Alternatief voor Fristi zonder toegevoegde suikers ...

Hallo moeders,

Mijn dochtertje drinkt al vanaf 9 maanden geen pure melk meer, ze weigerde ineens pertinent. Het zit wellicht in de familie want ik lust ook geen melk en mijn moeder ook niet. Ik heb van alles geprobeerd om het haar toch te geven en het enigste wat werkt is haar tuitbeker vullen met deels melk en deels fristi zonder toegevoegde suikers.

Vaak vallen moeders over het feit dat ik haar fristi geef maar is er een ander alternatief? In totaal krijgt ze 2x een halve beker (+ helft melk) per dag is 2 x 220 cc.

Haar gewicht is altijd volgens het gemiddelde geweest en het CB vind het geen probleem. Deze fristi soort heeft zelfs meer calcium dan gewone melk zeggen zij.

Alles gaat bij haar volgens het boekje dus moet ik mij druk maken?

Groetjes Esther

 
hoi esther,

als het cb er niet moeilijk over doet en jij ook niet, dan maakt het toch niet zo heel veel uit lijkt me?
iedere moeder (en kind) is anders en doet het op zijn eigen manier. en zo vaak geef je haar geen fristi vind ik.
als je haar nou de hele dag cola of limonade zou geven, vind ik dat wat anders.
en ik vind ook dat iedereen zijn eigen keuzes moet maken hierin.
 
Ja, daar heb je gelijk in. Alsof er 1 goede richtlijn bestaat? We doen het allemaal zo goed mogelijk en naar ons eigen gevoel/idee. Bedankt mamavanesmee!

Karnemelk met een scheutje vruchtenlimonade siroop zal ik eens overwegen.
 
Hoi Esther,
Ik herken dit probleem, mijn dochter had hetzelfde.
Wij zijn toen overgegaan op fruitmelk en/of optimel drink. Het cb adviseerde zelfs wat cacao toe te voegen aan de melk, maar dat heb zelf niet gedaan.
Succes,
Groetjes
Karin

 
Hoi Esther, Wij hebben bij onze dochter hetzelfde gedaan hoor! Die hoefde op een gegeven moment ook geen gewone melk meer, en toen zijn we overgegaan op de yoki zonder toegevoegde suikers. Later vond ze gewone melk met limonadesiroop of Roosvicee ook lekker. En nu,nu drikt ze alles (4 jaar). Het liefts karnemelk of gewone melk, hihi. Dus maak je vooral geen zorgen. Ik heb wel het idee dat er tegenwoordig zwaar overdreven gereageerd wordt op ieder stipje suiker dat kindjes binnen krijgen. Tuurlijk moet je er op blijven letten, maar er mag toch wel iets??
 
hoi esther,

graag gedaan.
ook esmee dronk heel lang geen melk (of een paar slokjes). nu ze ziek is geweest, drinkt ze zo een beker melk leeg. is haar ziek zijn toch nog ergens goed voor geweest ;-).
gewoon lekker doen waarvan je zelf denkt dat goed is voor je kleine.
we kunnen niet allemaal 'perfect' zijn.
maar ik snap dat het lastig is. adviseren is makkelijk, maar het zelf doen....
 
Ja, inderdaad ... meloveUB40 ... daarom ben ik ook begonnen over fristi, het lijkt wel of er nergens meer suiker in mag zitten. Iets wat sommige moeders hun kind opleggen. Het wordt me nog net niet verweten dat ik mijn kind fristi geef. Alsof haar tanden er gelijk uitvallen! Ik let wel op zoetigheid en ben voor gezonde produkten. Wie weet gaat ons dochtertje nogeens spontaan aan de melk!

Fruitmelk en optimel werd mij afgeraden door het CB vanwege bepaalde zoetstoffen zoals aspartaam.

 
Terug
Bovenaan