altijd maar hoesten hoesten, verkouden, wat nu? kinderarts?

A

Anoniem

Guest
Hi,
Tom is nu 1 jr en 3 weken!
Hij is altijd al snotterig geweest, en dan gaat het een tijdje goed. En dan na plusmin. 3 weken steekt het de kop weer op, hij zit 2 dagen per week op de crèche, en daar krijgen alle bacteriën ook fijn de kans om zich te nestelen.
Hij staat nu onder controle bij de huisarts, eerst oranje pufje mee gekregen om het slijm wat losser te laten worden, omdat hij zichzelf elke keer wakker hoest ’s nachts.
Vorige week, heeft de huisarts een ander pufje voorgeschreven, een paarse, om benauwdheid te voorkomen. (hij is nog nooit benauwd geweest)
A.s. donderdag mag ik weer voor controle, als hij tussen nu en woensdag koorts krijg moet ik eerder komen. Gister had ie wel iets verhoging, en kwijlt enorm, dus ik denk zelf aan tandjes.
Maar gister avond, was zijn temperatuur weer normaal.
Ik heb het gevoel dat ik maar wat aanrommel met Tom. Die pufjes, zijn (neem ik aan) toch voor astma-achtige ziektes? En niet voor verkoudheidjes?
Ik heb zelf het idee dat die pufjes totaal niet helpen. Hoesten blijft maar doorgaan, gesnotter net zo, en zo nu en dan piept hij ook echt wel, longetjes zitten vol met slijm.
Ik heb al 2 soorten hoest drankjes geprobeerd, gestoomd in de douche cabine, een ui op zijn kamertje helpt wel voor de snotneus, maar hoesten blijft aanhouden.
Wie heeft hier ervaring mee?
Moet ik het uitspreken tegen de huisarts dat ik het idee heb dat we maar wat aanrommelen?
Meisje van mijn msn lijst, heeft een kindje die 1,5 maand jonger is dan Tom. Zij heeft het zelfde met haar dochtertje, is vandaag bij het CB geweest, en is doorgestuurd naar een kinderarts van het ziekenhuis. Ik wil niet gelijk het ergste denken, maar we komen zo niet verder.
Ik weet het gewoon even niet meer... ik wil tom niet met van alles volstoppen...
Liefs Nens

hoi

hier nog een jongen van ruim 13 mnd die is al 13 maand steeds verkouden, luchtweginfecties, oorontstekingen, wij lopen al vanaf heel klein bij de kinderarts
jens heeft al buisjes, neusamandel verwijderd, sinds 10 maand, in totaal 8x opname int ziekenhuis gehad.
helaas blijft hij ook aant kwakkelen, weinig energie altijd gehad
sinds 2 weken zijn we er bij hem achter dat hij koemelkallergie heeft. dus speciale voeding nu.
jens heeft ook vaak periodes van 13 dagen koorts, die we niet kunnen verklaren soms, 8 van de 10 komt er een luchtweginfectie bij

jens heeft nu een onderhoudsantibiotica kuur voor 3 maand weer

ik zou zeker kijken of je niet eens naar de kinderarts kan,
zoieso dan net als hier bloed laten prikken op afweer..

die pufjes heeft mn dochter ook, vaak doen ze ook wel hun werk bij verkoudheden en hoesten. maar eigenlijk meer voor astma

ik hoop dat je doorgestuurd word, want dit is voor jullie en zeker voor de kleine niet leuk meer

groetjes en veel suk6
riana, mama van isabelle en jens

Hallo,

Onze zoon is vandaag precies 1. Hij heeft ook last van piepen en hoesten. Wil morgen weer met hem naar ha. Hij heeft al blauwe en ornje pufje, heb ook het idee dat het niet helpt. Denk dat het piepen door het slijm komt wat vast zit, die hij er niet uit hoest. Ik   weet ook nog geen raad ik denk dat ik me door laat verwijzen naar kinderarts. Ook omdat hij te vroeg geboren was ben ik wel eens bang dat zijn longen niet 100 procent volgroeit zijn dat ie daar wat last van heeft.

Maar wil jullie beide strekte wensen

Groetjes ber

Hi,

Vandaag op controle geweest bij ha.
Heb gevraagd of ik doorgestuurd kan worden met Tom naar een KNO arts, ze deed eerst beetje terughoudend, maar heb haar uitgelegd dat we nu al meer dan 6 maanden aan het 'klooien' zijn, druppeltjes hiervoor, pufje daarvoor, weer eens een antibiotica kuurtje...
Maar niets slaat aan.

Na enig aandringen toch doorgestuurd naar de KNO arts, dinsdag 1-4 moeten we daar zijn... ben benieuwd.

Ik zelf had al vroeg oorproblemen vroeger, en was ook verkouden.
Maar bij Tom kan het natuurlijk ook gewoon steeds een nieuw verkoudheidje zijn...
want hij zit 2 dagen in de week op de creche, en das ook een bron voor bacterien.

Ben benieuwd wat de KNO arts te melden heeft...

Nens

Hallo

Ik weet niet hoezeer jullie openstaan voor kritische meningen die niet het 'reguliere' pad volgen,maar ik ben zo'n 'alternatieve' mama. Misschien zouden jullie eens op de site van Tinus Smits kunnen kijken, een homeopaat die zich bezig houdt met de bijwerkingen van vaccinaties. Chronisch verkouden, oorontstekingen en vaak ziek kunnen hier ook een gevoelg van zijn. Het is een te uitgebreid verhaal om hier uit te typen (bovendien roept het heel vaak een discussie op waar ik geen zin meer in heb...).
De site is: www.tinussmits.nl

lees maar eens

Groeten
Rosanne, mama van Loek 22-02-2007

Hey,

Bedankt voor de tip! ik zal zeker op die site gaan kijken!

Nens

je kan ook kijken op de site van de nederlandse vereniging kritisch prikken. maar deze ken ik niet. De site van tinus ken ik, ik heb ook zijn dvd

hoi

ik ben inmiddels ook het alternatieve pad al ingeweest
ook bij jens is idd gekeken naar de vaccinaties,
maar helaas was dat het niet
hij heeft gewoon de vette pech, dat zn keel neus en oren blijven rommelen
8 april weer naar de kno, zn linkerbuisje laat al los, na 3 maanden
en ook zn keelamandelen rommelen

Terug
Bovenaan