Als je BV wilt geven, dan ook FV achter de hand hebben?

Ik ga wel bv geven, maar heb toch ook een beetje fv in huis en flesjes. Bij mijn oudste hebben we met drie dagen bij moeten voeden, omdat hij tegen uitdroging aan zat. Was maar een dag dat bijvoeden, maar was blij dat ik toen toch ook fv in huis had. Bij de jongste liep de bv wel goed en heb ik niet bij hoeven voeden.

Over het algemeen kom ik veel gezinnen tegen waar (tijdelijk) bijgevoed moet worden. Eigenlijk hebben alle verloskundigen wel een pakje kunstvoeding in de auto liggen. Maar ook al is het weekend, er is vaak een apotheek in de buurt die weekend-dienst heeft en daar kun  je kunstvoeding ophalen.

Een flesje is inprincipe niet nodig, want het borstvoedingsprotocol zegt dat baby's aan de borst niet dmv een fles bijgevoed moeten worden, maar (afhankelijk van het probleem) met een cupje, lepeltje of dmv fingerfeeding.

Mocht je voor de geruststelling wél voeding ophalen, doe dan een klein pakje, want als je maar voor 1 dagje nodig hebt is het zonde om zo'n grote bus te openen, want die is (geopend) maar 4 weken houdbaar.

Groetjes, Mirjam (36 wkn!!)

Terug
Bovenaan