Alweer lang geleden dat ik langs geweest ben, updateje

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden

Ben alweer een tijdje niet geweest. Het is hier ook erg hectisch geweest.
Met Bo haar eten gaat het nog steeds niet goed. Sinds kort krijgt ze geen borstvoeding meer, was voor mij niet meer te doen, productie liep terug door de vermoeitheid waardoor ze uiteindelijk weer minimaal 10 keer op een dag kwam waardoor ik nog moeier werd enz enz.
Ze krijgt nu dieetvoeding alleen lijkt ze hier ook niet goed op te reageren helaas. Om deze rede heeft ze tot nog toe dus maar 1 keer bijvoeding gehad ondanks dat ze al 6,5 mnd oud is.
Aankomende dinsdag (31mrt) hebben we een afspraak bij de kinderarts in het zh om verder te bespreken hoe of wat want het is gewoon niet normaal dat een kindje zo klein elke dag erge buikpijn heeft, regelmatig spuugt, uitslag heeft enz enz. Doordat ze zo vaak pijn heeft huilt ze ook veel en slaapt ze geen enkele nacht door. We moeten er minimaal 2 keer per nacht uit en dat is op 6 uurtjes slaap per nacht erg veel.
Waarschijnlijk krijgt ze sterkere dieetvoeding voor een korte tijd om haar darmpjes rust te gunnen zodat ze goed kunnen genezen en proberen we dan weer de huidige voeding of het dan wel goed gaat. Wordt vervolgd.............

Groetjes Natalie

Hoi Natalie,

Wat lijkt dat me vervelend zeg als je zo moet "worstelen" (weet even niet hoe 't anders te zeggen) met de voeding van je kind. Ik hoop dat de kinderarts jullie morgen een beetje opweg kan helpen naar een oplossing die beter werkt.
Ik was zelf heel erg bang dat Tessa last van allergieen zou krijgen, doordat ik ze zelf heb en ze er dus 80% kans op had, maar tot op heden niks.
Ik heb net wel de foto's weer bewonderd van je mooie meisje! Ze ziet er wel erg tevreden uit! Hoe was het zwemmen haar bevallen? Wij zijn vorige week ook voor het eerst wezen zwemmen ... ik kreeg niet het idee dat het haar veel deed .. ze huilde niet, maar lachte ook niet, keek alleen heeeeel veel om zich heen naar alle andere kinderen.

Succes morgen!
Liefs,
Anne

Pff, kan me voorstellen dat jullie er ontzettend moe van worden Natalie. Lijkt me heel erg vervelend om je kindje zo  in pijn te zien. Jammer dat de verschillende voedingen tot op heden niet werkten. Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Hopelijk heeft de kinderarts dé oplossing voor jullie. Heel veel succes morgen!

Groetjes,
Nelly.

Even kort verslag van vanmiddag bij de kinderarts. Gelukkig nam hij ons echt serieus (heel anders dan bij de ha gelukkig) Hij heeft een recept uitgeschreven voor nutramigen 2 (dacht dat die gelijk stond aan de allergiecare maar schijnt iets strenger te zijn). Zijn ervaring is dat de meest kinderen het daar beter op doen als ze op friso reageren. Gelijk over op neocate (zwaarste dieetvoeding) wil hij nu nog niet doen, blijft wel een optie als die niet verbeterd. Hebben bloed moeten laten prikken voor ontstekingswaarden en hemoglobine ivm de reflux en de regelmatig verhoging die ze heeft. Verder toch nog een keer de voedingsallergieen testen in het bloed, kijken of er nu een andere uitslag uitkomt. Er moest toch geprikt worden.
Over 2 weken telefonisch consult, uitslagen en bespreken of het beter gaat op de nutramigen.Zoja, dan nutramigen in ieder geval tot ze 1 jaar oud is en dan over 2 weken starten met bijvoeding. Anders mogelijk sliktest en over op neocate. Over 6 weken terugkomen voor controle, indien over 2 weken nog grote problemen dan eerder terugkomen.
Zo dat was het ongeveer, snappen jullie het nog????
Ga nu snel eten....heb honger van deze erg drukke middag.

Hey

mooi dat je nu wel serieus genomen werd!!

hier zijn we ook enorm aan het klooien met Senna.
Senna heeft vanaf dag 1 al vaak lucht in dr maagje, en ook geen beetje ook! gevolg is dus dat ze een vol gevoel heeft en niet drinkt!
soms gaat het 2 dagen goed en dan zo weer 3 dagen slecht! (amper 300 cc op een dag)
3 keer naar de huisarts geweest, ja gewoon lucht geef maar venkel thee!
resultaat is dan dat ze thee drinkt maar geen voeding!
toen kreeg ze fruithapje erbij! DRAMA... meer lucht!
maar toch is ze nu 5,5e maand en ze wil gewoon meer dan dr fles.
ze drinkt echt heel erg weinig dus ik geef dr sinds een week weer fruit (half potje en dezelfde soort)
dit gaat redelijk en ze vind het geweldig!
vandaag weer naar de huisarts geweest omdat ze al dagen alleen maar huilt.
nu over op hypoallergene voeding om te proberen,
ik heb wel met mezelf afgesproken, dat ik dr nu ook warm eten ga geven. en als het zo door blijft gaan dat ik dan naar de kinderarts wil!!
dit werkt niet, dat vrolijke meisje van ons dat noooit huilt en zichzelf prima kan vermaken, huilt nu de hele dagen en slaapt amper meer.
ze is gewoon stok ongelukkig....

ik snap dus hoe je je voelt!!!!

liefs

Hoi

Vervelend zeg dat het zo slecht gaat.
 Even een tip (als je die wilt in ieder geval, anders lees je er maar overheen) Als je een vermoede hebt van allergie kun je beter even stoppen met bijvoeden. Mocht er dan een allergie aan het licht komen dan hoeft ze dan niet meer helemaal terug naar af.
Ik ben volledig gestopt na 2 dagen bijvoeding. Ik denk dat het voor haar makkelijker is om nu alleen melk te krijgen (ookal wil ze graag wat meer, ze is al 6,5 maand) Dan dat ze straks gewend zou zijn aan bijvoeding en dat ze dan terug moet naar alleen melk om van begin af aan weer voorzichtig te gaan kijken waar ze wel en geen last van heeft. Het is maar een idee hoor. Blijf niet te lang tobben hoor. Op tijd aan de bel trekken.
Groeit ze wel goed?? Bo gelukkig wel. Dat is het enige positieve van het verhaal. Zelfs zonder bijvoeding groeit ze ruim 100 gram per week op het moment.

gr Natalie

O ja, bo krijgt nu op z'n vroegst met 7 maanden bijvoeding. Op zich hebben ze het lichamelijk niet nodig tot een maand of 8 a 9. Ik vang de vraag naar meer op door haar af en toe water te geven uit een bekertje of glas. Dit vind ze geweldig. Misschien een idee?!

hoi

Nathalie, ik heb de bijvoeding nu 6 weken laten staan, ze heeft het namelijk maar 1 week gehad!
maar het veranderd helemaal niets!! ze blijft last houden, ik probeer nu met deze voeding en anders moeten ze maar verder kijken.
ik weet dat ze overgevoelig is omdat ze ook eczeem heeft enz. dus dat haar binnenkant ook zo gevoelig is, is dus bekend.
maar wat lastig zeg om wat vast te stellen! bah...

liefs

Terug
Bovenaan