altijd goed gegeten en nu niets meer willen. HELP

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn kindje is dik 11 maanden oud. Heeft altijd heel goed gegeten, alles wat ik hem voorzette smulde hij naar binnen. Zodra hij ook maar iets eetbaars zag wilde hij het in zijn mond stoppen. Echt alles vond hij lekker.
Sinds een paar dagen wil hij zijn warm eten niet meer, hij begin al te pffffffffffffttttt-en als ik met een lepen aan kom zetten. Ik heb vanalles geprobeerd: zelf maken, een potje, met appelmoes, extra lekker dingen maken, 's middags eten, ander tijdstip, zelf laten eten, stukjes, helemaal fijn gepureerd. Hij spuugt het meteen uit zijn mondje. Zelfs de appelmoes hoeft hij niet.
Vanavond heeft hij i.p.v. warm eten een banaan, een stuk brood (zonder beleg, want met beleg spuugt hij uit) en een toetje gehad. Hij eet tenminste gelukkig iets, maar warm eten is toch ook belangrijk??

Ik ben pas bij het CB geweest en hij is te groot voor zijn gewicht of te licht voor zijn lengte (in ieder geval als je de curve volgt).
Iemand tips wat ik nu moet doen?? Of kan doen?? Is dit een fase en hoe kom ik die voorbij??

Alvast bedankt voor het lezen en te antwoorden!

Sorry, ik had het gewoon 1 keer geplaatst, de site werkt niet zoals hij moet werken blijkbaar. Het was in ieder geval de bedoeling om het er 1x op te zetten.

Hoi,

Hier hebben we nu ook af en toe problemen met het eten.
Maar gelukkig krijgen we het warme eten er nog wel in.( ook niet altijd hoor)
Yordi wordt over 2 weekjes 1 jaar.
Wat ik heb begrepen( had ik gelezen en van me vriendin gehoord) is dat ze rond de leeftijd van 1 jaar het eten kunnen gaan weigeren.
Ze krijgen door dat ze eigen baas over dingen worden en gaan daarom dingen weigeren.
Ik zou het wel gewoon iedere keer blijven aanbieden. Wat ze eten is mooi mee genomen en zo niet, tja dan maar niet. Of gewoon wat vaker tussen door aanbieden??
Ik ben nu zo ver met Yordi dat ik zoiets heb van wat hij eet, dat eet ie en wil hij niet, nou ja dan maar hij. Hij krijgt vanzelf wel weer honger en gaat dan vanzelf wel eten.
Je moet ook niet te veel gaan pushen, want dat werkt alleen maar averechts en dan zit je straks met een groter probleem. Probeer het eten gewoon leuk te houden.( kweet is niet altijd   even makkelijk).

Nou meid succes er verder mee en het komt vast allemaal weer goed.
Denk dat het gewoon een fase is.

Liefs marielle

Waarschijnlijk een tandje??!! Silas wilde ineens ook geen warm eten meer (ook altijd een super goede eter), maar wel koud eten. Dus fruithapjes enzo. Een warme fles melk ging er wel in. Toen werd hij heel erg ziek (40 graden koorts) en zagen we dat zn tandvlles op springen stond. 2 dagen later was zn tandje er en at hij weer normaal

Mijn dochter van bijna 13 maanden eet ook de laatste dagen slecht.
En ik denk ook dat het haar tandjes zijn. haar wangen zijn de ene keer erg rood en dan kleuren ze weer normaal, ze is constant aan bijten op haar tandvlees.
Als ik op haar tandvlees voel dan voelt het dik en opgezet.
Ze voelt ook soms heel warm aan, maar als ik haar temperatuur is haar temperatuur normaal.
Ze eet haar avondeten een beetje maar haar avondfles wilt ze al twee dagen niet.

Dus ik neem aan dat het haar tandjes zijn.

Liefs kitty

Bedankt al voor jullie reacties.

Mijn zoontje heeft al 8 tandjes, dus er zou nu dan een kies moeten doorkomen. Maar ik heb zelf het idee dat het dat niet is. Hij heeft van de andere tandjes ook veel last gehad, maar eten bleef hij wel doen.

Hij wil niet eens proeven of het warm of koud is, alleen bekende dingen wil hij eten.

Misschien begint hij door te krijgen dat hij eigen baas kan zijn??? Ik weet het ook niet. Ik probeer het maar gewoon te negeren, en dan krijgt hij 's avonds maar een boterham ipv warm eten. Ik blijf het warm eten wel aanbieden. En als hij het uitspuugt, nou dan maar weer weg en iets anders. Komt hopelijk wel goed, maar vind het wel erg frustrerend.

Misschien kan je het gelijk allebei op 1 bord meerdere dingen leggen, een paar stukjes brood, verschillende stukjes/geprakte groenten en  wat aardappel zodat ie zelf kan kiezen en toch wat binnen krijgt. Volgens mij zit ie inderdaad in de fase van uitproberen. Dit begint Djenna ook te krijgen. Soms zet ik haar bordje weg, maar als ze voorover hangt kan ze er wel bij. Als ik dan zogenaamd in een boekje ga bladeren pakt ze ineens haar bordje en gaat verder met eten! Waar ik zelf bang voor zou zijn is dat ie door krijgt dat als ie iets weigert hij dan iets anders/lekkerders te eten krijgt en dit dan blijft doen. Leg je meerdere dingen op 1 bord en je geeft hem niets anders meer, geef je hem duidelijk de boodschap  dat dit het is (desnoods geef je wat meer yoghurt toe als ie echt weinig eet). Nou, misschien heb je er iets aan.

Groetjes, Olga

Hey,

Dacht even "Gelukkig" toen ik je berichtje zag. Niet om jou hoor, maar vind het nl heel herkenbaar!!!!   Doreen is nu ook 11 maand (1 febr wordt ze een jaar) en de laatste dagen is het hier ook feest, maar niet heus..
Ze eet een paar hapjes, begint daarna te gillen en draait demonstratief haar hoofd om. Ze heeft altijd van die fases gehad, maar blijf het erg frustrerend vinden!.
Heb gisteren de avondfles er afgehaald en na het eten maar wat fruit met yoghurt gegeven, maar dat helpt ook niet echt.
Gelukkig eet ze brood wel goed.
Hier ook al geprobeerd met zelf proberen, enz, andere tijden, enz.. Maar niets helpt. Sprak toevallig vanmiddag nog een mede mama van een meisje van een jaar en die heeft hetzelfde en krijgt ook nog lekker de fles 's avonds. Hier dus ook maar weer, anders krijgt ze zo'n honger.
't is ook niet dat ze geen honger heeft, want yogurt smikkelt lekker op.
Ben vandaag wel even boos geworden.. had nl ook nog een potje warm gemaakt toen ze het verse niet wou, maar daar at ze ook twee hapjes van en klaar..
Later haar toch even weer aan tafel gezet en heeft ze nog wat van ons bord meegegeten en yoghurt.
Morgen krijgt ze tussen de middag warm eten bij mijn schoonouders, die eten dan ook warm, ben benieuwd!
Volgens mij is het een warrig verhaal geworden, maar heb knallende koppijn, ga gauw mijn bedje opzoeken!
Sterkte met die eigenwijze kids!!
Liefs,
Karlien

Terug
Bovenaan