Anders voellen dan bij de eerste zwangerschap...ander geslacht????

Ik heb een vraagje..
Hebben jullie dat ook dat je bij de 2 de zwangerschap heel anders voellen...   ik ben bv de hele dag door misselik en ben veel meer aan gekomen . voel meer steek pijnen en   heb het sneller koud en warm..
Dat heb ik almal niet gehad bij de eerste ..
Zou dit mss betekenen dat het een ander geslacht is of niet?   Of   hebben ander dit ook gehad en toch dezelfde geslacht gekregen...?

Denk je heus dat  het feit dat er ineens wel of juist geen piemeltje aanwezig is zorgt voor andere kwaaltjes en klachten? Nou het lijkt mij echt niet hoor! En uit ervaring: Bij Dariënne was ik kotsmisselijk, at ik alleen hartig en droeg ik hoog en het werd een meid. Bij Yashyra was ik NIET misselijk, at ik alleen maar zoet en droeg laag en het werd een meid! Ook had ik bij Dariënne verder een voorbeeldige zwangerschap en liep ik bij Yashyra met het ene kwaaltje na het andere.. Dat ene piemeltje maakt echt niks uit hoor! Het is gewoon toeval.....

Liefs Esther

quote: Mama van Darienne en Yashyra reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-12-2006 11:51:26'));

Denk je heus dat  het feit dat er ineens wel of juist geen piemeltje aanwezig is zorgt voor andere kwaaltjes en klachten? Nou het lijkt mij echt niet hoor! En uit ervaring: Bij Dariënne was ik kotsmisselijk, at ik alleen hartig en droeg ik hoog en het werd een meid. Bij Yashyra was ik NIET misselijk, at ik alleen maar zoet en droeg laag en het werd een meid! Ook had ik bij Dariënne verder een voorbeeldige zwangerschap en liep ik bij Yashyra met het ene kwaaltje na het andere.. Dat ene piemeltje maakt echt niks uit hoor! Het is gewoon toeval.....

Liefs Esther

sommige zeggen doordat je bv manlike hormonen krijg van een jongetje dat je daardoor anders voelt... vandaar dat ik dit wat zekerder wilde weten...   het maakt me niet uit... wat het word...     was alleen benieuwd wie nu gelijk heeft..
Bedankt voor je bericht..  

Hoi Wilma,

Ik weet niet of het uitmaakt hoor. Bij mijn 1e viel het mij bijvoorbeeld op dat ik totaal geen beharing meer had op mijn benen en ook op mijn armen was het minimaal. (heel handig trouwens, want je hoeft er niets aan te doen). Ik heb een jongetje gekregen en wel eens gehoord dat alle mannelijke hormonen naar de baby gaan of zoiets, waardoor ik er minder last van had. Nou of het waar is??! Het is wel leuk om erover te speculeren.
Zit nu ook wel te vergelijken hoor.

Groetjes Empe

Volgens  mij heeft het geslacht van het kindje wel invloed op hoe je je voelt. Bij iedereen is dat anders natuurlijk. Ze zeggen dat je bij meisjes misselijker bent dan bij jongens. Ik heb zelf geen zoontjes. Bij mijn eerste dochtertje was ik vreselijk misselijk, maar nu met mijn tweede zwangerschap viel het wel mee de eerste paar maanden. Het is trouwens weer een meisje maar deze keer heb ik misschien maar 6 keer per dag. Verder zou je bij een jongen meer zin hebben in zoute dingen en bij een meisje in zoete. Er zijn wel verschillen maar weet niet of ze erg duidelijk zijn en of je dan echt eruit van kan gaan dat het een jongen of meisje is. Elke zwangerschap is sowieso anders, al is het hetzelfde geslacht. Misschien vind je deze link wel leuk: Babybrabbel Bakerpraatjes

Groetjes,

Martica.

Hoi Wilma,
Ik vind je vraag niet raar hoor!! Je hoort zoveel dingen. Vaak zijn dat inderdaad bakerpraatjes, maar het is logisch dat je dan ook dingen gaat denken.
Ik denk zelf alleen, dat je je anders voelt omdat het een tweede zwangerschap is. Bijvoorbeeld dat meer aankomen, dat schijnt normaal te zijn bij een tweede. Ik ben ook zwanger van mijn tweede, voel me in principe goed en hetzelfde als bij de eerste. Alleen had ik met 4 weken al positiekleding aan, omdat ik andere kleding niet meer kon verdragen. Bij mijn eerste droeg ik mijn eerste positiekledingstuk pas ruim na 20 weken. En dat was dan alleen een buikband, die ik toen droeg met Kerst, omdat ik het mooi vond.
Groetjes,
Patricia

Bedankt voor jullie berichten..   Vind het heel leuk om zo jullie verhaaltjes te horen...
zo te zien ben ik niet de enigste die vergelijk..
Vind het zo leuk..en bakerpraatjes of niet...     zo denk ik aan andere dingen dan misselik zijn en bang zijn dat er iets mis gaat...

Ik heb vanavond me eerste controle bij de gyn..

ben   erg zenuwachtig..    

Terug
Bovenaan