacties. Vandaag heb ik weer bloed laten prikken en de HCG-waardes waren goed gestegen (zoals het hoort). Nu zit ik op 995 en rond de 1000 zou je wat op een echo kunnen zien. De gyn vertelde me dat deze stijging van waardes hoort bij een zwangerschap van 4 a 5 weken.

Verder was er niets bijzonders aan de eierstokken te zien, maar wel een plekje vocht in de baarmoeder  wat dus het vruchtzakje zou kunnen zijn. Daar waren ze weer niet zeker van, omdat het niet mooi rond was. Nu ben ik dus eigenlijk niets opgeschoten en voel ik me alleen maar onzekerder. Nu moet ik zondag weer heen om bloed te prikken (de  HCG-waarde moet dan weer verdubbeld zijn)  en een echo te laten doen. Ik hoop dat het dan eens duidelijk is. Bij een HCG-waarde van 1500 moet er wel degelijk duidelijk iets te zien zijn. Weer drie dagen wachten!! Ik wordt hier echt niet goed van, maar ja, tijd is het enige wat ons nu kan helpen. Op goed geluk dan maar.

Jullie horen het.

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan