Alvast een tip!

Haha, ondanks dat ik geen avent flessen gebruikte heb ik wel een hele verzameling. Het meest gekregen van vriendinnen met grotere kinderen. Ik gebruikte ze inderdaad om de bevroren ijsklontjes borstvoeding in te ontdooien, zo handig!
Ben zo te lezen niet de enige die dat deed..

Mijn zoontje was (is) een gulzige drinker dus die Aventflessen waren ideaal! Daarna ook nog lang gebruikt als papfles en fles voor sapjes.

Ook erg handig: een magnetronsterilisator! Ga de flesjes niet uitkoken in een pan, voor een tientje heb je al een magnetronsterilisator (ook electrisch maar die zijn duurder) en ik gebruikte hem tot voor kort zelfs soms nog om de speentjes steriel te maken zo nu en dan.

Ook superhandig en uiteindelijk veel veiliger en makkelijker en net zo duur: electrische kruik! Kruik heet mama belly en is voor €35 te koop en je hebt geen gedoe met kokend water enzo. Ideaal!

Leuk al die tips. Heb ik er nog ????
Ja volgens mij wel.
Ik kreeg toen als tip van een vriendin om luierzakjes te kopen. Die zijn te koop bij de drogisterij en zitten in zo'n zakje waar ook de luierdoekjes in zitten. Ik doe daar altijd de poepluiers in en dan hoeven ze ook niet direct de deur uit. Ik heb ook nooit een luieremmer gehad vond ik niet nodig en heb hem ook nooit gemist. Ik gebruik ze trouwens ook onderweg als ik geen zakje bij de hand heb en doe daar het afval in :)

Ja die luierzakjes zijn ideaal, klopt!

Wij hadden wel een luieremmer (diaper champ) en vonden t ideaal. Kwam wrs ook ondat de babykamer op de 2e verdieping, anders bleef je heen en weer rennen (en dat deden we al meer dan ons lief was in een huis met 4 etages...).

Luierzakjes inderdaad super. Ook voor onderweg!

Ik vond die difrax fles echt verschrikkelijk, die bleef maar lekken aan de onderkant. De goede speen zoeken was inderdaad eigenlijk de grootste uitdaging! Maar ze moeten ook gewoon even wennen hoor!

Ik heb zo'n tommy tippy luieremmer, maar vond op een gegeven moment niet zo leuk meer elke keer die navullingen te moeten kopen, dus als ze in de reclame zijn wil ik hem gebruiken (je ruikt namelijk echt niets!)

Nog zo iets, ik wilde perse een zwarte maxi cosi, was duurder als een gekleurde, van begin af aan zit er nu een hoes van koeka overheen...ik had net zo goed een pimmelpaarse kunnen kopen welke goedkoper was...

Wat wij ook ideaal vinden is de family fix plaat van maxi cosi. Je klikt zo de maxi cosi erop vast. Is vrij kostbaar maar misschien een idee om van vrienden/ fam samen te vragen.

Luierhempjes welke je omslaat en vastmaakt met drukkertjes vinden wij ook makkelijk. Hoef je niet te wringen met de armpjes als ze zo klein zijn.

Navelbandjes en flanellenhanddoeken liggen hier nog nieuwt in de kast.

Boxpakjes waar voeten aan zitten, niet kopen. Al zijn ze nog zo leuk. Je kindje kan vaak zijn beentjes niet strekken als hij zo'n pakje aan heeft.
Ik had een heel schattig pakje gekocht, maar het paste niet eens. Dus nooit aan gehad.

nog zo iets: vestjes en truitjes met een capuchon, niet doen, ligt echt niet lekker in je nek als je de hele dag moet liggen.

Navelbandjes worden idd niet gebruikt.

Truitjes met een sluiting op de rug is ook niet erg handig.
haha en zo bedenk ik steeds meer.

Terug
Bovenaan