Alweer de schoonmoeder! HELP!!!

Ik heb nooit niet goed overweg gekunnen met mijn schoonmoeder. Ze is gescheiden omdat ze vreemd was gegaan en zit bijna dagelijks in de kroeg. Tijdens mijn kraamtijd ( de 2e dag, ik lag op bed en zij stond beneden onder mijn raam  ) hoorde ik haar zeggen tegen haar buurvrouw die ook bij ons was dat ze t niet normaal vond dat ik nog niet in de keuken stond om eten te koken, de was nog niet deed enz. en dat ze het er niet mee eens was dat mijn vriend nu alles alleen moest doen. (Dit is de korte versie) Sindsdien moet ik haar helemaal niet meer. Ik kan er niet tegen als ze mijn dochter vast houd laat staan de fles geeft. t liefst zou ik dan weggaan zodat ik t niet hoef te zien en vaak doe ik dat dan ook omdat mijn vriend er toch bij is. De zenuwen en woede gieren dan door mijn lijf en als ze weg is barst ik van de koppijn omdat ik me er zo druk over maak.. Is dit herkenbaar en heeft iemand tips????

Groetjes mama van tessa 9 wkn

De fles laten geven moet je ook niet doen joh! Een kind dat aan de borst drinkt laat je toch ook niet door schoonmoeder de borst geven? Waarom dan wel de fles? Die geef je lekker zelf.

Hoi Tessa,

Als je je er niet prettig bij voelt als je schoonmoeder je kindje vasthoudt (wat ik me gezien de situatie heel goed voor kan stellen), gewoon je kindje lekker zelf vasthouden. Dat is een kwestie van een paar keer zeggen dat je het niet wil en dan hebben de meeste (schoon)ouders het wel door, is mijn ervaring. Jij en je kindje hebben voorrang, vervelende schoonmoeders hebben niets te willen. Ik heb gewoon gezegd: "Nee, ik vind het rustiger voor haar dat ze bij mij blijft zitten". Of gewoon: "Ik houd haar liever zelf vast". Je hoeft je kindje pas af te geven als je je daarzelf prettig bij voelt, eerder niet! Je kunt dat overigens ook je partner laten zeggen, het is tenslotte haar zoon. Wellicht accepteert ze het eerder van hem.

Sterkte!

Eveline

Hoi

Heel herkenbaar. Vanaf dag 1 kan ik niet door een deur met haar. Ze maakt opmerkingen die niet door de beugel kunnen en ze denkt niet na wat ze zegt. Mijn man hoort het vaak niet eens of valt het niet op wat ze zegt. Echt van die gemene opmerkingen. Bijv. Mijn moeder woog 76 en was aan het lijnen. Mijn moeder is een vrouw met veel vrijwilligers werk en die niet kan stilzitten. Dus ik zeg dat lijnen is best moeilijk om vol te houden zegt mijn schoonmoeder ja maar wij werken tenminste hard dus zijn we niet dik. Ze heeft ook een keer gezegt dat ik haar zoon heb afgepakt en dat soort onzin.
Ik laat de kleine zoveel mogelijk in bed of in de box. Hij is nu 4 mnd en ze heeft hem pas een keer vast gepakt en hij begon gelijk te brullen. En de fles geven laat ik absoluut niet toe
Schoonmoeders je kirjgt ze er gratis bij.

Ze verwacht trouwes ook dat we elke zondag langs komen, zoals dat vroeger was. Mooi niet dus ik ga wanneer het mij uitkomt (eigenlijk nooit)

Groetjes annegien

vervelend is dat.hier ging het ook niet heel denderend en ik raakte er bijna van in de put.om dat te voorkomen heb ik afstand genomen.we gaan in t weekend even langs.komt het niet uit,dan slaan we een keer over.ik voel me niet geroepen om hen alles te vertellen en elke nieuwe ontwikkeling door te brieven.ik was onderhand drukker met mn schoonouders dan met mn eigen leven.
nu gaat het goed.en de teleurgestelde reacties van;"ik wist niet dat ie dat al kon" en "we hebben hem 2 weken niet gezien" leg ik naast me neer.ik heb mijn leven en boas is mijn kind.mensen die ik niet mag daar besteed ik geen tijd en aandacht aan.als dat toevallig mijn schoonouders zijn is dat jammer,maar ik ben ze niks verschuldigd.ik ben met hun zoon,niet met hun getrouwd.echt niet mogen is t niet hoor,maar ik hou wel afstand.
ik hoop voor je dat je het los kan laten.
sterkte.
groetjes kari

ik heb dit probleem gekend in een vorige relatie, vreselijk was at mens, ze jatte alles van me als ik daar was en als ik daar kwam logeren dan moest ik gewoon op mijn portomonee slapen, echt een ziek mens, ik weet dat ze n u alocolholiste is en op straat leeft. tja verbaasd me eigenlijk niet.
met de schoonmoeder diei k nu heb, heb ik gelukkig geen problemen. ze woont op een uur afstand van ons. waar ik nou een probleem mee heb is dat ze graag willen dat alana eens bij hun logeert.
maar dan komen ze met voorstellen als, de kinderwagen bak op een wiebelige stoel zetten in de nacht zodat ze beter kunnen kijken naar alana of de kinderwagen bak in bed plaatsen tussen hun in. en dat dekbed dan??!! vind dit behoorlijk eng die voorstellen.
ik durf alana daar niet te laten slapen. wat als ze iets doen waarvan ze denken dat kan geen kwaad en dat is wel zo. ik ben er niet bij dus ik word helemaal gek van de zorgen.
mijn vriend is het niet met me eens, hij wil alana daar gewoon een keer laten slapen. ik heb tot nu toe de boot afgehouden en we komen gewoon langs zonder dat ze alleen is met hun.
weet niet hoe ik dit op kan lossen...

groetjes Miranda m.v. alana 19-2

Ik heb een aardige schoonmoeder hoor, maar ze weet alles beter wat betreft Arjun. En ze heeft over alles wel een mening.
Ik vind haar   overdrijven als oma. Ze is heel enthousiast en bedoelt alles goed.
En ze vergelijkt alles met haar eigen kinderen. Maar het is zo irritant.
Door hoe zij zich gedraagt vind ik het niet fijn als ze Arjun vasthoudt. (Gisteren heb ik Arjun met tegenzin aan haar gegeven) Maar ik durf het niet te zeggen, soms heeft ze het door, maar dan ontken ik het.

Gelukkig zal ze nooit iets doen wat wij niet willen, ook al heeft ze een andere mening.

De fles laten geven door iemand anders dan door papa en mama, vind ik ook niet fijn. Soms laat ik opa de fles geven. Mijn schoonvader is gelukkig helemaal niet zo. Ik vind het leuk hoe hij met Arjun om gaat.,

Terug
Bovenaan