Ik lees dit nu, terwijl ik weer de hele dag thuis zit met ene van 2,5 en een van 8 wkn…net compleet uit mijn slof gevlogen om iets onbenulligs. Puur het ‘smekken’ van mijn oudste met de boterham werd me al teveel nu qua geluiden. Het gewurmel van de baby die blijft jengelen vanwege krampjes irriteert. Alsof ik op high alert sta ofzo met de zintuigen. Ik heb ook het gevoel dat ik alleen ben steeds. En dan werkt mijn partner thuis, maar dat geeft mij alleen maar extra werk en ergernis! Want oudste mag hem niet lastig vallen tijdens zijn werk. Nou als je er niet zat hoefde ik niet 20x het flesje te onderbreken als die oudste weer een dwars moment heeft. En dus WEER boze mama spelen…Entertainment/verzorger/poetshulp. Slaaptekort. Me-time inplannen? Ja heel soms lukt dat, en zelden word ik niet tussendoor gestoord dan. En dan nog: wat is er leuk aan weken van tevoren moeten inplannen/ritme van de kids proberen te redden ondanks joyw egoïsme dat je even een moment rust wilt om gewoon te kunnen NADENKEN zonder zelfs daar in gestoord te worden?! Waar is die meid die elk weekend op stap ging, nergens rekening mee hoefde te houden, ging sporten/shoppen/wandelen/bios/met vrienden afspreken wanneer ze wilde? Waar zijn die vrienden uberhaupt gebleven? Ja je krijgt wel wat vrienden over de vloer. Vaak die wat ook kids hebben. Achteraf ben je uitgeput en heb je totaal niets eraan gehad want ELK gesprek werd onderbroken door een kind óf het ging steeds over de kids. Hoe kan die vrolijkheid zo verdwijnen terwijl je juist hebt ge-evolved naar het gewilde leven waar bijna elke ‘single’ naar op jacht is? Huisje, man, kids…ik zit er ook doorheen en ben nu van plan om helemaal alles om te gooien. Ik moet de controle laten varen, niet meer perfecte mama willen zijn. Ze zeggen dan: komt wel
goed als ze wat ouder zijn…NEE! Want zoals ik nu merk word ik een heks die alleen maar op een lege batterij doorkruipt…ik moet ergens de balans tussen deze 2 uitersten gaan vinden. Combi maken zodat mijn batterij ook weer oplaad! Jullie ook! Al word het een ingepland schema maar ik ga weer sporten/alleen weg en ook zonder kids met vrienden afspreken! Of puur iets simpels als voorbeeld: Het is toch van de zotte dat ik 3 dagen erover doe om online een product te proberen bestellen omdat ik amper tijd/energie ervoor krijg door de kids. En dan vergeet ik het ook nog. Als ik ze even ‘drop’ bij mijn schoonouders heb ik alles zó geregeld in de winkel & even de handen vrij. Even geen mama zijn maar IK. Project ‘wie ben ik’ gaat nu van start! ?