anders opvoeden

@mamajo: ik weet dat het makkelijk oordelen is. En 3 jaar is ook een moeilijke leeftijd. Die vrienden van mij doen ook erg hun best om hun kinderen goed op te voeden hoor. En hun 2 oudste kindjes hebben ook pittig karakter. En ik weet hoeveel moeite ze met hem hebben. Maar als die kinderen zich ergens anders niet gedragen wordt er vaak niks van gezegd, dat is wel jammer. Want thuis moeten die kids voor iets kleins al voor straf op de gang of krijgen ze zelfs een tik. Tja dan zou ik als ik die kinderen was me ergens anders ook uitleven.

oh en hier ook een onderzetter-eter. maar nee wordt gelukkig al goed begrepen.

Liefs maartje

Hihi, wat herkenbaar allemaal!! Alleen het "nee" is wel een reden voor onze Julia om een ondeugend koppie op te zetten en het dan nog eens te proberen. En krijsen als ze er dan van weg wordt gehaald (nu was een plant het doelwit). We zeggen wel eens tegen elkaar, dat ze goed weet wat ze wil :).

Julia heeft een poosje moeite gehad met inslapen 's avonds (blijkt bij de leeftijd te horen). We hebben haar bedje een paar nachten naast ons bed gezet, en dat hielp. Dus wel in haar eigen bed, maar dan op onze kamer.
Vanmorgen haar bed weer teruggesleept naar haar kamer, ben dus benieuwd hoe het vanavond zal gaan.

Liefs Marit

Hoi,

Lastig dilemma Truckerbabe. Eerlijk gezegd zou ik ook mijn eigen lijn blijven volgen: wat bij ons thuis niet mag, mag ergens anders ook niet. Ik denk dat kinderen snel genoeg doorhebben dat ze alles wat thuis niet mag, wel kunnen doen bij iemand anders. Maar ja, ze zijn nu nog wel erg klein. Ik probeer af en toe al een beetje streng 'nee' ge zeggen tegen Diederik, maar dat levert alleen maar een lachend 'ik doe het toch hoor' gezicht op. Hij snapt het dus nog niet echt....

Maar ja, opvoeden lijkt mij ook lastig. Ik heb nog geen ervaring en probeer ook niet over anderen te oordelen. Mijn eigen gedachte is alleen dat je oogst wat je zaait. Dus ik wil consequent zijn en met name op het vlak van: eten, slapen en zelf kunnen spelen. Eten is bij ons ook eten, slapen is slapen en jezelf even vermaken is stiekem niet toch heel de tijd aandacht krijgen. Maar zoals ik al zei: hij is nog wel erg klein. Alles op zijn tijd!

Terug
Bovenaan