alweer een vraag over autostoeltjes!!??

Maxi cosi Priori sps bjorn is dat hetzelfde als sps florian en sps enzo?
Volgens mij zit er alleen kleurverschil in?
En kan iemand mij vertellen of er ook voldoende ventilatie in de stoel zit ?

alvast weer bedankt

groetjes Maris

Haai,

Een paar berichtjes geleden heb ik alle info al neergezet maar hierbij nogmaals de uitslag van de consumententest(wij zijn lid):

Priori SPS= SLECHT. Ook de dame van de prenatal adviseerde sterk deze NIET te kopen. Het is een oud model (al een jaar of 6 op de markt) en is dus niet up to date als het gaat om de laatste veiligheids en comfortontwikkelingen. Deze stoel scoort errug slecht bij frontale en zijbotsingen.

De Tobi kwam er vorig jaar redelijk goed uit echter dit jaar scoort is matig. Voordeel van de Tobi is dat ie luxe is uitgevoerd wat wil zeggen dat het kindje er lekker comfortabel en stevig in zit. Echter bij een frontale botsing en botsing van de zijkant komt hij er weer slecht uit.

Top 3 best geteste stoelen qua veiligheid en comfort (dus los van de prijs):

1. Kiddy Infinity Pro (net nieuw op de markt, 169 euro en inmiddels verkrijgbaar bij Gardo) Deze scoort zowel op veiligheid, als comfort als wasbaarheid erg goed. Nadeel is dat ie niet erg mooi is maargoed smaken verschillen.

2.  Maxi cosi Priorifix (dus NIET de normale priori maar de isofixversie).  Scoort op veiligheid net als de Kiddy infinity erg goed. Nadeel is dat deze bekleding wat moeilijker te reinigen is.

3. Romer King Duo Plus. Bekleding goed te reinigen, comfort goed, doet het ietsje minder goed bij botsingen dan de 2 hierboven maar het scheelt niet veel.

Wij hebben uiteindelijk voor iedere auto de priorifix gekocht en dan in black reflection ivm het reinigen.(en het is een stoere uitvoering)  Na wat onderhandelen betalen we geen 339,- maar 225 incl extra hoofdsteunen. Dusss gewoon even afdingen helpt echt! Deze prijs hebben we behaald bij Gardo. Babypark was ook bereid een leuke prijs neer te leggen.

Succes met stoelen kopen!

gr.Ing

Hoi hoi,

Ben ook nog op zoek naar 'n autostoel (twee dan).... en wij komen op de Maxi Cosi Tobi uit. Weet dat ie maar redelijk scoort, maar mijn nicht heeft pas een frontale botsing (60 km p/u) gehad en daarna is er nog iemand achterop geknald en mijn nichtje heeft tijdens de botsing gewoon doorgelsappen ???? en nergens last van dus dit vond ik toch wel wat.  
In duitsland kost deze maar € 190,- versie 2008....

gr. mech

Hai,

De Tobi kwam vorig jaar goed uit de test dus slecht is ie niet. In Nederland kun je ze ook voor die prijs wel krijgen hoor! Bij Gardo staan ze op de site vanaf 189,95 en als je er 2 koopt kun je fiks onderhandelen. Ik zou zeker korting vragen als je er 2 tegelijk koopt. Bij Gardo Groningen hebben wij enorme korting gekregen toen we er 4 kochten. Babypark deed ook een superbod (ook voor de tobi). Ik heb gewoon gemaild wat het moest kosten als we er 2 tegelijk kochten en het werkte...

Succes!
gr.Ing

Hai,

De priori xp met isofix komt erg goed uit de test en staat op 2 bij zowel de consumentenbond als bij de anwb. Echter de normale XP is niet goed getest. De tobi komt er dan een stuk beter uit.

gr.Ing

Hoi,

Maxi Cosi Priori SPS is te koop voor € 99 bij Babyonline.nl, wordt gratis thuisbezorgt. De Maxi Cosi Tobi is er daar v.a. € 169. Wij hebben gekozen voor de Tobi en hier in de buurt (Twente) er 1 gekocht bij een magazijnopruiming en oud motiefje van vorig jaar voor € 159. Als 2e autostoel hebben we de priori SPS gekocht bij Babyonline, is net thuisbezorgt en ziet er keurig uit. De eisen worden steeds hoger aan de stoeltjes en alles wordt steeds weer vernieuwd etc. maar zelf denk ik niet dat bovenstaande stoeltjes "slecht" of "onveilig" zijn. Ze zijn tenslotte getest en voldoen aan de gestelde eisen, er zullen misschien wel nog  betere zijn, maar dat  heb je toch altijd. Over 2jr. zit onze dochter er nog in, wat moet je dan? maar weer een nieuwe kopen omdat er dan nog weer  betere stoeltjes zijn en de hyper-moderne die je nu misschien voor veel geld hebt aangeschaft wordt dan misschien ook als minder goed betiteld.......

groeten,
xx Roos xx

Terug
Bovenaan