als mensen vragen wanneer je stopt met borstvoeding.

Ja herken dit helemaal. Mensen denken dat het beter voor je is te stoppen met borstvoeding zodat je weer lekker je eigen dingen kan doen! Nou ja.....
Borstvoeding is juist leuk om te geven. Helaas geef ik het sinds een week niet mee omdat ik niets meer heb. Ik mis het enorm
Miranda

Gewoon lekker doorgaan hoor!
Het is toch nooit goed, wat je ook doet, als je geen bv geeft krijg je ook commentaar!

Ik moest met 9 weken stoppen, Marin wou niet meer drinken en daardoor liep de bv snel terug. Ik vind het nog steeds jammer, maar niks aan te doen.

Succes!!

Liefs Annemarie

helaas heb ik niet de ervaring die jullie hebben, mijn zoontje wilde absoluut niet bij mij
drinken. Ik heb het een aantal weken geprobeerd en in de tussentijd alles gekolfd en dat gegeven. op een gegeven moment raakte ik zo gefrustreerd dat hij niet wilde drinken dat mijn man me over gehaald heeft te stoppen omdat hij zag dat ik er aan onderdoor ging.
Met veel pijn in mijn hart ben ik over gestapt op de fles en zie daar nu ook de voordelen van.
Maar ik neem mijn petje af voor jullie, ga vooral door zolang het kan en je er goed bij voelt.

groetjes Anke

Ook ik geef borstvoeding. Zelf heb ik nog niet meegemaakt dat mensen vragen hoe lang ik nog hoop door te gaan. Nou ik hoop lang. Renske doet het er gigantisch goed op en ik heb nog steeds genoeg. Bij het cb zeggen ze ook altijd ga zo door, want ze groeit heel goed. Wel irritant lijkt me dat mensen dat zeggen. Renske is nu 4,5 maand, maar voorlopig ga ik nog zeker door met bv geven.

Ik krijg ook vaak van die opmerkingen, en vaak wordt er gewoon vanuit gegaan dat je alleen de fles geeft. In onze familie beweerde zelfs iemand dat de kleine toch eerst echt van de borst af moest, anders zou hij geen vast voedsel willen leren eten.
Vanaf 3 maanden na de geboorte had ik niet genoeg moedermelk, dus heb ik telkens de borst gecombineerd met de fles. Waarschijnlijk door drukte ( ben moeder van 3 kids) nam mijn melkproductie af. Nu bouw ik wel af, maar in langzaam tempo, zodat mijn manneke echt pas van de borst af is, met ongeveer 7 a 8 maanden. Nu is hij 5 maanden.  sOchtends om half 7 krijgt hij alleen de borst, om 10.00 u borst plus 60 cc fles, om 13.00 u borst plus 120 cc fles, om 16.00 u alleen fles  , om 19.30u borst plus flesje en om 24.00 u alleen de borstvoeding.   Dit gaat goed, en ondanks het totale aantal borstvoeding waarschijnlijk maar de helft is, krijgt hij toch nog wat goede afweerstoffen binnen.
Opmerkingen erover vind ik vreemd; Het is alover bekend dat borstvoeding heel goed is, en toch..
Ik ervaar helemaal geen belemmeringen. O.K een flesje geven gaat wat vlugger dan borst plus fles,.. maar even die extra aandacht aan de kleine moet toch wel kunnen. Mijn zoontje drinkt net zogoed uit de fles als de borst, maar laat wel merken dat hij liever de borstvoeding heeft. Bij flesvoeding is hij vlugger afgeleid.
En smorgens vroeg ben ik blij dat ik niet voor een flesje mijn bed uit hoef... gezellig borstvoeding op bed, en dan pas opstaan.
De beste voeding is de voeding waar jij jezelf en je baby zich het prettigst bij voelt.
En laat je omgeving maar kletsen.

Groetjes,
Tamara

Zelf  ben ik om medische redenen voor de fles moeten gaan. Mijn zus heeft tot anderhalf jaar de eerste voeding met de borst gedaan. Ook omdat zowel zij als haar zoontje dat heerlijk vonden. Kop op meiden en lekker doen wat goed voelt.  Genieten van deze speciale tijd!!!

Veel liefs,
Evelien

Terug
Bovenaan