Alweer een schema vraag!!

Senna heeft een strak schema en het avondeten (potje) komt niet altijd uit! Vroeg me af of ik 1 flesje eraf mag halen! Hij krijgt nu:
9.00 210 water, 7 scheppen
12.30 210 water, 7 scheppen
15.00 fruithapje, half potje (grote potjes)
17.00 aondeten, half potje (kleine potjes)
18.30 210 water, 7 scheppen
20.30 210 water, 7 scheppen (gister voor het eerst een papfles!

Nu merk ik dat het avondeten er weleens bij inschiet. Is het handiger 1 fles weg te halen, want nu is het echt gewoon geven terwijl hij er niet om vraagt!

Alvast bedankt

Potjes zijn bijvoeding; tot een half jaar is melk de hoofdvoeding. Dus ik zou zelf eerder de potjes wat langzamer introduceren dan met flessen gaan minderen (ben geen expert voor flesvoeding, met bv gaat het wat anders)? Enne.... waarom zo'n heel "strak" schema, als ik vragen mag?

Hoi,

Ik zou ook eerder de bijvoeding langzaam introduceren, want hij krijgt nu fruit, groente en pap. Ik heb altijd het advies gekregen dat melk tot een half jaar de hoofdvoeding is.

Tuurlijk mag je dat vragen! Het is zo strak, omdat hij altijd op die tijden komt! Het is niet zo dat ik het strak hou, dat doet hij zelf, haha!
Maar bedankt voor je reactie, super snel!!

Hoi Jansske,

Graag gedaan. Ik kreeg trouwens ook het advies om eerst met groente te beginnen, omdat baby's sneller gewend zijn aan fruit, omdat dat wat zoeter van smaak is.
Als ze eenmaal haar groentehapje goed eet (bij mij duurde dat een paar weken), zou ik daarna met fruit beginnen, maar je moet vooral doen wat je denkt dat goed is voor je kindje.

Irene

Hey Janske,

Misschien is het een idee om het flesje na het avondeten wat te minderen. Er zit ook maar 2 uur tussen de laatste 2 flessen en het lijkt me best wel veel. Volgens mij gaat  hij dan ook vanzelf wat meer groente eten.

Zoë haar dagindeling is als volgt:
* flesje 150cc + 5 scheppen
* Fruithapje (half potje van een grote pot)
* flesje 150cc + 5 scheppen (meestal 20-30cc rest)
* groenthapje (half potje van een klein potje)
* papfles 180cc + 6 scheppen en 3 lepels rijstebloem

Haar dag begint meestal tussen 05.00 en 08.00 en vanaf dan zit er ongeveer 4 uur tussen de flessen. Ze slaapt helaas nog niet elke nacht door dus krijgt ze nog steeds 5 flessen. Ik ben benieuwd wanneer de laatste fles eraf kan.

Ik ben begonnen met fruit en later groente. Aan de groente moest ze echt even wennen maar vanaf de 4e dag vond ze het heerlijk.

Nu heeft ze al 3 dgn hoge koorts dus krijgt ze even alleen maar melk want voor de rest moet ze alleen maar huilen of slapen.   Hopelijk gaat het snel over. Ik ben al bij de dokter geweest maar die kon niets vinden. Als de koorts blijft moet ik vrijdag weer terug komen.

Gaat het verder goed met Senna? Fijn dat hij zo'n lekker vast ritme heeft.

Groetjes Joyce

Terug
Bovenaan