Alweer lang geleden dat ik langs geweest ben, updateje

Ja, het is een heel gedoe om het uit te zoeken, weet er alles van, wij zijn al maanden bezig en zijn nog niet veel verder dan dat we in ieder geval weten dat ze koemelk en soja allergie heeft, maar ik welke mate weten we ook nog niet, en dan komen alle ander voedingstoffen nog om te provoceren waar ze last van zou kunnen hebben.
Als ik jou was zou ik wachten met warm eten tot je zeker weet dat de melk goed is. Anders moet je later weer opnieuw het wiel uit gaan vinden omdat je niet weet waar ze nu op reageerd, op de melk of toch op de groente of het fruit.
Als je het fijn vind om met meer allergiemamma's te kletsen moet je eens op www.borstvoeden.info kijken. Je hoeft geen bv te geven of gegeven te hebben om hier mee te schrijven, zolang je het maar een warm hart toedraagt vind iedereen het ok. Hier is een speciale "map" met alleen allergieonderwerpen. Ik schrijf daar nu al een tijdje mee en ik ben er af en toe echt heel erg mee geholpen, ze begrijpen daar echt wat je "doormaakt".
Groetjes Natalie

hoi Nathalie

hoe ben jij de procedure gestart en wat kunnen wij nu zelf veranderen?
fruit en eten is van de baan! die paar hapjes die ze kreeg,
nu heeft ze op advies van huisarts hypoellargene voeding!
ik heb me eens ff verdiept en volgens mij smijten we ons geld in een sloot ofzo.
het voorkomt allergie staat erop maar als we er zeker van willen zijn of ze het heeft helpt die voeding niet eens omdat er wel eiwitten in zitten!
nu ga ik zo de huisarts bellen en ik wil graag doorverwezen worden naar de kinderarts.
ikw eet namelijk zeker dat ze toch een allergie heeft, ook al is het in lichte mate!
ze begon met eczeem, op de typerende plekken, veel jeuk en last van dr maagje.
wanneer ze een goeie dag heeft en haar flesjes wel drinkt, dan is de dag erna het hek van de dam! buikpijn en enorme jeuk en grote schrale plekken.
ook heeft ze het enorme droge huidje! alles klopt gewoon.
maar goed nu al die stappen nog doornemen! en dat terwijl ik er al tig keer ben geweest, de huisarts zei zelfs nog. mensen draven zo snel door als het om allergie gaat! nou het zal me ook worst wezen, ik ken haar het beste!

liefs

Hoi Jenny

Ik gaf nog borstvoeding dus ik ben zelf op dieet gegaan in overleg met het cb. Wat je zou kunnen proberen is (in overleg met het cb) overgaan op friso ha intensief of op de nutrilon pepti. Is net even een stapje meer antiallergie dan de ha. Deze is niet extreem duur en gewoon in de winkel verkrijgbaar. Zag dat je ook op het ander forum aanbeland was, ik ga daar samen met de ander meiden wel even verder op het verhaal in. Daar is het wat makkelijker omdat de ander meiden mij dan wel verbeteren als ik het fout heb of aanvullen. En ik kan dan alle reacties lezen terwijl ik mijn verhaal typ, vind ik wel zo makkelijk, dat mis ik hier wel.
Groetjes Natalie
Mijn ha gelooft mij nu nog steeds niet terwijl de koemelk en soja allang  bewezen is. Dus die van jou is echt geen uitzondering helaas.

Terug
Bovenaan