ambulance

bij mijzelf geen bijzondere dingen. bij mijn dste zus een beetje.
zus 2 ging trouwen, zus 1 had nog 6 weken zwangerschap te gaan. Tijdens het diner werd zus 1 niet goed, vliezen gebroken en hup naar het ziekenhuis. Zus 2 heeft de halve avond van haar bruiloft aan de telefoon gehangen met het ziekenhuis, pa en ma van de bruid waren ook in de bruiloftszaal, dan weer naar het ziekenhuis enz enz. Het huwelijk van zus 2 was dus een beetje vreemd. de geboorte van het kindje van zus 1 hebben ze nog twee dagen weten te rekken, maar die bruiloft , dat vergeten we dus nooooooit meer.

Bij mij ging het bij mijn oudste een beetje raar. Mijn vliezen braken met 32 weken maar mijn man zat doordeweeks in veldhoven dus ik was alleen thuis. Ik mijn moeder gebeld of ze me naar het ziekenhuis kon brengen want daar moet ik naartoe. Het duurde een tijdje voordat ze er was en ik kreeg wel een beetje de zenuwen dus even naar haar gebeld. De man van mijn moeder nam op en die had net daarvoor een telefoontje gekregen dat mijn moeder was aangereden. Ik had toen zoiets van shit en wat doe ik nu dus. Toen ben ik maar naar een vriendin die vlak bij woont gereden of ze me naar het ziekenhuis wilde brengen (was 5.30 's ochtend dus ze lag nog lekker te pitten). De verloskundige zei dat ik gewoon mocht lopen maar ik vond dat wel een raar verhaal want als de kleine nog niet is ingedaald dat kan de navelstreng uitzakken. Mijn vriendin heeft me naar het zieknhuis gereden maar onderweg kwamen we langs het ongeluk van mijn moeder. Wij gestopt en ik de auto uit (had ondertussen ook al weeen) en naar mijn moeder toe die net de ambulance werd ingedragen en helemaal van de wereld was.

Al met al kwamen mijn moeder en ik tegelijk in het ziekenhuis aan. Jelle is toen nog 2 weken blijven zitten en is met 34 weken geboren.

Bij mijn middelste lag ik met 28 weken al in het ziekenhuis met weeen maar die is uiteindelijk met 37 weken geboren en bij mijn jongste Levi ging ik met 36 weken om 10.00 uur op controle naar de gynaecoloog (hadvolgens mij al weeen) en om 14.00 is levi geboren.

Nou heel verhaal geworden maar bij ons gaan de dingen altijd een beetje raar.

groetjes chimene

Terug
Bovenaan