Alweer de schoonmoeder! HELP!!!

@ valentijnszwangere:
Het is normaal dat een kind pas op de leeftijd van 4 of 5 jaar uit logeren gaat. Helaas voor je schoonouders, maar ze moeten nog een paar jaar wachten.
Voor een baby van een paar maanden is het beslist niet goed om gescheiden te worden van de ouders. Als het noodzaak is bij hoge uitzondering, maar om het plezier van opa en oma zou ik mijn kind nooit door zoiets heen laten gaan!

quote: mama van marielle reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-06-2007 09:35:18'));

@ valentijnszwangere:
Het is normaal dat een kind pas op de leeftijd van 4 of 5 jaar uit logeren gaat. Helaas voor je schoonouders, maar ze moeten nog een paar jaar wachten.
Voor een baby van een paar maanden is het beslist niet goed om gescheiden te worden van de ouders. Als het noodzaak is bij hoge uitzondering, maar om het plezier van opa en oma zou ik mijn kind nooit door zoiets heen laten gaan!

Pas op 4 of 5 jarige leeftijd. Jeeeh wat ben ik dan een ontaarde moeder....

Al mijn kinderen zijn voor het jaar al eens bij opa en oma wezen logeren. En dat ging prima. Zeker voor mijn zoon (nu 14 maanden) was het erg goed toen wij hem met 7 maanden met een gerust hart bij mijn schoonouders lieten. We merkten echt dat hij hen daarna kende en dat hij ook bij hen vanzelf op schoot kroop.

Als je je niet prettig voelt om je kind met een paar maandjes al uit logeren te laten gaan, dan moet je dat ook zeker niet doen, maar er zit wel een heeel groot verschil tussen een paar maandjes en 4 of 5 jaar.

En dat het slecht zou zijn om het wel te doen. Dat ligt helemaal aan hoe je kind is en hoe je kind reageert op degene bijw ie hij/zij uit logeren gaat.

Miep

Ohoh, wat voel ik mij dan nu een ontaarde moeder. Robbin (9 weken)gaat namelijk morgen voor het eerst een nachtje bij mijn ouders slapen omdat wij een feestje in het zuiden van het land hebben, en we het voor hem te onrustig vinden om mee te gaan (vreemde omgeving lange autorit etc.)

Ik heb het geluk om zelfs twee paar "schoonouders" te hebben!! Ouders van mijn man zijn gescheiden en opnieuw getrouwd. En bij mijn schoonmoeder merk ik juist dat ze extreem voorzichtig is met wat ze doet, zegt of geeft. Bang om iets fout te doen. En mijn schoonvader is helemaal verliefd op Robbin, als wij er zijn, is hij niet meer aanspreekbaar, zit helemaal in zijn element met Robbin. De "aanhang" van hun houden zich op de achtergrond. Maar al met al zijn ze allen extreem lief en komen niet met de meest rare acties wat wij niet leuk vinden. Nu moet ik ook zeggen dat we van alle ouders een uur rijden weg wonen, dus we hebben ze ook niet dagelijks over de vloer, wel vaker dan toen we nog met z'n tweeen waren :).

Ik ga nog wel het liefst naar mijn ouders toe, ik denk dat een dochter zowiezo wat sneller naar haar eigen moeder trekt. Maar ook mijn eigen moeder komt niet met de meest uiteenlopende adviezen. Het is zelfs vaak zo dat wij ons excuseren(als Robbin zijn huiluurtje bij hun heeft) en zij zeggen "joh, dat hoort er gewoon bij, het is een lekker mannentje en doet het fantastisch" dus ons geruststellen. haha.

Mijn oudste ging met 7 weken ook al uit logeren hoor. Maar dat was omdat het MIJN keus was. Ik had even rust nodig. Niet omdat mijn ouders dat nou zo fijn vonden en erom vroegen. Nu is ze 4 jaar en wil liever niet uit logeren. Als ik haar om 4 uur 's middags bij mijn ouders breng, staat ze om 6 uur 's middags alweer op de stoep. En met haar karakter hoef je haar ook niet over te halen of met smoesjes daar te houden. Dat gaat niet hahaha, lekker ding van me hoor, is het liefst nog bij me thuis. Heerlijk toch?
En mijn jongste voed ik lekker zelf en dat is fantastisch: niemand die die zorg uit handen kan nemen, dus geen gezeur erover :-D

Yanick ging met 13 weken uit logeren. We hadden een bruiloft en ik vond het eigenlijk wel lekker om eventjes 'vrij' te zijn. En om  hem dan midden in de nacht ophalen, daar wordt hij volgens mij  ook niet vrolijk van. Ging hartstikke goed, de volgende ochtend vroeg weer opgehaald, volgens mij heeft hij er geen last van gehad.

Jeetje dan ben ik wel echt vreselijk hoor, allebei mijn kinderen zijn uit logeren geweest voor ze 3 maanden waren...maar ja ik kan gelukkig ook goed opschieten met zowel mijn ouders als mijn schoonouders....Ze doen alles op mijn manier en zonder vervelende adviezen op eigen initiatief...

Groetjes Yvonne

pffff.... Ik wordt weer eens niet goed.

Mijn schoonmoeder heeft Nutrix gekocht. Zegt ze ik weet niet ofr jullie nog genoeg hadden, dus ik heb het maar mee genomen.
Denkt ze nou echt dat ik m'n kind ga laten verhongeren ofzo??
Ik weet ook wel dat ik niet veel te besteden heb, maar mijn kind komt echt niks te kort.

ZIJ HOEFT ECHT NIET VOOR MIJN KIND TE GAAN ZORGEN!!!!

ik voel me zo aangevallen door haar...
ben ik nou gek aan het worden ofzo??

ik weet ook wel dat ze het goed bedoeld...

Hoi Lovely Rose,

ik snap je zo goed, meid, maar ik ben bang dat je schoonmoeder dat niet doet. Voor jou is het heel belangrijk dat je alles zelf koopt voor Arjun, maar je schoonmoeder zal wel denken Ach die twee hebben niet veel, dan hoeven ze dat in ieder geval niet meer te kopen. Anders geef je haar toch gewoon het geld, of zeg je dank je wel, volgende week krijg je het geld! of hoeveel krijg je van me?. Als ze dan zegt dat dat niet hoeft, dan zeg je dank je wel, maar je moet dat niet iedere week doen, hoor. Of iets wat beter bij jouw eigen taalgebruik past. Dan laat je haar in haar waarde en heb je zelfs nog geprobeerd om het te betalen. Doet ze het nou volgende week weer, dan zeg je het iets harder zo van heb je het nou alweer gedaan, ik zei toch dat dat niet nodig was. Straks komt dat kind om in de rijstebloem. Probeer het leuk te verpakken, maar er wel een eind aan te maken als je het echt niet wilt hebben.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan