Altijd wakker na 1 slaapcyclus

Ze moeten leren zelfstandig in slaap te vallen, dus zonder hulp. Dan kan je ze het beste moe (niet té moe natuurlijk) maar wakker in bed leggen. Als ze zelfstandig in slaap kunnen vallen, moeten ze uiteindelijk ook na een slaapcyclus weer in slaap kunnen vallen voor de volgende cyclus. Klinkt simoel zo maar weet dat dat niet zo is. Succes!

Lastige is dat hij dus op zijn buik slaapt en als ik hem er dan wakker in leg, hij zijn hoofd omhoog doet en continue van links naar rechts gaat. Hij kan dan zijn rust niet vinden lijkt wel. Maar misschien moet ik om te beginnen hem net iets later erin leggen, als de oogjes al dichtvallen.

Heel herkenbaar! Helaas hier geen tips. Anders was het voor ons beide misschien makkelijker ;)
Hier word ook maar 45 min geslapen. Ik probeer ook zoveel mogelijk de wakkertijden aan te houden want ik merkte dat ik hem vaak ook te vroeg in bed legde en ik zeker wel 45 min bezig was om hem in slaap/rustig te krijgen voor een slaapje van 45 min..
Zijn slaap signalen zijn niet heel duidelijk vind ik persoonlijk. Waardoor ik hem vaak te vroeg in bed leg omdat hij al snel gaapt. Nu ik de wakker tijden aan hou gaat het enig zins wel beter met inslapen!  Hij slaapt in de avond +- rond 8 tot ong half 7. (Wel nog laatste voeding om 23:00)  dus hij kan het wel, maar overdag is drama..
over 2 weken gaat hij naar KDV. Ik hoop dat hun misschien nog advies hebben of iets vinden wat kan helpen. 
Beste is om ze wakker, maar wel slaperig in bed te leggen. Als je ze in bed legt wanneer ze slapen schijnen ze eerder wakker te worden omdat ze verplaatst zijn.

@gebruiker.. dat hebben wij ook..
Maar met zn speentje en dan een beetje aaien over zn billen legt hij zn koppie neer en kan ik toch al snel zn kamer tijd terwijl hij nog wakker is... 
soms moet ik dan nog een keer terug omdat hij weer zn koppie optilt

Zo herkenbaar, bij opvang sliep ze als een roos en thuis maxima 45 minuten en dan was ik al blij. Het was op slechte dagen ook wel 20 minuten. Ik heb kilometers gelopen met de draagdoek, zolang ik bleef lopen sliep ze wel door, ook langer dan 45 minuten. Ik deed haar 1x per dag voor slaapje in bed en de rest lopend. Uiteindelijk ging ze rond 8 maanden ineens 2 uur slapen, ik wist niet wat ik meemaakte. Zo ineens ging het goed. Hou vol!

Terug
Bovenaan