andere ontlasting door voeding?

Hallo,

even een vraag over mijn dochter(5mnd 1wk) haar ontlasting niet erg smakelijk sorry..

Sinds ze haar groente en fruit goed eet heeft ze hele harde ontlasting.
Ik weet dat het normaal is dat de ontlasting veranderd maar ze heeft zulke harde ontlasting dat ze ervan moet huilen en dat er bijna niks uit komt, haar buikje blijft nu ook dikker.
heeft hier iemand ervaring mee?
Haar voedingsschema is:

8.30 flesje 200cc incl.
10.00 halve banaan,appel of peer.
11.30 flesje 200cc incl.
12.30 halve liga
15.30 flesje 200cc incl.
17.00 groente met een beetje aardappel
22.00 flesje 200cc incl.

LIefs mama van tess.
 
hallo,
mijn dochter heeft ook altijd een vrij harde ontlasting,wat hier erg goed hielp was roosvicee laxo .
meestal werd het dan gauw wat zachter.
zou ook erg voorzichtig zijn met banaan want daar kunnen ze erg verstopt van raken.

liefs corina
 
Heel herkenbaar, en wat kun je je daar dan zorgen over maken hè?

- 5 maanden is best vroeg om dan al fruit én groente te geven. Er wordt aangeraden pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeding, ook omdat de darmen er eerder nog niet aan toe zijn. Ik zou minderen met fruit èn groente. Of alleen groente óf alleen fruit geven. Pas na 6 maanden gaan uitbouwen.

- Iets meer water in de flessen melk. Als die helemaal worden leegegedronken in ieder geval. Laat ze vaak wat staan, dan zou ik per fles een half schepje melk minder doen, zodat je iets meer water hebt. Water is goed voor de darmen!!!

- Pureer een kiwi door haar fruit! Loïs poepte hier direct de volgende dag beter van en ze had verder geen krampjes of wat dan ook, dus als ze verder niet reageren... gewoon doen. Laat banaan echt staan.... dan werkt vaak verstoppend!

- Een fijn middel om het zachter te maken is: Kindicol van VSM. 6 x 3 druppels. Verkrijgbaar bij de drogist (niet bij kruidvat/trekpleister). mag gebruikt worden vanaf de geboorte. soms heeft het een paar dagen de tijd nodig om in te werken, maar bij ons was er de volgende dag gelijk resultaat.

Succes ermee!
 
Ik zou nog geen kiwi geven! Daar kunnen ze best heftig op reageren.
Banaan kan idd verstoppend werken.
Liga heb ik eigenlijk nooit gegeven ik kan me voorstellen dat dat ook verstoppend werkt.
 
ik heb 190 i.p.v 180 cc water gedaan en het is alweer over:!!
wat fijn wat fijn.
als ik haar geen liga geef word ze erg kwaad, ze heeft altijd zo'n honger, ik denk dan laat maar, maar als ze wil eten, tja, dan zal ze het wel nodig hebben denk ik.
Of denken jullie daar anders over?
 
Fijn dat het beter gaat..
Maar kwaad worden met 5mnd, het moet niet gekker worden,,haha
Ik zou voorlopig geen liga geven hoor, maar dat is uiteindelijk jou keus natuurlijk!

Succes ermee, Gr MJ
 
Terug
Bovenaan