als vruchtje is gestopt met groeien merk je dat aan verschijnselen

Hoi,
Als ik in het onderwerp al vraag, zijn er meiden die te horen gekregen dat het vruchtje al een tijdje gestopt was met groeien bij de 1e echo, voel je dat dan achteraf gezien? Of beter gezegd, nemen de verschijnselen dan al af? Bijv je gespannen borsten en misselijkheid? Of blijf je dit dan evengoed houden?   Het lijkt me zo erg dat je bij de echo van 12 weken zoiets te horen krijgt?
groetjes,
stella
 
hoi

voor ik mn dochter kreeg had ik een miskraam
ik ging vrolijk samen met mn man voor het eerst een echo laten maken,
ik was toen 13 weken,
die vrouw maakte hem en zei, dat klopt niet,
die is klein, en ja wat bleek, het was al met 8 weken gestopt met leven,
maar mijn lichaam stootte het dus niet af.
dus ja 5 weken onwetend met een dood vruchtje gelopen,

ik was snel weer zwanger, en heb nu een dochter van ruim 2.5, en ben 33 weken zwanger van de 2e

groetjes riana
 
Bedankt, maar  merkte je dan verschil met de laatste 2 zwangerschappen? Of voelde je je net zo toen je zeg maar 13 weken was en dat het niet goed zat?
Gr. Stella
 
Ik voelde het verschil wel. De eerste zwangerschap is goed gegaan (2 jaar geleden een dochtertje gekregen). 2 weken geleden heb ik een miskraam gehad. Ik had al vanaf het begin een heel ander gevoel dan bij mijn eerste zwangerschap, het voelde niet goed.
Toch was met 7 weken de echo goed, het hartje klopte goed en groei lag op schema. Toch had ik er nog steeds geen goed gevoel over. Met 10 weken werd dit gevoel bevestigd, want toen zagen ze op de echo dat het hartje niet meer klopte. Het was nog gegroeid tot 8 weken. Een week later heb ik een curettage gehad (nu 2 weken geleden).
Echt zwangerschapsverschijnselen heb ik niet gehad in de 2e zwangerschap. Heel af en toe een beetje misselijk (niet elke dag) en een paar keer had ik gevoelige borsten.
Heb je zelf het idee dat je zwangerschap niet goed gaat? Dan moet je gewoon om een echo vragen bij je verloskundige.
 
Hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap gingen we met 9 wk en 2 dg voor de eerste echo. Helaas bleek het hartje toen niet te kloppen... een 'missed abortion' dus...
Het bleek ongeveer 7 en een halve week te zijn geworden.

Ik heb geen klachten gehad als bloedingen of krampen. Toch 'voelde' het niet helemaal goed, maar dat kwam ook omdat ik bang was omdat mijn collega pas daarvoor een miskraam had gehad.

Nu weer zwanger; zo'n 5 weken! En ja, weer spannend natuurlijk! Maar tot nu toe dezelfde verschijnselen als de eerste keer. En: we houden moed!!! Ik wil er deze keer wel van gaan genieten, al blijven mijn voeten tot 12 weken gewoon op de grond en niet in de roze wolk...

Liefs, Vennie
 
Ik heb me bij alle drie mijn zwangerschappen heel erg zwanger gevoeld, maar elke keer heel erg anders met andere kwaaltjes en gevoeltjes. Maar de eerste ging mis. de tweede   is een gezonde zoon Ynze van 16 maanden en ik ben nu 27 weken zwanger van de tweede.

Mijn schoonzusje had ook een missed abortion en die voelde zich toch heel erg zwanger, terwijl ze al wist dat het vruchtje dood was. Maar die maakte zich wel zorgen vanaf het begin, omdat ze steeds iets bleef vloeien.

Maar als je je zorgen maakt, zou ik even langs de VK gaan.

groejts
greet
 
Hallo,

Goh lijkt me heel erg. Ik ben bu bijna 7 weken en heb last van gevoelige borsten en ben vreselijk moe. Echt misselijk ben ik niet. Echter hoe drukker ik mee maak des te meer heb ik last van mijn buik..
Ben benieuwd pas over tweek weken eerste echo.. Hoop zo dat alles goed is!!

succes allemaal
 
Hoi stella33,
Ik heb in maart 2006 een 'missed abortion' gehad, we kwamen er bij de echo met 11 weken achter dat het kindje al twee weken niet meer leefde.
Ik had niet veel zwangerschapsverschijnselen, alleen zere borsten.
Ik had er niks van gemerkt dat er iets niet in orde was met mijn zwangerschap.
Wel had ik niet zo'n goed gevoel over de zwangerschap, maar of dat een voorteken was... ik weet het niet.
Gelukkig ben ik inmiddels alweer ruim 18 weken zwanger en dit keer gaat het wel goed.
Hopelijk heb je wat aan dit antwoord,
groetjes Anakin.
 
Terug
Bovenaan