Alvast een tip!

Hoi lieve dames,

Nu iedereen de 12 weken voorbij is, zullen er vast wel dames zijn die gaan shoppen voor de ukkies. Daarom hier even een tip:

koop nog geen volledige set flessen. Elke baby reageert namelijk anders op een merk fles. Zometeen heb je allemaal flessen van 1 merk in huis, blijkt de baby daar krampjes van je krijgen bijvoorbeeld.
Dus als tips zou ik van 1 merk 1 fles kopen van 150ml, die heb je in het begin namelijk nodig. En reageerd je beeb daar goed op, dan heb je een volledige set zo in huis gehaald. En als je baby er niet goed op reageert kun je een ander merk proberen.

Ik gaf mijn dochter borstvoeding en gaf gekolfde melk in de fles van Avent, maar daar dronk ze heel slordig uit en kreeg ze veel krampjes. Uiteindelijk ben ik overgestapt op de flessen van Dr Brown, dit op aanraden van heel veel moeders van het september-2010-forum.

Dus kijk straks eerst naar wat je kindje nodig heeft en maak dan je set flessen compleet.
Er zijn vast ook veel mama's die hier nog helemaal niet mee bezig zijn, maar ik wilde deze tip vast geven.

Liefs

Haha, ik heb hier idd de kast vol staan met Avent flessen en ze drinkt uit difrax flessen.
Ook was en ben ik altijd heel enthousiast met kleertjes kopen, alleen weet je niet hoe hard de kleine groeit en klopt het seizoen uiteindelijk niet of past wel het truitje maar niet de broek of rok.

Een startersset van Avent is niet duur en zijn geloof ik 4 flessen maar 1 a 2 is wellicht ook voldoende. Hier wel een Aventfan, maar wie weet reageert mn 2e kindje weer heel anders erop.

Ook niet doen: een borstkolf kopen! Wie weet loopt de bv niet goed en mocht je willen gaan kolven kun je tzt beter kijken welke bij je past.

Ook niet doen: de hele uitzetlijst kopen! Op de standaard uitzelijsten staan dingen zoals navelbandjes, allerlei verzorgingsmiddeltjes en doeken die je niet eens gebruikt, dus koop niet metee de hele Hema en Etos leeg ;)

Waar je de eerste maanden wèl heel veel gebruik van maakt zijn hydrofielluiers, ik had er wel 30-40 in huis.

Inderdaad, koop niet al teveel kleertjes! Ik had bijv heel veel leuke en schattige (en vrij dure) kleertjes in maat 50-56 maar mijn zoontje had vij de geboorte al maat 62! Hij was nl 59 cm... Daar stond ik dan met mijn uitzet. Balen!

Oh ja inderdaad, heeeeel veeeeel hydrofiel-luiers kopen! Die zijn echt onmisbaar.

En ook zo min mogelijk maat 50-56 kopen. Je kunt altijd je man/vriend erop uit sturen om wat bij te halen.

En wat je niet moet kopen zijn rubbere zeiltjes voor in het bedje. Staat wel op veel lijstjes, maar die zorgen ervoor dat de baby zijn warmte niet kwijt kan en zijn zeer gevaarlijk als de kruik mocht lekken. Je kunt beter als extra bescherming voor het matrasje flanelle luiers gebruiken.

Liefs

Ps. Best heerlijk om voor de 2e moeder te worden. De eerste keer was ik zo onwetend, ik had nog nooit van hydrofiel-luiers gehoord, haha

Dank voor jullie tip! Ik wordt voor de eerste keer moeder en heb een paar leuke tips van mijn schoonzusje gekregen:

-als je borstvoeding geeft en tzt gaat afkolven koop dan Avent fessen. Haar is destijds aangeraden om van de melk ijsklontjes te maken en de hals van de Avent flessen is breder zodat je de ijsklontjes rechtstreeks in de fles kunt doen. Je hoeft de melk dan niet eerst te ontdooien en vervolgens over te gieten.

-Mocht je in het ziekenhuis gaan bevallen: vaak worden er eens in de maand rondleidingen gegeven op de verlosafdeling. Volgens mijn schoonzusje interresant maar ook prettig omdat je dan tijdens je bevalling niet in een geheel vreemde ruimte komt.

Ze zal me ongetwijfeld meer hebben verteld maar dit zijn de twee die me het meest bij zijn gebleven.

Flessen heel herkenbaar, gelukkig was ik bij de eerste al zo wijs om niet hele verzamelingen te halen, ze wilde namelijk geen avent, geen difrax, uiteindelijk medela fles vond ze wel fijn, maar ik heb 10 mnd volledige bv gegeven, dus alleen bij oma één fles met afgekolfde melk.

Hydrofiel luiers kan je er niet genoeg van hebben, zo fijn!!

Verder, ach haal niet teveel in huis, als je het nog nodig blijkt te hebben is het zo gekocht... En ja die uitzetlijstjes... daar staan altijd dingen op die je uiteindelijk niet gebruikt..

Zo herkenbaar. Ook hier erg grote kinderen waardoor maat 50 nooit gedragen is en 56 maar bij 1 kind.

Flessen nooit problemen mee gehad. Ik vond meer de juiste speen die in de fles moest lastig. Ik had bij de eerste een complete verzameling. Bij nr 2 was ik er wel achter dat ik gewoon de eerste 2/3 maanden door moest en dat toen de storm van probleempjes over waren.

Verder inderdaad niet de gehele uitzetlijst kopen. Ik vind dat er te veel aantallen van alles en te veel onzin op staat.

Veel is ook een persoonlijke keuze. Zo had ik braaf een luier emmer, maar wat vond ik dat ding verschrikkelijk. De emmer bleef stinken. Ik vond het veel handiger om gelijk de luier weg te gooien. Maar er zijn ook vriendinnen die er bij zweren.

Ik had van te voren wel al de aventset gekocht, en mijn zoon dronk daar gelukkig prima uit. Om kraampjes daarmee te voorkomen kon je de dop meeeegastrak erop draaien. Mijn zoontje had echter niet zon grote zuigkracht dus ik deed de flessedop er juist minder straksl erop. Goed rechthouden en goed laten boeren was bij ons de oplossing. Zeker 10 min na de fles recht op op schoot houden en kloppen op de rug. Ook als hij sliep, die boer kwam toch wel.

Wij hadden ook een difraxflesje, maar dat speentje daarvan is erg klein, en ook idd niet handig om borstvoeding gevroren in te doen.

Liefs

Terug
Bovenaan