andere inentingen

Ik vaccineer niet.Mijn oudste 3 kids zijn voor alles gevaccineerd, maar doe dat vanaf nu niet meer.
Ik moet 't anders zeggen...ik ben zelf namelijk ook een Kritische Prikker, ik stel het uit, vind het veels te vroeg om mijn zoontje van 6 weken oud te laten vaccineren voor bijv. de bof of mazelen...
Zit wel aan Tetanus te denken, laat ik de andere eruit halen.Tetanus omdat zijn oudere zussen naar school gaan en veel buiten spelen, maar dan houd het daarbij op.
Ik heb een tijdje terug een reportage op tv gezien hoe een kindje binnen 24 uur na de vaccinatie epilepsie kreeg en er adhd aan over hield.Misschien niet wetenschappelijk bewezen, maar achterlijk ben ik natuurlijk niet.Als zoiets bij meerdere kindjes is gebeurd, vlak na de inenting, of zoals die 3 babietjes die vorige maand zijn overleden vlak erna...Vraag je je maar eens af WAAROM ze het (nog) niet wetenschappelijk onderzoeken.Vaak willen ze iets houden zoals het is.Het is natuurlijk logisch dat het RIVM je adviseerd te laten inenten...grote business voor hen momenteel.
Word er een beetje niet goed van dat in Nederland sowieso eerst alles wetenschappelijk moet worden bewezen eer het word erkend.
Neem nou zoiets als Kiss Syndroom...niet bewezen hier in NL, dus bestaat het hier officieel niet...gaat echt nergens over...OF: je kindje op zijn ruggetje in bed leggen.Tuurlijk doe ik, en met mij (hoop ik) heel NL, maar waar komt het vandaan dat dat nu opeens anders is, want vroeger legden onze ouders ons juist wel op de buik....Elk jaar word er onderzocht hoe de kindjes in bed lagen die zijn overleden aan de wiegedood...Blijk dat dat heen en weer schommelt tussen 51 % op de buik en 49 % op de rug...Conclusie...op de buik liggen is het meest gevaarlijk, maar onthou dat het verschil maar 2 % is,,,,Maar dat hoor je nooit...Als je die achtergrondinformatie weet bekijk je het al iets anders...
Enfin, om terug te komen op het vaccineren, het is zoals Hannah hierboven al beschreef heel persoonlijk.Je moet doen wat jou het veiligst lijkt voor je kindje.Kan je alleen zeggen:Bekijk beide opties...
Groetjes Roos.

Ik blijf het een lastig onderwerp vinden, en ik heb al eerder een topic over vaccinatie's geopend maar da's al tijd geleden.
Ik heb zelf nare ervaringen met vaccinatie's.
Mijn oudste (nu 7) reageerde op de 1e dktpvaccinatie met slap en bleek worden en blauw rond haar mond. Ik schrok met kapot, niet wetende dat het nog erger kon.
De daarop volgende dktp prikken verliepen wel wat beter maar toen kreeg ze met 13 maanden de BMR, nou, dat hebben we geweten ! Ze is tot 3 keer toe bewusteloos geraakt ervan ! Ze ging heel typisch huilen en toen tilde ik haar op en ze werd slap, blauw om haar mond en haar ogen draaide weg. Godzijdank kwam ze wel snel bij, maar we hebben wel het CB geinformeerd. Ze is ook bij de kinderarts geweest en het RIVM heeft toen toegegeven dat het door de vaccinaties kwam.
Oke, nou is dit een extreem geval, maar ik liep al weken te twijfelen of ik nou wel of niet voor de Mex griepprik zou gaan. Ze heeft namelijk astma, en net toen ik voor mezelf besloten had het wel te doen hoorde ik 's avonds over die 3 baby's die waren overleden....zucht, dus nu ben ik er nog niet uit, maar ik denk dat ik het toch maar laat doen ook al schreewt mijn binnenste van niet (maar da's pure angst)
Mijn jongste heeft trouwens bij geen enkele prik van iets last gehad, we lieten haar met angst en beven vaccineren en dat ging goed!

Groetjes van een twijfelende mama Bianca

ik laat mijn jongste , nu 5,5 weken , voorlopig niet enten
t voelt nu niet goed aan terwijl mijn oudtse wel geent is
heb gelukkig geen nare ervaringingen met enten ( behalve het prikken zelf ) maar durf t nu bij floortje absoluut niet aan
wij laten ons wel enten tegen de mg ( behalve floor niet )

groetjes maurilla

Hallo meiden

@Noor je hebt helemaal gelijk. Ik heb mijzelf ook eerst helemaal gek zitten maken over het feit dat Milton opgeroepen is voor de mexicaanse griepprik.
Maar op internet staan er veel negatieve dingen maar de feiten zijn nog niet eens bewezen dat het aan de vaccinatie lig. Er word zoveel ophef gemaakt. Een vriendin van mij is dokterassistente en die word er ook helemaal maf van. Op school werd ze ook al door moeders omringd met allemaal vragen.

Terug
Bovenaan