amandelolie voor eczeem

Ik wil even zeggen dat ik voor mijn dochtertje van 5 maanden voor haar eczeem amandelolie gebruik (dit in combinatie met bachbloemetjes via een voetreflexzonetherapeute).
Voor het berg op haar hoofd gebruik ik bepanthen zalf.
Het gaat nu echt supergoed met haar lijfje en het krabben op haar hoofd is ook bijna helemaal weg.
Toen ze 6 weken oud was had ze volgens de kinderarts ernstige eczeem en vorige week constateerde hij dat ze nog lichte eczeem had en dit dan alleen op de elleboogjes en op haar schoudertjes.
Dus voor alle mama's die niet weten wat ze moeten doen die kunnen dit eens proberen. Succes!

Groetjes,
Anja
 
Hallo,

Huub heeft ook last van eczeem en gaat nu in bad met Balneum Hermal.
Het is de moeite waard om amandelolie te proberen.
Kan ik die olie ook in de winkel kopen??
Smeer jij naast de olie ook nog wat op de huid?
Ik smeer nog vaseline cetomacrogol op Huub zijn lijfje 2 x per dag.

Ik hoop nog wat van je te horen.
Groetjes Brenda en Huub.
 
Hoi Brenda,

als het goed is kan je amandelolie in natuurwinkels kopen. Ik koop het via een voetreflexzonetherapeute en zij doet er bachbloemetjes in.
In haar badje gebruik ik ook balneum hermal extra vettend, maar soms doe ik er ook gewoon een paar druppeltjes van die amandelolie in.

Tot horens.

Groetjes, Anja (mama van Moraya 5mnd)
 
hallo,

bedankt voor je reactie.
bij mij op het werk is ook een voetreflextherapeute, dus daar zal ik eens informeren.
ik hoop dat het bijhuub ook zo goed werkt, hij heeft er nu weer vrij veel last van.

ik laat je weten hoe het ons bevalt.

groetjes Brenda en Huub.
 
Mijn dochtertje heeft ook erg last van eczeem en berg.   De dokter had eerst Vaseline zal voorgeschreven, maar dat schoot niet echt op.   Nu heb ik een hormonenzalf maar die wil ik eigenlijk alleen gebruiken als het echt nodig is.
Haar hoofdhuidje is ook erg droog en schilferig en is moeilijk schoon te krijgen.   Ik las nu via jou over Bepathen zalf.   Waar is die te verkrijgen?   En hoe/wanneer gebruik je die?
 
hoi Muriell,

Bepanthenzalf (dit is zalf voor tepelkloven en luieruitslag)  kan je gewoon bij de drogist kopen! Ik doe mijn dochtertje meestal s'avonds in bad voor het naar bed gaan en dan doe ik gewoon een flinke klodder (haha) uitsmeren over mijn handen en dat smeer ik op haar hoofjde. Dan is wel heel haar haar vettig maar omdat het zo goed werkt maakt dat niet zoveel uit vind ik. Wat je ook kan proberen is gewoon vaseline. Ik heb ook amandelolie geprobeerd maar toen leek wel alsof ze meer krauwde op haar hoofd.

Succes ermee.

Groetjes Anja (mama van Moraya 22-9-05)
 
Hey Anja,
Bedankt voor de tip!   Ik zag vandaag in de Etos  pads met olie, speciaal bedoeld tegen berg.   Ik ga ook dat es uitproberen.   Als het werkt, laat ik het weten!
Groeten,
Muriëlle (mama van Xandrien, 16/11/2005)

 
Hallo mama's,
Toen ons zoontje last had van berg heb ik 's avonds voor het slapen gaan zijn hoofdje ingesmeerd met gewone (olijf-) olie. Dit de nacht laten inwerken en 's ochtends met een kammetje uitgekamd en daarna in bad (zonder zeep). Het was toen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan