als mensen vragen wanneer je stopt met borstvoeding.

ik geef nu 6 maanden borstvoeding en in het begin kreeg ik alleen maar te horen hoe goed ik wel niet was enz. enz. en nu krijg ik steeds vaker de vraag of dat ik al aan het afbouwen ben of wanneer ik denk te gaan stoppen.ik moet er niet aan denken om te gaan stoppen want ik vind het veel te leuk en ik ga gewoon door tot mijn dochter aangeeft er genoeg van te hebben. maar mensen geven je als ik dit zeg vaak het gevoel dat je niet normaal bent... gelukkig boeit me dat niet zo maar ik ben bnieuwd of er meer zijn met dit probleem.

Hoi
Ik geef Mark nu ook 5.5 maand borstvoeding, en vind het ook heerlijk.   Er zijn ook wel mensen die mij vragen van zou je niet wat af gaan bouwen, maar ik zeg ook van zolang het goed gaat  en hij goed aankomt... waarom zou ik dan stoppen.   Soms zou het wel eens makkelijk zijn als hij een flesje zou willen, zodat hij wat langer doorslaapt misschien.   Maar hij wil niks anders hebben.   haha, hij weet dat ik wat lekkerders heb.   Slaapt jou baby goed door 'snachts?? en hoeveel voedingen geef je per dag??   Mark krijgt overdag nog steeds wel om de 3 uur (6 voedingen per dag)   En geef je ook wat bij zoals nutrix??

Groetjes Liesbeth (mv Mark 20-7-06)

hoi liesbeth, mijn baby slaapt niet door s'nachts meestal als ik haar om 11 uur in bed leg dan komt ze rond 1 uur weer en rond 6 uur , 8 uur en om half 11 staan we meestal op.
ik vind het niet zo heel erg maar soms wordt ik er wel een beetje moe van.... ik heb haar gisteren een flesje met afgekolfde melk en rijstebloem vanille gegeven dat vond ze wel lekker en ze sliep van 9 uur tot 4 dus dat is mooi wat langer.
ik kan ook niet echt zeggen dat ze om de 3 uur drinkt want soms zit er een uur tussen en soms 4 uur ,soms drinkt ze een kwartier en soms 5 minuten, dit wisselt nogal. ik geef gewoon op verzoek maar er zit totaal geen regelmaat in. ik vind het wel steeds leuker worden hoor nu ze groter is ze kijkt nu ook naar mijn trui als ze eten wil en begint te jengelen , als het niet snel genoeg gaat wordt ze pissig !!!zo grappig !!!

Hoi,

Ik herken dit verhaal helemaal! Ik geef nu bijna 6 maanden borstvoeding en met veel plezier. Ik voedt hem 5 keer per dag. Om de 4 uur en de laatste voeding als ik naar bed wil (tussen 21.30 en 22.30 uur) en dan slaapt hij de nacht door.
In het begin was iedereen enthousiast, maar inderdaad vragen nu mensen hoe lang ik "hier" nog mee door wil gaan. Het toontje en de manier waarop ik erbij wordt aangekeken zegt genoeg, ze vinden het wel genoeg zo, volgens mij.
Ik geniet er ontzettend van en het gaat ook heel goed. Vooral nu inderdaad. Dat hij even stopt, je aankijkt, een fantastische glimlach tevoorschijn tovert en dan weer verder drinkt, of mijn ketting vastpakt en daar hard aan trekt, geweldig.
Wel vind ik het nu moeilijk worden. Ik had heel sterk het idee een half jaar bv te geven. Ik geniet er echt van, maar nu voel ik me soms wel beperkt. Als ik een dag weg wil, moet ik kolven. Ik wil wel weer sporten, maar hij krijgt net midden op de avond voeding. En dat kolven wordt ik niet echt vrolijk van... De makkelijkste manier is dan om toch maar thuis te blijven. Maar om nou om die reden te stoppen...
Mijn schoonmoeder zegt regelmatig: geef je nou nog steeds borstvoeding? Jeetje....
Is dat jaloezie? Omdat ze het zelf twee keer 4 weken heeft volgehouden??
Gelukkig heb ik best veel vriendinnen die het gewoon echt niet volhielden na een paar weken/maanden. Zij geven toe nu wel jaloers te zijn en geven ook aan dat ze het knap vinden en dat ik zo lang mogelijk door moet doen. Dan voel ik me toch wel trots. Ik beslis zelf (met mijn man) over de voeding man onze baby en ik laat me door niemand iets aanpraten.
Verder kun je er volgens mij niets aan doen......

Succes!

Hi dames,
Ik hoor ook bij de bvmama's, en ik voed mijn kindje zolang als zij het wil.
Als mensen het onbeschofte lef hebben om tegen mij te zeggen dat het nu onderhand maar eens klaar moet zijn of wat ze dan ook zeggen, zeg ik gewoon; zelf geen borstvoeding gehad?
Ik vind het super om mijn kindje zelf te voeden, het gaat kei goed.
Ik heb ook niet een bepaalde leeftijd in gedachte wanneer ze dan zou moeten stoppen.
Ik denk totdat ze vier is, dan vind ik wel dat ze het niet meer hoeft. Maar als ze nu ineens besluit om er volgende week de brui aan te geven dan is het ook goed, ligt helemaal aan haar.
Ik geef vijf voedingen per dag, om 0900, 1200, 1600, 2000 en de laatste om een uur of elf.
Ze slaapt de hele nacht door, het is ook een super tevreden kindje.
Jezelf niks wijs laten maken, bv is super!!!!
X

Ik moet toch altijd nog een beetje huilen als ik dit soort verhalen lees. Ik heb Lukas vier weken bv gegeven en moest toen echt stoppen. Ik trok het gewoon niet meer. Maar ik had zo graag langer doorgegaan. Petje af voor jullie hoor!

ik ben het er wel mee eens dat borstvoeding wat beperkingen met zich mee brengt,
ik zal ook niet snel mee gaan naar een verjaardag/feestje zonder mijn meisje, want ik heb niet veel zin om op zoiets te gaan zitten kolven. aan de andere kant zou ik haar zowieso nog niet bij een oppas  willen brengen. als ik werk is mijn man thuis en andersom.(wij hebben dat gelukkig zo kunnen regelen)  ik heb haar nog niet aan iemand anders toe vertrouwd. misschien een beetje over bezorgd maar ik doe maar wat mijn gevoel me in geeft.

Ik heb het 6 weken kunnen volhouden en toen ging het niet meer. Ik vind het echt fantastisch dat jullie er wel van kunnen genieten en zou zeggen : Ga door zolang het goed voelt.

Groetjes,

Helga mv Roos

Terug
Bovenaan