Als je vriend van bier houdt..

<p>Hoii ladies,</p><p>ik ben sinds april gestopt met de pil, en in augustus had ik pas mijn eerste menstruatie. Eind juli (ong 2 weken voor menstruatie) had ik hele gevoelige borsten, niet zwanger, ik denk dat dit mijn ovulatie was (bekend?). Binnen nu en een paar dagen zou ik weer mijn ovulatie moeten hebben, ben al een aantal dagen aan het testen maar tot nu toe nog negatief. </p><p> Zijn er hier meer dames met een aanstaande papa die af en toe een biertje drinkt? Hij drinkt nu in het weekend (vrijdag zaterdag zondag) gemiddeld 2 (speciaal)biertjes per dag. Dus ongeveer 6 biertjes per weekend.  Hij zegt zelf natuurlijk dat ie superzaad heeft ;) maar wat zijn jullie ervaringen/verhalen van gynacholoog hiermee? Niet alleen om zwanger te worden maar kan dit ook kwaad voor het vruchtje? </p><p>Tijdens de week in en rondom mijn ovulatie wordt er niks gedronken. </p><p>Groetjes</p>
 
Hoi, 
hier hebben mijn man en ik gewoon gedronken tijdens dat we bezig waren met maken van onze kindjes. Ben nu zwanger van de 3de (die heeft zelfs 3 dagen carnaval overleefd, toen wist ik nuet dat ik al zwanger was) en alles gaat helemaal goed.
moet eerlijk zeggen dat wij met alcohol tijdens zwanger worden noiit krampachtig zijn omgegaan ook om het ontspannen en leuk te houden. 
Loop zelf bij de gynaecoloog en heb er verder ook niks over gehoord. Moet ik wel ook bijzeggen dat nu tot 3x toe ik heel snel zwanger ben geraakt, dus misschien scheelt dat.
hoop voor jullie dat het snel raak is! Maar probeer er ook van te genieten en niet teveel mee bezig te zijn.
succes!!
 
Ikzelf ben gestopt met drinken toen mijn eisprong er aan kwam maar mijn vriend heeft gewoon doorgedronken.. ik heb gezegt dat als het maanden niet lukt dat hij dan moest stoppen met drinken maar dat was niet nodig, was meteen de eerste poging zwanger. 
Als je partner al zwak zaad heeft dan kan het zeker slim zijn om niet te drinken maar ik zou mij er niet te druk om maken..
veel succes!?
 
Ik ben in maart gestopt met de pil, hebben allebei gewoon gedronken en ik ben nu 10 weken zwanger :). Volgens de verloskundige kon het geen kwaad.
 
Mijn vriend drinkt genoeg bier, gaat ook regelmatig een avondje met vrienden de stad in. Nou, dan gaat er meer dan genoeg bier doorheen ? 
Ik drink zelf in het weekend/tijdens feestjes ook drankjes, maar sinds ik met de pil ben gestopt ben ik iets gaan minderen.
Ik ben toen niet helemaal gestopt, het moet natuurlijk ook nog een beetje leuk blijven ?
Toen ik eenmaal was gestopt met de pil, ben ik nog 1 keer ongesteld geweest en daarna bleek ik zwanger te zijn.
Probeer er vooral van te genieten en niet teveel ermee bezig te zijn.
 
Als je vriend gezond zaad heeft, zijn de kansen nog steeds behoorlijk. 
Maar om een voorbeeld te geven, een vriend van ons heeft “traag zaad”, wanneer hij 3 maanden niet drinkt, heeft hij 10x zo veel spermacellen. In verband ziekenhuis traject is dit een bewezen feit. 
Alcohol heeft dus een behoorlijke invloed, maar als je “gewoon” sperma hebt, heb je zoooveeel cellen dat het niet erg is dat een gedeelte niet bruikbaar is.
Gezonder leven kan nooit kwaad. Maar jullie zijn nog vrij kort bezig, dus geen zorgen. Bovendien is een biertje op zijn tijd ook hee ontspannend en dat is dan weer een positieve omstandigheid om zwanger te raken! Succes!
 
Wij hebben er ook nooit moeilijk over gedaan en 2 biertjes per dag a 3 dagen lijkt me ook geen ramp. Het zal vast het beste zijn om niks te drinken, maar het moet ook leuk blijven! 
 
Bedankt voor al jullie reacties! Heel fijn om ervaringen van anderen te lezen. 
Een gynaecoloog (via via gehoord) zei dat alcohol het vruchtje (in de eerste weken) wel ‘kapot’ kan maken als de vrouw dan drinkt. Ben gelukkig zelf geen drinker, komend weekend (dus tijdens of na net m’n ovulatie) toevallig een feestje waar normaal de nodige baco’s gedronken worden, voor de ontspanning ga ik wel wat drinken maar hou me wel in. Kots liever vd zwangerschap dan van de drank ?
 
Terug
Bovenaan