altijd zwangerschapskenmerken?

Ik ben nu bijna 6 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik was verbaasd toen ik de positieve test in mijn handen hield, maar toen ik achteraf de eerste kenmerken van zwangerschappen ging opzoeken, herkende ik wel veel. Ik was bijvoorbeeld vermoeider dan anders en ik sliep veel dieper. Ik moest vaker plassen (dacht dat ik blaasontsteking had), ik lustte al voordat mijn menstruatie uitbleef geen koffie meer en ik heb een paar keer gedacht dat ik op mijn lip had gebeten omdat ik bloed proefde (en later las ik dat zwangere vrouwen soms een ijzersmaak hebben). Ook deden (en doen) mijn borsten erg veel pijn en zijn ze flink groter (maar dat had ik regelmatig in de periode tussen mijn eisprong en menstruatie; het zegt niet alles.... Wel was het deze keer zo erg dat ik al bijna een week met een bh sliep voor ik die positieve test had)....

Tsja... spannend voor je, ben erg benieuwd....
 
bij alle drie mijn zwangerschappen had ik twee dagen voor ik ongesteld moest worden wel last van mn borsten/tepels... maar legde de link pas toen ik werkelijk niet ongesteld werd dit omdat ik in alle drie de gevallen lichte kramp in mn onderrug en buik had waardoor ik dacht dat ik gewoon ongesteld ging worden.
alleen bij de eerste had ik zo'n "gevoel" maar volgens mij wordt het hcg hormoon pas vanaf de 4e week (eigenlijk 2e na bevruchting) aangemaakt dus lichamelijke klachten zou je er theoretisch niet echt van kunnen hebben nog :)

maar ik duim voor je! laat nog even weten als het positief was!!! wie weet heb je gelijk in is het hartstikke raak! (een vriendin van me had trouwens wel een week van tevoren dat ze al behoorlijk misselijk was en die bleek zwanger van een tweeling ;)
 
Ik was ook heel erg bezig met wat ik zo voelen als ik zwanger zou zijn. Wij zijn 2,5 jaar bezig geweest. Ik had een hele onregelmatige cyclus. In dec 2010 besloten we om, als ik in januari weer ongesteld zo zijn dat we terug gingen naar de gyn. Gelukkig was dit niet nodig. Want rond kerst merkte ik dat ik anders reageerde. Ik kan namelijk pietje percies zijn, zeker als ik bezoek krijg. maar nu maakte het allemaal niks uit. En idd de test was postief!! maar op 9 jan is het afgekomen. Kort daarna ben ik weer zwanger geworden. Ik had het zelf helemaal niet door omdat ik nog zo bezig was met het verwerken van mijn miskraam. Maar mijn vriend had het wel door. Op zijn aandringen hebben we een test gedaan. Ik bleek op nieuw zwanger te zijn. Ik heb 3 helse maanden beleeft. Bang om weer een miskraam te krijgen. Maar nu ben ik gelukkig 15 weken zwanger. Alle controles zijn gelukkig helemaal goed,


Ik hoop voor je dat de test postief is. Je lichaam geeft het zelf wel aan. Vertouw je lichaam!!
 
Je hoeft helemaal niets te merken of een gevoel te hebben. Vaak beginnen te klachten pas vanaf de 4 weken zwangerschap.
De klachten lijken vaak ook op de klachten die je voor een ongesteldheid moet krijgen.
Gewoon afwachten dus.
Succes
 
Ik heb het de eerste 8 weken niet doorgehad! Merkte niks totdat ik ineens vermoeid werd en naar de dokter ging. Vanaf het moment dat ik het wist voelde ik me ook pas zwanger.

Dus ik denk meer dat het een kwestie is van 'tussen de oren'. Als je dingen denkt te voelen, voel je ze ook.

Maar laat je het even weten?
 
Ik ben nu bijna 22 wk zwanger en voel ons kindje nu net... Maar hiervoor heb ik me totaal niet zwanger gevoeld, nog steeds niet echt hoor. Het is dat je het weet en dat ik het nu voel. Maar ik voel me net zo goed al altijd. Dus kenmerken... niet gehad dus en nog steeds niet!
 
Terug
Bovenaan