Alternatief voor Fristi zonder toegevoegde suikers ...

Tja, je kan ze niet verplichten melk te drinken. Allebei mijn meiden drinken geen melk. Zeker na de 1e verjaardag geen probleem. Het is heel Nederlands om melk te drinken, maar in veel landen doen ze dit niet. Als je kinderen elke dag yoghurt eten en af en toe kaas op de boterham is het prima. Ook in brood, groente en noten zit calcium.
 
Er is eens een reportage geweest van een amerikaans professor die zei dat melk helemaal niet zo goed is. Wij nederlanders zijn opgevoed met de reclame "melk de witte motor". Ik ken ook idd mensen die pertinent geen melk drinken vanuit het oogpunt dat melk voor een kalfje is. Ik weet niet meer wat nu precies het schadelijke is want melk zou veroorzaken maar watik er mee wil aangeven is dat wij heel erg van de melk zijn. Terwijl calcium ook in andere vodingsmiddelen zit en teveel ook averechts werkt.

Wat geef jij je meiden te drinken Reisa?
 
Hoi,

Melk is idd niet zo gezond als beweerd wordt, dit is moedermelk voor een kalf, maar goed dat gaat nu te ver denk ik.
Ik ben ook geen fan van fristi, maar jij moet zelf de keuze maken en er wordt zoveel gezged.
Ik geef mijn kinderen alpro soya melk,(nav koemelkallergie van de oudste) deze is van nature zoeter en je hebt hem ook in aarbeien en vanille smaak! Je zou die eens kunnen proberen er is ook een variant voor kinderen van 1-3jaar!
Ik gebruik hem ook om pap te maken!
Ik heb hem ook al eens gegeven aan vriendjes die niet graag melk dronken en die vonden hem ook lekker!
Succes ermee

Gr MJ
 
dat hoor je steeds vaker over melk.
Wij nederlanders zijn volgens mij de enige die zoveel melk drinken.

Ik zelf ben geen voorstander van yoki en fristi door wat ik bij anderen gezien heb. Kinderen jonger dan 5 jaar al gaatjes van de zoetigheid, de vullingen die er dan continu uitvallen.

Ik weet geen goede alternatief maar ik heb gehoord dat soja melk een goed alternatief is.

MAAR als jij je goed voelt bij het geven van fristi dan moet je dat gewoon doen.
 
mijn dochter wilde ook geen melk meer, toen gaf ik haar ook yoki, optimel, fristi of chocomelk. Inmiddels vindt ze melk weer heel erg lekker en drinkt ze dat de hele dag. Aangezien ze heel weinig drinkt op een dag, ga ik me er echt geen zorgen over maken, wat ze drinkt, ALS ze maar drinkt.
Gewoon doen wat je zelf goed vindt.
 
Na een tijd veel te veel sap en limonade te hebben gedronken, dat was er echt ingeslopen, krijgen ze nu water of thee en twee keer per dag sap of limonade.
 
Terug
Bovenaan