Altijd gekookt water bij bv? + andere vraagjes

Hoi Twiki,

Ik zou het pak nutrilon dan niet meer gebruiken. Ik zou me erg schuldig gaan voelen als mijn kleintje ziek zou worden, doordat ik ga bezuinigen op die paar euro! Ik zou het risico echt niet lopen. Ze zetten die houdbaarheidstijd er niet voor niets op!

Wij hebben voor Tijs lang bar le duc gebruikt om dat hij veel last had van krampjes en het duidelijk minder werd door bar le duc te gebuirken ipv gekookt kraanwater. En ik maakte de voedingen per fles klaar. Zoveel extra werk is dat echt niet hoor!

Groetjes,
mv Tijs

Nee, ze zetten er inderdaad niet voor niets een houdbaarheidsdatum op, maar dan zetten ze wel de meest uiterste datum op voor onder de slechtste omstandigheden.
Het gaat me eigenlijk niet eens om de euro's, maar om het principe dat ik het raar vind dat het poeder zo beperkt houdbaar is...

Hoi Twiki,

Van Friso heb je kleinere pakken van 200 gram ofzo voor als je af en toe eens een flesje geeft en ik begreep van de drogisterij-man bij ons dat die er ook van n utrilon zijn.

Succes

Hoi Twinki,

Het is beter dat je het pak weggooit. Je mag een geopend pak niet langer dan 1 maand gebruiken. Daarnaast zou ik toch barleduc of spa blauw gebruiken.

Ik vul smorgens de uitgekookte flesjes met water en zet ze in de koelkast. Het flesje gaat ongeveer 30 - 40 sec in de magnetron (900 watt), poeder erbij en klaar is kees.  Let wel op,  niet iedere magnetron is hetzelfde.  

De poeder doe ik smorgens in zo'n poederverdeler, dan hoef ik door de dag niet af te tellen. (meer gemak). Ook omdat ik binnenkort weer moet gaan werken. En dan staat smorgens alles klaar voor de oppas.

Het CB adviseert hier om niet voordat de baby 6 maanden is kraanwater te gebruiken. Kraanwater kan namelijk een oorzaak zijn voor darmkrampjes.

Veel succes ermee.

Groetjes Debby
Moeder van Senna 18-06-2007

Ik gebruik zelf altijd barleduc (of ander verpakt water) in de magnetron (paar seconden) en voila klaar, ik werd gek van dat gekook vind dat zo ouderwets haha zag het mezelf niet doen..

Terug
Bovenaan