Als je te horen krijgt bij echo dat het vruchtje gestopt is met groeien merkte je dat al?

Hoi,
Als ik in het onderwerp al vraag, zijn er meiden die te horen gekregen dat het vruchtje al een tijdje gestopt was met groeien, voel je dat dan achteraf gezien? Of beter gezegd, nemen de verschijnselen dan al af? Bijv je gespannen borsten en misselijkheid? Of blijf je dit dan evengoed houden? Ik ben nu 9,5 week zwanger en heb nog wel hele gespannen borsten maar misselijkheid is weg en ik voel me ook 'dun'. Ik had eerst wat opgezette buik maar dat lijkt nu wel minder. Het lijkt me zo erg dat je bij de echo van 12 weken zoiets te horen krijgt?
groetjes,
stella

Hoi Stella,

Ik heb  te horen gekregen met 11 weken dat het vruchtje met 9 weken gestopt was met groeien. Dit was mijn 2e zwangerschap, we hebben al een dochter.  Ik heb daar helemaal niks van gemerkt. Voelde me nog helemaal zwanger en heb daarom ook nooit gedacht dat het fout zou  kunnen zijn. Bij mijn eerste zwangerschap was ik vooral  heel moe en  had een grieperig gevoel, dit was toen ook met 10 weken over.  Volgens mij hoeft het niets te  betekenen, maar als  je je erg veel zorgen maakt, zou ik  gewoon de verloskundige bellen en vragen om een echo. Ik hoop voor je dat alles goed is en dat je  kan genieten van je zwangerschap.

Groetjes Lies  

hoi stella33

Bij mij ging het mis in de 9de week.
En ongeveer een week daarvoor voelde ik me ook niet meer zwanger, alle symtonen waren weg.
Ik heb toen nog twee testen gedaan.
Daar kwam nartuurlijk uit dat ik  nog zwanger was,  ik was hartstikke blij.
Maar na een week bleek het dus niet zo te zijn, want  je hormonen zijn nog steeds anders.  
En bij mij zat het vrucht zakje er nog alleen  in.
En daarom kreeg ik ook een bloeding  want je lichaam stoot het lege vruchtzakje af.  

Als je het echt niet vertrouwd dan, zou ik als ik jou was gewoon even langs de huisarts gaan.

quote: keet1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-12-2006 12:57:32'));

hoi stella33

Bij mij ging het mis in de 9de week.
En ongeveer een week daarvoor voelde ik me ook niet meer zwanger, alle symtonen waren weg.
Ik heb toen nog twee testen gedaan.
Daar kwam nartuurlijk uit dat ik  nog zwanger was,  ik was hartstikke blij.
Maar na een week bleek het dus niet zo te zijn, want  je hormonen zijn nog steeds anders.  
En bij mij zat het vrucht zakje er nog alleen  in.
En daarom kreeg ik ook een bloeding  want je lichaam stoot het lege vruchtzakje af.  

Als je het echt niet vertrouwd, dan zou ik als ik jou was gewoon even langs de huisarts gaan.

Ha Stella,
ik heb inmiddels 2 MK's gehad en beide keren niet aan voelen komen. De 1e was met 8 wkn, vanzelf op gang gekomen en werkelijk nergens last van. Achteraf gezien was de gevoeligheid van mijn borsten afgenomen, maar dit heb ik niet in de gaten gehad. De 2e x was ik 10 weken zwanger, maar bij de echo bleek het vruchtje met 5 weken al gestopt te zijn met leven. Sowieso waren de verschijnselen dit keer totaal anders, maar deze verschijnselen hebben niet afgenomen tot na de curretage!
Conclusie, elke geval is anders en ieder mens is anders. om zeker te zijn zou je toch het beste contact met je VK op kunnen nemen. Hoop voor je dat het gewoon allemaal goed is! Duim voor je.

Groetjes,
Sandra

Hoi Allemaal,

Ik heb in juni van dit jaar een miskraam gekregen met 11w2d het bleek dat het vruchtje met 9w3d al was gestopt met groeien. Ik heb nergens wat van gemerkt. Op de dag voor dat ik het vruchtje verloor had ik wat buikpijn en verlor ik bloed. Direct naar de vk gegaan en daar werdt verteld dat het hartje niet meer klopte en dat het 9w6d was (qua grootte). Ik merkte niets, was nog misselijk, pijn mn borsten alles!! Tot die zelfde avond.... mn borsten werden "zacht" , was niet meer misselijk.... niets meer alleen de buikpijn.

Volgende dag heb ik het vruchtje verloren..... En voelde me helemaal leeg... totaal geen zwangerschapskwaaltjes meer.

Liefs Diana

Hoi Stella,

ik heb in oktober een miskraam gehad. Was toen 10 weken zwanger.
Met 6 weken voelde ik me niet meer misselijk en was niet meer zo moe.
Heb toen de verloskundige gebeld. Die zei dat elke zwangerschap anders is.
Dat ze er niet in kon kijken. Ze heeft me toen wel een eerdere echo aangeboden.
Een week voor de echo begon ik te vloeien. Twee dagen later (vloeien begon op zaterdag) bleek dat het vruchtje met 6weken en 3 dagen was gestopt. Dus ik denk zelf dat dit de tijd is geweest dat die zwangerschapsverschijnselen gestopt zijn. Ik heb toen 3 dagen later een curretage gehad. Wij zijn weer flink aan het klussen voor een tweede. We hebben al een zoontje van 2 ½.

Groetjes Miranda

Hoi Stella33,

Ik heb de 1e keer een miskraam bij 8 weken gehad bij mij waren de zwangerschapskwaaltjes vrijwel direct weg maar ik had ook al heel snel bloedverlies en in mijn hart wist ik al dat het mis was. Bij mijn 2e zwangerschap had ik wederom bloedverlies maar bleef wel gespannen borsten houden en na een week of 10 had ik geen gespannen borsten meer dus de schrik zat er natuurlijk weer behoorlijk in maar ondanks bloedverlies en een paar dagen geen gespannen borsten heb ik afgelopen november toch een prachtige zoon gekregen dus het zegt volgens mij helemaal niets. Ik heb op mijn hart vertrouwd en bij beide zwangerschappen bleken mijn gevoelens juist te zijn maar het blijft natuurlijk spannend zo'n zwangerschap. Een kindje krijgen is een wondertje dus probeer er een beetje van te genieten het zal vast wel goed zitten!

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan